Vandaag heb ik een UniFi6 Professional gekocht en kom erachter dat mijn modem Zyxel T-56 geen PoE aansluiting heeft. Je gaat er wel vanuit dat tegenwoordig bijna elk modem een PoE aansluiting heeft. Is het mogelijk om mijn Access Point werkend te krijgen met mijn modem? Zo niet, is het mogelijk een alternatief hiervoor te krijgen zoals bijv. Zyxel T-75 modem?
Bladzijde 1 / 1
Vandaag heb ik een UniFi6 Professional gekocht en kom erachter dat mijn modem Zyxel T-56 geen PoE aansluiting heeft.
Geen enkel modem van geen enkele provider heeft PoE. Omruilen heeft geen zin, want Odido heeft ook geen enkel model wat PoE ondersteund.
Je gaat er wel vanuit dat tegenwoordig bijna elk modem een PoE aansluiting heeft.
Waar haal je dit vandaan? Waar baseer je dit op?
Het kost behoorlijk veel extra om het te implementeren. Dat op zichzelf is al een reden voor providers om het niet te ondersteunen op hun modems. En daarnaast is er bijna geen enkele klant die weet wat het is. Laat staan het zal gebruiken.
AVM heeft in de hele Fritzboxen serie ook geen enkel model met PoE volgens mij.
@Ozzy32 Hoi
Om je accesspoint te voeden kan dat met een poe injector.
Deze zijn ook van unifi verkrijgbaar.
Deze plaats je er dan tussen.
Ik moet er altijd een beetje om lachen dat het gros van de mensen die UniFi kopen, geen idee hebben hoe dit geïnstalleerd & geconfigureerd moet worden
Een gigabit POE+ injector is voldoende om dit acces point werkzaam te krijgen. Ter info: geen enkele Nederlandse particuliere provider heeft modems in gebruik met POE poorten. Houd je er ook rekening mee dat dit acces point ontworpen is voor een optimale wifi distributie vanuit een plafond montage?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.