Vanaf op één of ander moment werkt mijn poortdoorschakeling niet meer. Deze gebruikte ik om via extern netwerk in mijn Nas te komen. Via de leverancier van de Nas heb ik eerst naar de oorzaak gekeken. Daar blijkt alles goed te zitten. Zij geven aan dat het ergens bij de route/internetprovider moet liggen. Via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ krijg ik de melding dat de poort met desbetreffende ip adres gesloten is. Als ik het IP Adres benader krijg ik via de browser: “De wachttijd voor de verbinding is verstreken”. De leverancier als de service desk van Odido hebben gekeken naar de poortdoorschakel instellingen. En deze zijn in hun ogen goed.
Echter lukt het dus niet om extern toegang te krijgen. Dit heeft jaren wel gewoon gewerkt. Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Of heeft de modem een update gehad waardoor instellingen opeens zijn gewijzigd?
Alvast bedankt.
Gaat om een Zyxel VMG8825-T50
Bladzijde 1 / 1
Nee, de laatste update is al weken geleden afgerond. Hier heb ik een portforwarding in mijn Zyxel T56 naar mijn NAS. Wel gebruik ik niet de standaard Synology poorten. Veel te veel portscans hierop.
Hallo @EHVDGXTE
Had je je NAS ook een vaste IP adres toegewezen zodat het server IP adres niet kan wijzigen wanneer de router word herstart?
Nee, de laatste update is al weken geleden afgerond. Hier heb ik een portforwarding in mijn Zyxel T56 naar mijn NAS. Wel gebruik ik niet de standaard Synology poorten. Veel te veel portscans hierop.
He Eric, probleem speelt al een paar weken. Helaas niet eerder tijd gevonden om de oorzaak te achter halen.
Hallo @EHVDGXTE
Had je je NAS ook een vaste IP adres toegewezen zodat het server IP adres niet kan wijzigen wanneer de router word herstart?
Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal thuis in de materie. Geen idee waar ik de bewust instel. Maar ga hier wel vanuit. Het server IP adres wat staat ingesteld in de router is niet gewijzigd vergeleken met het instellen van de poortdoorschakeling in het verleden.
Ok, zou het kunnen dat het IP adres waarmee je probeert te verbinden veranderd is. Bij Odido heb je een dynamisch IP adres. Of maak je gebruik van Quickconnect feature van Synology?
Ok, zou het kunnen dat het IP adres waarmee je probeert te verbinden veranderd is. Bij Odido heb je een dynamisch IP adres. Of maak je gebruik van Quickconnect feature van Synology?
Voorheen maakte ik gebruik van DDNS. Echter omdat die niet meer werkt. Heb ik tijdelijk de QuickConnect ingeschakeld. Echter van horen zeggen, heeft mijn voorkeur weer de oude situatie middels DDNS.
Het heeft jaren gewerkt, dus weet niet of het aan dat dynamische IP adres ligt? Of is dat sinds kort.
Hoi @EHVDGXTE, handig dat je hier een topic voor aanmaakt! Ik zou inderdaad de goede tips van Eric & Waqqas volgen. Ik zie namelijk dat je modem 2,5 week geleden opnieuw is opgestart en in de lijn van je verhaal klinkt het erg aannemelijk dat je vervolgens een nieuw IP adres toegewezen hebt gekregen. In je huidige set-up kan het inderdaad een probleem zijn als je het IP adres niet mee verandert. Doorgaans kan je IP adres inderdaad jaren hetzelfde blijven, maar met een dynamisch IP adres is dit nooit een garantie.
Ik ben benieuwd wat de beperkende factor blijkt te zijn!
Hoi @EHVDGXTE, handig dat je hier een topic voor aanmaakt! Ik zou inderdaad de goede tips van Eric & Waqqas volgen. Ik zie namelijk dat je modem 2,5 week geleden opnieuw is opgestart en in de lijn van je verhaal klinkt het erg aannemelijk dat je vervolgens een nieuw IP adres toegewezen hebt gekregen. In je huidige set-up kan het inderdaad een probleem zijn als je het IP adres niet mee verandert. Doorgaans kan je IP adres inderdaad jaren hetzelfde blijven, maar met een dynamisch IP adres is dit nooit een garantie.
Ik ben benieuwd wat de beperkende factor blijkt te zijn!
Bedankt voor je reactie. Zoals eerder aangegeven ik ben niet helemaal thuis in de materie. Hoe check ik mijn nieuwe dynamische IP adres?
@EHVDGXTE Geen zorgen, we zijn hier juist om je hiermee te helpen en meer duidelijkheid te scheppen! Je kan je dynamische IP-adres heel makkelijk checken via Wat is mijn IP-adres. Ook kan dit door in te loggen in het modem. In dit topic vind je hier meer info over: Inloggen op het modem | Odido community. Laat je weten of het is gelukt om te achterhalen?
Bedankt, ik heb inmiddels weer toegang tot mijn NAS. Het zat hem inderdaad in een veranderd IP-Adres.
Echter geeft de softwareleverancier aan dat de NAS automatisch het openbare IP-adres zal bijwerken als deze verandert. Middels DDNS. Maar dit is dus niet het geval. Dit zal ik verder uitzoeken op de community van de NAS.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.