Skip to main content

Hello

 

New modem gekregen na weer een verhaal !!!

 

en now since  2

dagen probeer ik poort te forwarden maar nog steeds niet gelukt

doe ik iets verkeerd hoor ik het graag!?

 

cold reseat was done 

reboot was done

Groeten

Gebruik ik DZM is wel open maar is niet mijn bedoeling om alle poorten open te zetten

 

waarom werkt een simpel dingen niet gewon !!!

waarom moet ik uren aan zoiets besteden !!!

is een new modem gestuurd volgens tmobile 

en wat betekent precies new modem komt hij rechtreeks van fabrique af !!? refurbished products !!?


tmobile support :we doen geen poort forwarding !!!!

 


Hoi @LG4, geen zorgen! Het is zeker wel mogelijk om port forwarding uit te voeren. Check de volgende topics voor alle tips and tricks omtrent dit onderwerp:

Uitleg Port ForwardingPort Forwarding met VOIP en Zyxel Port Forwarding. Als het niet lukt, geef een seintje, dan schiet ik te hulp. 

Wat betreft je vraag ten aanzien van het modem: “en wat betekent precies new modem komt hij rechtreeks van fabrique af !!? refurbished products !!?” → In principe leveren we altijd een refurbished modem wanneer je deze omgeruild krijgt. De enige uitzondering is wanneer je een nieuw contract aangaat.

Er is altijd een oplossing dus we komen er echt samen uit, dat weet ik zeker. Fijne zondagavond en Moederdag nog! 😄


Bedankt voor de antwoord

voor dat ik een topic hier heb geopent   heb dit allemaal door (Uitleg Port ForwardingPort Forwarding met VOIP en Zyxel Port Forwarding. )en van alles geprobeerd maar nog steeds niet gelukt

cold reseat was done 

reboot was done

 

mij topic is aangemaakt op  de eerst intsantie toen ik de abo heb aangescharft bij tmobile in december 2019 4 cases aangemaakt ,met de issue spontane wegvalen van mijn internet ,dus na 4 cases dus na bijna 2 maanden  besloten om new modem toe te sturen 

dus ik vroeg mij toen af  is de modem echt een new produkt dus new uit fabrique gekomen 

of is een refurbrished produkt

en mijn abonnement is new since december en alleen maar issue mee en heb ik een refurbished produkt !!!  now netjes hoor

en nu zit ik weer met problem mee 

 

en ik maar iedeer maand mijn rekening betalen ….. en die zijn niet refurbished mijn geld 


Hey @LG4,

Dat een modem refurbished is, betekent natuurlijk niet dat het een slecht product is. :wink:  Zo denken we ook een beetje aan het milieu! :smile: Mocht je er niet helemaal uitkomen met de port forwarding dan kun je wel als laatste optie het modem in DMZ zetten. In het bovenstaand plaatje zie ik dat je poort 443 wilt openzetten. Wellicht heb je ook iets aan dit topic


is niks news wat jij zegt @Piotr 

ik heb new abo. =new produkt hoort erbij simpel,ik betaal voor een new abo. 

en over milieu maak ik binnenkort een new topic voor en mischien wordt het niet genoeg.

since de aanschaf van de abo. alleen maar issues mee ,4 cases aangemaakt bij de call center 

 

zoals eerder gezegd wil geen gebruik maken van DMZ ,

wil gewon een specifiek poort openen  en normal werkend modem moet het gewon toestaan en doen zo lastige is het niet 

 

Groeten

 


Hi @LG4, toen jij een nieuw contract startte, kreeg je een nieuw modem opgestuurd (het Zyxel T-50 modem). Wanneer deze om wat voor reden dan ook omgeruild moet worden voor een vervangend modem (dit zal altijd een Zyxel zijn wanneer je al een Zyxel hebt), geven we refurbished modellen de nieuwste updates en firmware mee zodat ook jij weer feilloos online kunt blijven. 

Ik begrijp trouwens absoluut dat het woordje "refurbished” in deze context wellicht wat dubieus in de oren klinkt, maar ik beloof je dat we nooit apparatuur vervangen voor minderwaardige apparatuur. 

