Skip to main content

waar kan op een 

VMG8825-T50 de poort van 80 aanpassen naar 8084

ken het niet meer vinden

Hoi @martindoornbos, leuk dat je bezig bent met je netwerk, ik help je graag om aan de poorten te sleutelen! Een snelle en overzichtelijke weergave over Port Forwarding vind je hier:

Geef het gerust aan in dit topic als je nog vragen hebt, ik verwacht dat je er hiermee snel uitkomt! 😃


Handig zou zijn als met verteld dat de standaard poort na een factori reset op poort 443 staat, dit is de https port, dan werkt de dmz en portforwarding niet meer en hoe je die kan aanpassen kan je nergens vinden. De helpdesk weet dat ook niet.

ik heb na lang zoeken eindelijk gevonden in menu onderhoud > extern beheer einde van die regel

dit is de eerste modem die ik gevonden heb, die de http / https porten gebruik voor zichzelf 80 en 443

ik ben al 30 jaar systeem en netwerk beheerder. En nooit problemen er mee gehad, Als ik bij een andere provider belde gaven die mij goede en  correcte informatie en niet je moet je hdmi kabel vervangen, wat de helpdesk mij vertelde.

het internet bij die klant werkt na 14 dagen nog steeds niet goed, haperend en lage snelheid, valt steeds uit.

http://www.nl.wikisage.org/wiki/Lijst_van_TCP-_en_UDP-poorten

 


@martindoornbos Ik ben blij om te lezen dat je er toch zelf bent uitgekomen! Mocht je nog meer vragen hebben over port forwarding dan adviseer ik je om jouw vraag in dit topic te stellen: Port Forwarding voor dummies | Odido community

Echter lees ik dat je het hebt over een klant die na 14 dagen nog geen goed werkend internet heeft, gaat dit om jou?  Ik help graag om dit op te lossen! Mocht het om iemand anders gaan dan adviseer ik om diegene contact op te laten nemen. 


Ik ben netwerkbeheerder, een klant heeft mij gevraag haar internet weer aan de praat te krijgen en haar netwerk na te kijken, na veel onzinnige telefoontjes naar de helpdesk werkt het nog steed niet, het is een verbindingsfout aan jullie, tussen het modem en de wijkcentrale, volgen mijn metingen. Ook krijg hier  geen antwoorden op mijn vragen, een simple vraag waar de poort staat, krijg een antwoord maar dat ik een boek moet lezen, de tv werkt toch niet. Beter dat jullie die gaan lezen en klanten goede en professionele antwoorden gaan geven.

https://www.bol.com/nl/nl/p/netwerken-deel-1-versie-7

 


nog iets als er veel verschil is tussen upload en download, dit de hele heen en weer gaat om hoog en om laag maar nooit in balans is weet dat de verbinding niet klop

beter leren meten

 

 


Reageer