Beantwoord
Port forwarding problemen
Hallo,
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis, echter loop ik tegen wat probleempjes aan.
Thuis heb ik een media server staan waar ik wat dingetjes op draai. Zo draait er een kleine webserver, plex en een rFactor 2 server op.
De webserver en Plex werken top, maar sinds ik overgeswitched ben en de nieuwe router gebruik krijg ik het niet voor elkaar om de rFactor 2 server te laten werken. Het lijkt alsof de steam porten geblokkeerd worden of iets dergelijks.
Deze poorten staan open voor rFactor 2:
"Simulation port": UDP+TCP 54297
"HTTP port": TCP 64297
"Steam port": UDP 64298
"Steam port": UDP 64299
Het is gek want bij Ziggo werkte alles goed, maar sinds ik op die nieuwe huawei router zit werkt het niet meer. Ik kan niet van buitenaf naar de server connecten en ik zie hem niet in de serverlijst staan van de game zelf. Zijn deze poorten automatisch geblokkeerd of heb ik wat instellingen verkeerd gedaan?
Ik heb het zo ingesteld:
https://puu.sh/BvR4m/1f161436b4.png
Edit: verkeerde forum, hoe verplaats ik dit?
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis, echter loop ik tegen wat probleempjes aan.
Thuis heb ik een media server staan waar ik wat dingetjes op draai. Zo draait er een kleine webserver, plex en een rFactor 2 server op.
De webserver en Plex werken top, maar sinds ik overgeswitched ben en de nieuwe router gebruik krijg ik het niet voor elkaar om de rFactor 2 server te laten werken. Het lijkt alsof de steam porten geblokkeerd worden of iets dergelijks.
Deze poorten staan open voor rFactor 2:
"Simulation port": UDP+TCP 54297
"HTTP port": TCP 64297
"Steam port": UDP 64298
"Steam port": UDP 64299
Het is gek want bij Ziggo werkte alles goed, maar sinds ik op die nieuwe huawei router zit werkt het niet meer. Ik kan niet van buitenaf naar de server connecten en ik zie hem niet in de serverlijst staan van de game zelf. Zijn deze poorten automatisch geblokkeerd of heb ik wat instellingen verkeerd gedaan?
Ik heb het zo ingesteld:
https://puu.sh/BvR4m/1f161436b4.png
Edit: verkeerde forum, hoe verplaats ik dit?
Beste antwoord door tmoesel
Iets dergelijks wat je waarneemt is al bijna een standaard bericht op dit forum. Ietwat vreemde poorten waarvoor de portforwarding bij 'de andere/vorige provider' wel werkte. UPnP heb je hopelijk uit staan. Het lijkt er steeds meer op dat inbound verkeer op vreemde en willekeurige poorten niet altijd werkt, vooral ook als het UDP betreft. Het enige wat ik kan adviseren is om met b.v. wireshark of tcpdump te kijken of er uberhaupt datapaketten doorkomen, dus testen met eigen tools, niet met de applicatie zelf. Of alles door een (eigen) VPN routeren en zien of het dan wel werkt.
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.