Graag helpen we je net zolang totdat de portmove geslaagd is! Kun je de juiste stappen wel in de volgende uitleg vinden: Port Forwarding: how to!. Op deze website kun je elk model modem en router selecteren en dan vervolgens checken hoe je de move kunt uitvoeren. Het spijt me dat het tot op heden nog niet gelukt is, maar we komen er uit, dat weet ik zeker. Stay safe and strong! 💪❤️

 


Hello

kan ik ook mij abon. betalen met refurbished geld !!!!

klinkt ook beetje ……

ik neem aan wordt het gelezen wat ik type ,die topics en die sites heb ik all gehad en gezien en gelezen 

back to the point   port forwarden 

heb eerder een Prtscrn gestuurd  wat ik gedaan heb 

op die manier moet het toch werken !!?

ik zit weer met een andere issue sinds gisteren kan de modem vanaf mij pc ,zelfde netwerk,niet bereiken 192.168.1.1 pagina niet gewoden 

Regards

 

 


Hi @LG4 dat het port forwarden niet lukt heeft niet zozeer met de modem te maken maar voornamelijk met het juist instellen. Zou je misschien wat meer toe kunnen lichten wat je exact probeert te doen? Dan kijk ik graag met je mee om te kijken of ik het voor je uit kan vogelen! Voor welk apparaat wil je de poorten forwarden? Heb je dit apparaat al een vast IP-adres gegeven? Om wat voor soort apparaat gaat het? Heb je toevallig een merk/type? Waar is de port forward voor nodig? Ik hoor het graag!


Is net als  ik probeer een raam te opennen van mijn huis om de lucht te laten stromen 

maar nee licht niet aan de raam van de huis maar ligt aan de wind/de snElheid van de wind de kleur van de wind/d hoveelheid van wind…..aus

 

Voor welk apparaat wil je de poorten forwarden:gewon een NAS ds215 (port 443 )

Heb je dit apparaat al een vast IP-adres gegeven :Ja IP static

photos album van de NAS

 

En hij is (de refribrished modem van tmobile)niet te bereiken van af mijn pc pagina niet te vinden 192.168.1.1..maar lukt wel als ik de modem weer opniuwe opstart

wordt de 5 cases die ik ga opennen bij de call center denk ik

 

de eerst modem deed wel de poorten open met de zelfde procedure die ik nu doe maar had issue met spontan wegvalen van de internet en spontan opniuwe starten 

 

en deze de tweede refrubrished modem wil geen poorten opennen en niet te bereiken via mijn pc zelfde netwerk uiteraad


Hi @LG4, bij welke opties zit je in de Zyxel modem? Ik heb de documentatie er even op nageslagen je hebt twee mogelijkheden. De juiste is Netwerkinstellingen > Routing > Static route (kan mogelijk iets anders zijn in het Nederlands). Hier kan je een statisch IP-instellen. Daarnaast heb je nog een andere optie via Netwerkinstellingen > Routing > DNS Route. Volgens mij zit jij bij deze tweede set instellingen en ik vermoed dat het daardoor niet op de jusite manier werkt. Je vindt hier de volledige handleiding voor de Zyxel. Hopelijk kom je daar een stap verder mee!


zie ik het so naast of…!!!

 

wil gewon een poort opnenen in de modem om de App fotoalbums van de nas te bereiken vanaf buiten af

 

wat ik moet met deze 

De juiste is Netwerkinstellingen > Routing > Static route (kan mogelijk iets anders zijn in het Nederlands). Hier kan je een statisch IP-instellen. Daarnaast heb je nog een andere optie via Netwerkinstellingen > Routing > DNS Route.


Hey @LG4,

Jammer genoeg hebben we niet voor ieder probleem een hapklaar antwoord. Zeker als het over zaken gaat die buiten ons service bereik vallen. Neemt niet weg dat we graag met je meedenken en ondersteunen waar nodig! Mijn collega Brian heeft je aanvullende informatie verzonden met een uitgebreide handleiding van het modem dat je van ons hebt ontvangen. Ook kun je de hierboven geplaatste link raadplegen: Port Forwarding: how to! en verder stoeien met de instellingen om de poort te openen.


als ik niks heb getypt beteken niet dat de probleem opgelost is,in tegen deel

ik kan nog steeds geen poorten forwarden met deze modem en de handeling die ik doe klopen 1000000000% 

 

ik ben gewon aan  het wachten wanneer ik bijna 1 jaar abo. heb en ga ik voor iets anders kijken

 

klant gewerden end december 2019

4 cases aangemaakt bij de call center tot nu toe  ik durf niet meer om nog een case aan te maken 

modem geruild voor een ruf.

