Planningsregel aanmaken voor dagelijks restart zyxel modem


Reputatie 2

Bestaat er een optie om zyxel modem elke nacht opnieuw te laten opstarten? (Scheduled restart)

Ik merk dat de router na een aantal dagen wat trager wordt en dat een reboot het probleem oplost.

Alvast bedankt.

Folkert 4 jaar geleden

@RomanJ 

Gebruik een digitale schakelklok, die kun je per minuut instellen/programmeren. Schakel het modem elke nacht 1 minuut uit, dan heb je ook een herstart.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@RomanJ 

Gebruik een digitale schakelklok, die kun je per minuut instellen/programmeren. Schakel het modem elke nacht 1 minuut uit, dan heb je ook een herstart.

Groet, Folkert

Reputatie 2

@RomanJ

Gebruik een digitale schakelklok, die kun je per minuut instellen/programmeren. Schakel het modem elke nacht 1 minuut uit, dan heb je ook een herstart.

Groet, Folkert

Hi Folkert,

Bedankt voor je suggestie, dit is inderdaad mijn plan B, echter hoopte ik stiekem dat er gewoon een optie was binnen de zyxel firmware.

Reputatie 7
Badge +3

Nooit gezien in een modem. Het idee is dat ie maanden lang probleemloos blijft draaien dus zo'n optie verwacht ik niet snel.

Nooit gezien in een modem. Het idee is dat ie maanden lang probleemloos blijft draaien dus zo'n optie verwacht ik niet snel.

Dat zou je denken hè? Maar ik moet ook elke week m'n modem resetten, anders is toch echt mn internet weg.

Reputatie 7
Badge +1

@Elpunto  Had u bij T-Mobile al wel eens gevraagd om een vervangend modem om uit te sluiten dat het aan het modem ligt daar kan natuurlijk ook een defect aan zijn, 

@Elpunto  Had u bij T-Mobile al wel eens gevraagd om een vervangend modem om uit te sluiten dat het aan het modem ligt daar kan natuurlijk ook een defect aan zijn, 

Nee, hiervoor was m'n verbinding sowieso heel slecht. M'n ISRA is nogal verouderd. Deze heb ik even opnieuw gesoldeerd (heb nog een oude met loden mantel en papieren isolatie). Sindsdien is m'n snelheid fors omhoog en stabieler (van 12mbps naar ca.70mbps. Echter komt nu dus aan de orde dat na ongeveer een week heel m'n internet wegvalt. Heb ik trouwens altijd nog gehad met mijn modems (verschillende adressen).

Vandaag eens gebeld. Er komt een monteur langs.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de monteur. Plaats je deze hier in het topic @Elpunto ?

Ja, dat zal ik doen. Ben ook heel benieuwd

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Elpunto, bedankt dat je ons op de hoogte houdt! Als ik nog iets voor je kan doen aan onze kant, laat het dan alsjeblieft weten. Ik weet zeker dat de monteur het kan herstellen, maar extra hulp is natuurlijk nooit weg! 😊 

Alvast een geweldig kerstweekend toegewenst! 🎄

Nou... Weet je toevallig op welke termijn een afspraak bevestigd wordt? Ik heb via de link een 3-tal voorkeurstijden doorgegeven maar nog geen antwoord op mogen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

@Elpunto Goed dat je daarover aan de bel trekt: normaliter ontvang je binnen een uur of twee (maximaal) een bevestiging van het gekozen tijdvak. Indien dit nog niet het geval is, kun je het beste contact opnemen via 088-2000 151. Guidion is nog bereikbaar tot 17:30 en anders vanaf morgen weer tussen 09:00 en 17:00. 

Mocht ook dat niet lukken in verband met de kerstdrukte, laat dan hier een berichtje achter, dan pakken mijn collega's dit zo snel mogelijk voor je op!

Update: na diverse pogingen en een 3-tal bellen met loze beloftes gekregen te hebben is het nog steeds niet gelukt een afspraak met een monteur te maken. Telkens krijg ik te horen dat ik wordt teruggebeld of binnen 1-3 dagen een datum doorkrijg wanneer er een monteur beschikbaar is.

Inmiddels is mijn internet verbinding ook steeds instabieler, waarbij uploadsnelheid regelmatig dropt naar een schamele 2Mb/s.

Morgen ga ik mijn laatste poging ondernemen om een afspraak voor elkaar te krijgen. Lukt dit weer niet dan ben ik weg bij T-mobile. Ben er wel klaar mee! Is trouwens Guidion wat compleet ruk is. T-Mobile zelf word ik gewoon netjes geholpen. 

Reputatie 7

Hi @Elpunto ,

De Guidion monteursservice heeft het deze dagen heel erg druk, waardoor het lastiger is dan normaal om een afspraak te maken. Wil je ons laten weten of het is gelukt? Ik hoop het van harte.

Hi @Elpunto ,

De Guidion monteursservice heeft het deze dagen heel erg druk, waardoor het lastiger is dan normaal om een afspraak te maken. Wil je ons laten weten of het is gelukt? Ik hoop het van harte.

Alle begrip voor drukte, maar dan niet telkens iets beloven wat je niet na kan komen.

 

Helaas. 

Vandaag 10 minuten in de wacht toen de verbinding werd verbroken. Opnieuw gebeld: 25 minuten in de wacht, er wordt opgenomen en na een paar seconden verbinding weg (en er werd niet teruggebeld). 

Ik heb m'n abonnement inmiddels opgezegd.

Het is bedroevend dat het na 18 dagen nog niet lukt om een monteur ingepland te krijgen (mijn part pas in maart). Bij elkaar heb ik ruim 2.5 uur in de wacht gehangen, zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Elpunto, dat gaat heel moeizaam als ik het zo lees, sorry! Graag check ik voor je of ik het proces kan versnellen. Wil je jouw klantnummer van T-Mobile voor thuis plakken in je profiel hier? Dan ga ik ermee aan de slag en zorg ik ervoor dat je een afspraaktool toegestuurd krijgt. 

Hallo Jason,

Die afspraaktool dat is precies waar het in basis al fout gaat. Na de data te hebben doorgegeven is er geen vervolg.

Als eerder aangegeven heb ik mijn abonnement reeds opgezegd. 7 februari komt er een monteur (bij anderen lukt het wel) om mijn internet aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +16

Wanneer jij via de afspraaktool een datum inplant, dient die datum vast te staan - mits er plek is natuurlijk. Nu begrijp ik dat dit helemaal niet goed gegaan is in jouw situatie, sorry daarvoor. Is allicht te laat en mosterd na de maaltijd, maar ik wilde het wel gezegd hebben. Ik hoop dat je op 7 februari aangesloten wordt zonder horten of stoten en wens je alle goeds toe bij je nieuwe provider! 

Hopelijk zien we elkaar in de toekomst nog eens op de Community en mocht je ooit tegen die tijd hulp hebben, dan bied ik alle hulp aan zodat we het samen kunnen oplossen!

Reageer