Skip to main content
Hoi allemaal, sinds een aantal dagen wordt ik door dit prachtige scherm begroet zodra ik wil streamen op mijn PC met PlayStation Plus, ik ben nu ongeveer 2 maanden T-Mobile klant en totnutoe heeft het altijd prima gewerkt. Wat ik ook probeer, niks wil werken. Firewall in PC uitzetten, geen effect. Firewall op de router uitzetten, geen effect. Router een soft reboot geven, geen effect. Router naar factory settings, geen effect. 2 apparaten hier op het lokale netwerk geprobeerd, PC en Laptop. Beiden geven dezelde melding. Internet werkt verder prima, alleen PS Plus werkt niet meer.

Gisterenavond bij mn vriendin de laptop geprobeerd, daar werkt ie wel. Iemand enig idee hoe dit ineens gekomen is?

 

Hallo @Dan_1234 

Werkt het streamen met een VPN op je eigen pc wel? Misschien kan je eens contact opnemen met PlayStation om te kijken of je IP adres daar staat geblokkeerd.


Hallo @Dan_1234 

Werkt het streamen met een VPN op je eigen pc wel? Misschien kan je eens contact opnemen met PlayStation om te kijken of je IP adres daar staat geblokkeerd.

Das idd wel een goeie om ook nog te proberen, alleen heb ik geen VPN verbinding om mee te testen. Net wel nog even een directe verbinding op de router geprobeerd met de laptop, probleem blijft hetzelfde.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?

In de router. Jij hebt waarschijnlijk ook zo'n Zyxel router. Hier een post waar iemand van T-Mobile dit met plaatjes voor de Zyxel router uitlegt:

Ik heb zelf voor elke port die ik in vorige reactie noemde een nieuwe regel aangemaakt.

Bij WAN-interface heb ik ETH_internet (als jij ook glasvezel hebt, moet je denk ik hetzelfde invullen.)
Dan bij de volgende 4 velden de poortnummer. Dus voor de portforwarding van bijv port 80, vul je vier keer 80 in.

Bij server ip vul ik het ip van mijn laptop in.

Vergeet niet actief op aan te zetten.
 

Daarna zowel router als je computer herstarten.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?

Update:

Hij werkt weer! Ik heb helemaal *niks* gedaan. Denk dat ze iets aan hun kant om zeep hebben geholpen.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?

Update:

Hij werkt weer! Ik heb helemaal *niks* gedaan. Denk dat ze iets aan hun kant om zeep hebben geholpen.

Om nog even op je lijstje terug te komen:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053UDP: 3478, 3479, 3658, 2053
poort 80 en 443 als die niet werken dan doet je internet het niet (http en https), al die anderen heb ik nog getest met zowel TCP als UDP. Probeer eens al die port forwards uit te zetten en dan opnieuw proberen? Volgens mij werkt ie dan nog steeds.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?

Update:

Hij werkt weer! Ik heb helemaal *niks* gedaan. Denk dat ze iets aan hun kant om zeep hebben geholpen.

Om nog even op je lijstje terug te komen:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053UDP: 3478, 3479, 3658, 2053
poort 80 en 443 als die niet werken dan doet je internet het niet (http en https), al die anderen heb ik nog getest met zowel TCP als UDP. Probeer eens al die port forwards uit te zetten en dan opnieuw proberen? Volgens mij werkt ie dan nog steeds.

Ik ben nu op werk, vanavond ga ik zeker testen als ik ze weer uit zet. Liefst zo min mogelijk poorten open.


@Dan_1234 Heb je hier al iets op gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb alle stappen die jij geprobeerd hebt ook al uitgevoerd. Werkt wel op mijn werk, maar niet op mijn eigen wifi ondanks dat ik niets heb aangepast.

Hoi Lennart, een vriend van me heeft ff zn server op UDP en TCP op die poorten opengezet gisterenavond.
via ncat/telnet kom ik erbij, data exchange werkt ook.
Met andere woorden. Dit zit niet bij ons. Welke regio zit jij? Ik zit in regio Den Bosch/Eindhoven.

En wanneer ging het mis bij je? Was dat ook vorige week? Whatismyip geeft aan dat t Almere is, maar dat boeit verder niet. Ik heb een support ticket bij Playstation open staan. Hou je op de hoogte als er updates zijn.

Hey Dan, bij mij werkt het nu 3 dagen niet. Ik heb de modem pas sinds 2 november. Ik zit in regio Amsterdam.

Klantenservice van T-Mobile geeft aan dat het ip adres geblokkeerd kan zijn door Sony. Ik lees op internet dat Sony dat al snel doet en soms ook zonder reden. Een nieuw ip-adres zou dus moeten werken omdat ze alleen op ip-adres blokkeren. Maar dat wil T-Mobile niet snel doen helaas.

Maar ook als je je ip-adres weet te wijzigen, is dit ook geen blijvende oplossing, want Sony kan het zo weer opnieuw blokkeren.

Vanavond ga ik ook Sony proberen te bereiken.

Het rare hiermee is, dat ik wel op mijn PSN account kan inloggen in de PS Plus app en de website. Dus het is echt specifiek die server die ons geblokkeerd zou hebben. Kan ook goed zijn dat ze gewoon een fuckup gemaakt hebben. Kan echt geen toeval zijn dat binnen een week tijd wij 2 geblokkeerd worden. Mijn supportvraag naar Sony staat ook al sinds gister open, ben benieuwd of ze gaan reageren en anders draai ik de geldkraan gewoon dicht.

@Dan_1234 Ik kom weer op playstation netwerk! Ik heb gisteren gebeld naar sony en kreeg een totaal nutteloze medewerker aan de lijn die gewoon zo'n standaard procedure doorloopt. Hij kon wel zien dat mijn account niet was geblokkeerd.

Uiteindelijk stond hij erop dat ik toch poorten open moest gaan zetten, wat ik dan toch maar gedaan heb. Maar blijkbaar is dit toch wel de oplossing voor mij geweest.

Ik heb nu al deze poorten opengezet:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053
UDP: 3478, 3479, 3658, 2053

Een aantal staan in de foutmelding die wij kregen en een aantal komen uit de mail die ik van Sony heb gekregen.

Ik weet dus ook niet of ze allemaal open moeten staan, daar ga ik nog mee testen. Maar ik hoop dat dit dan ook voor jou de oplossing is.

 

Nice, waar heb je dit gedaan, in de router of in je firewall op je computer?

Update:

Hij werkt weer! Ik heb helemaal *niks* gedaan. Denk dat ze iets aan hun kant om zeep hebben geholpen.

Om nog even op je lijstje terug te komen:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 3658, 2053UDP: 3478, 3479, 3658, 2053
poort 80 en 443 als die niet werken dan doet je internet het niet (http en https), al die anderen heb ik nog getest met zowel TCP als UDP. Probeer eens al die port forwards uit te zetten en dan opnieuw proberen? Volgens mij werkt ie dan nog steeds.

Ik ben nu op werk, vanavond ga ik zeker testen als ik ze weer uit zet. Liefst zo min mogelijk poorten open.

Je hebt gelijk, als ik ze allemaal weer uitzet, dan kom ik er ook weer in. Blijkbaar inderdaad een probleem aan Sony's kant. Hopelijk gebeurd dit niet vaker.


Reageer