Hoi,
Wij zijn sinds vandaag overgestapt naar T-Mobile Thuis, met een extra wifi-punt. Hiermee werkt alles naar behoren, op ons camera-systeem na. Dit is een ABUS-systeem, bekabeld aangesloten, en moet met port forwarding ‘opengezet’ worden met drie poorten, zie hieronder voor het NAT-overzicht in de Zyxel 54-router.
Vervolgens heb ik de verbinding gecontroleerd, en alles werkt. Voor 2 minuten (update: blijkbaar werkt deze helemaal niet, zie hieronder).
Update: wat blijkt, de poorten zoals hierboven staan open en werken perfect buiten het Wifi-netwerk om. Binnen het Wifi-netwerk werkt de camera-app niet. Ik heb dan geen beeld, maar zodra ik naar 4G wissel krijg ik wel weer beeld. Hierdoor lijkt het net alsof de verbinding Intern-->Extern wel werkt, maar Intern-->Extern-->Intern niet. Ik kan niet in de app wisselen, deze staat altijd op het externe adres om ervoor te zorgen dat deze altijd werkt. Ik denk zelf dat het NAT Hairpin een probleem is?
Ik wil graag benadrukken dat ik dit probleem niet eerder had bij de vorige provider en router, en dat er geen instellingen (uitgezonderd intern IP-adres, wat logisch is) veranderd zijn. De poorten zijn hetzelfde, en blijken dus te functioneren, maar de verbinding terug naar binnen het Wifi-netwerk in werkt niet. Mogelijk is dit een firewall probleem? Ik ben ten einde raad.
Gezien wij graag wel goed beveiligd willen blijven, en de medewerkers van de telefonie geen hulp konden verlenen, werden wij verwezen naar de technische experts/medewerkers van T-Mobile op dit forum. Indien iemand ons zou kunnen helpen om dit probleem op te lossen, graag!