Goedemiddag mensen van de community,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Mijn dank is groot!
Uitleg probleem:
Sinds kort heb ik glasvezel van Odido. Ik woon in Deventer (Overijssel). Gisteren heb ik voor het eerst mijn PlayStation 5 opgestart en lekker een potje Call of Duty Modern Warfare 3 gespeeld.
Nu wil ik vandaag opnieuw gaan gamen, maar nu kan ik op geen enkel moment, op welke Call of Duty game dan ook, meer inloggen op de online services. Wat betekent dat ik niet meer kan gamen.
Bijbehorende info:
Mijn PS5 is direct met een netwerkkabel verbonden met de modem. PlayStation Network services werken en ben ik succesvol mee verbonden. Alle Call of Duty servers zijn up en running. Zie onderaan de bijgevoegde foto’s.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Werkt het wel als je op WIFI zit?
- Nee
- Werkt het wel als je de hotspot van je telefoon als verbinding voor de PS5 gebruik?
- Ja
- Is dit een optie om verder te gamen als tijdelijke oplossing?
- Nee, dan zit ik zo door mijn bundel en het is een te trage verbinding
- Werkt een andere game wel?
- Nee, ik heb 7 verschillende Call of Duty games geprobeerd. Bij geen één kan ik verbinden met de online services.
- Werkt het downloaden van games uit de PS Store wel?
- Ja
- Heb je de modem al opnieuw opgestart?
- Ja, zelfs een factory reset gedaan
- Heb je de PS5 al opnieuw opgestart?
- Ja. Zelfs een paar keer van netwerk geswitcht en dan opnieuw opgestart.
- Heb je op Youtube naar oplossingen gezocht?
- Ja, veel filmpjes gekeken (bijv. deze). De meeste geven aan dat het een DNS probleem is en dat je handmatig DNS kan opgeven, zoals die van Google.
- Heb je de DNS al vastgezet op bijv. die van Google?
- Ja, ingelogd op de modem, toen DNS op 8.8.8.8 en 8.8.8.4 gezet, toen PS5 opnieuw opgestart. Heeft helaas niks geholpen.
Bijbehorende foto’s: