Skip to main content

Onlangs na verhuizing een glasvezel abbo afgesloten bij Odido. De T56 ontvangen en geïnstalleerd door een monteur. Maar sindsdien spijt, want wat ik ook probeer, port forwarding voor het extern toegankelijk maken van mijn thuisserver met oa Home Assistant lukt voor geen meter.

 

En ja, ik heb alle tutorials en topics ook op dit forum gelezen en gevolgd. Maar zonder succes.

 

Bellen met odido leverde mij de 1e keer opdat volgens de telefoniste port forwarding bij mij in hun systeem nog uit stond, wat dat ook mag betekenen. Het volgens de telefoniste aanzetten daarvan heeft echter niets uitgehaald. De 2e keer bellen kreeg ik iemand aan de lijn die nooit van port forwarding had gehoord en mij niet kon doorverbinden. Echt wat je verwacht van een klantenservice….

Hopelijk lezen een paar knappe koppen dit die mij verder kunnen helpen.

Paar screenshots toegevoegd

192.168.68.70:8123 is de interne ip van home assistant. 8126 probeer ik te openen die extern verkeer door zou moeten sturen naar 192.168.68.70:8123.

Ook via sites als canyouseeme.org blijkt dat de poorten die ik openzet allemaal dicht blijven.

 

 

 

Het ip adres van de server begint met 192.168.68. Dat klopt niet. Dat moet beginnen met "192.168.1".

Heeft u er misschien een extra router tussen staan ofzo?


Reageer