Beste t-mobile, even de frustratie kwijt hoor,
Sinds afgelopen vrijdagmiddag (Super handig moment, betekent dat er pas maandag iets geregeld kan worden) is bij ons het internet gestopt met werken nadat ik deze 2x opnieuw opgestart had om een nieuwe dns in te stellen vanwege een bekend topic hier (Sommige apps die ik nodig heb waren onbereikbaar, via 4g werkte het wel). Niet perse een probleem, maar maandag moest wel gewerkt worden, dus zondag nog een simkaart gehaald + een code gevraagd (Bleek de code niet te werken, na maandag ochtend bellen dit alsnog werkend gekregen dus gelukkig hebben we 4g).
Dan krijg je maandag een mailtje van Guidion om een afspraak te maken, eerstvolgende moment op dinsdag 8 uur gekozen. Komt de monteur om 6 uur savonds (Prima hoor gezien de omstandigheden met ziekte). Na weer een nieuwe patchkabel en huawei modem de conclusie dat het probleem bij kpn ligt. Wel grappig want een aantal maanden terug constateerde de monteur dit ook bij deze symptomen (PON lampje knippert), dit bleek na nog een week verder niet aan de kpn te liggen (of wel, de guidion monteur was boos op iets of iemand die iets verkeerd had ingesteld, hierna werkte het wel direct).
Nu weet ik dat tmobile nieuw is met leveren op gpon via kpn en snap ik dat het soms moeilijk kan zijn, het is echter als klant totaal niet wenselijk om elke keer naar een andere afdeling gestuurd te worden, telkens met meerdere dagen tussen afspraken. Dit voor een probleem dat de vorige keer na eerst 2 weken lang heen en weer binnen 5 minuten opgelost kon zijn (Of dit probleem helemaal hetzelfde is weet ik niet zeker).
(Als bonus werkte het internet deze avond ineens wel, voor ongeveer 3 minuten. Hierna weer terug naar knipperen. Echt totaal geen idee hoe dat kan gebeuren)
--einde rant
Is er toevallig iemand op het forum die weet hoe een knipperend PON lampje opgelost kan worden, hieronder wat info:
- glaskabel is al eerder getest
- heeft de afgelopen 4 maanden perfect gewerkt
- meerdere patchkabels
- meerdere huawei gpon modems
- meerdere zyxel modems
- een huawei hg8010h modem dat een knipperend pon lampje heeft
- modem wisselt tussen O2 en O3 status
- alle db waarden zijn goed genoeg volgens het modem (2,5 en -19,9)
- als het werkt gebruik ik mijn eigen modem
Iig alvast bedankt