Gr.


Hoi @LG4, werkt het voor jou misschien beter als één van onze collega's je opbelt met uitleg? Ik wil je zo graag helpen dat we een alternatieve oplossing hebben bedacht. Zou dit voor jou gewenst zijn? Laat het me weten, dan zorg ik ervoor dat één van ons, of een andere ervaren expert, je zo snel mogelijk een belletje geeft! 😊

Wat bedoel je precies met: “modem geruild voor een ruf”? Die term ken ik nog niet, sorry!


Bedankt voor de trug koppeling

 

dat kan altijd een belletje gedaan worden 

 

na de 4 cases is besloten door de monteur ,die toen niet geweest is door de crisis,om de modem om te ruilen en ik heb volgens mij begreep een new modem gekregen maar is gewon een refurbished products volgens de concept van tmobile 


Goedemorgen @LG4, heel graag gedaan, we gaan er samen uitkomen! We hebben een aantal absolute vakspecialisten in de gelederen bij onze burenafdeling. Ik heb één van mijn collega's verzocht naar jouw verbinding en dan specifiek naar het modem te gaan kijken. 

Dit zijn de bevindingen: ik zie geen issues in modem management of WAN (verbinding). De instellingen e.d. zouden dus gewoon normaal opgeslagen moeten kunnen worden. DHCP logging is ook clear, dus geen issues in het modem zelf.

Met het modem is dus niets aan de hand. Mag ik weten wat voor opties je als keuze hebt bij “Protocol” wanneer je poortdoorschakeling wilt invoeren?


oke ...oke !

 

even scrolen naar boven zie je de prtscrn hoe heb ik dat ingesteld 


binnen kort leen ik een andere modem van een kennis (tmobile modem)en zie je dat het gaat gewon werken met de instelingen die ik deed!!!!

trouwens  de telefoontje was heel leerzaam!!!


Goedemorgen @LG4, heb je inmiddels met één van onze collega's gesproken? Afgelopen vrijdag heeft onze klantenservice meermaals contact met je opgenomen, maar zij kregen jammer genoeg geen gehoor. Het leek wel alsof jouw telefoon uitstond. Stuur me anders in een private message jouw mobiele telefoonnummer voor de zekerheid. Dan ga ik controleren of wij het correcte telefoonnummer wel hebben! We will find a solution! 😄👍


Heb geen telefootntje gehad

en mijn telefoon nummer is heel bekend bij tmobile  4 cases aangemaakt !!!!


Wordt echt beu van dat deze modem geen poort kan opennen 


Volgens mij word het T50 modem niet refurbished

je kan een refurbished modem herkennen aan de doos waar die in zit :)

Maar portforwarding heeft niets met wel of niet refurbished te maken. het zal eerder in de firmware versie zitten. nu hebben met alle T50 modems een nieuwe firmware gekregen waar een aantal problemen zijn opgelost. helaas is er geen changelog. (volgens mij weten ze zelf niet wat er is aangepast) dus of het werkt is dan weer een verassing.

Het staat je natuurlijk vrij je eigen modem te gebruiken zodat je echt alle instellingen kan aanpassen.

 

p.s. geld word ook hergebruikt en niet na 1x weg gegooit. zelf printen mag dus ook niet.


@LG4 gaat het om poort 443 die je wilt open zetten? Probeer het volgende eens:

 

  1. Log in in de modem
  2. Menu → Maintenance → Remote Management
  3. Verander de HTTPS poort naar een andere poort dan 443. (444 bijv.)

Dit was de oplossing om bij mij 443 open te zetten.

 

EDIT: Zie ook dat je last had van wegvallende verbindingen met de Zyxel. Welkom in het schuitje - ik volg dit topic ook graag.


Hello bedankt jongens voor jullie antwoord 

 

na heel de nacht weer mee bezig te zijn is mij gelukt om de poorten te openen ,ik weet niet als het heeft te maken met de new FW en de new verandering van de afgelopen dagen of niet  !!

 

ik zet Here mijn instellingen en hoe ik heb dat  ingesteld misschien helpt de anderen gebruikers  ook 

zie picture

types voor support= pls voor dat beantwoord wordt op een topic even alles voor lezen en snapen!!

 

Groeten en bedankt voor de lezer ...

na de volgende issue !!!

 


Reageer