Skip to main content

Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.

Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.

Maximum 575ms ping uit 100

Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?

@AlexRemeeus Het gaat niet snel hé? 3 december probeerde ODIDO mij te bellen wat niet lukte omdat ik nadat de telefoon twee keer overging te laat opnam. 4 december heb ik terug gebeld en de toezegging gehad dat ze me terug zouden bellen. Helaas niets meer gehoord over case: 73999441

Ik dacht vanmorgen, eens kijken of het misschien opgelost is na 11½ maand. Nog steeds niet dus (zie onder).

@Tommie van Odido Mij maakt het niet meer uit maar ik had jullie graag geholpen met het oplossen van jullie probleem met de pingpikes en latency problemen. Ik weet nu dat ik ze kan omzeilen door de veiligheidsinstellingen van het modem te wijzigen maar dat modem is niet de echte oorzaak. Die ligt ergens ver bij mijn aansluiting vandaan in één van de servers waar ODIDO me langs leidt. Met name die twee servers van msn.net geven pingtijden tot 2600 msec en packetloss.

Wat vooral opmerkelijk is: Met alle veiligheidsinstellingen van het modem in de factorystand maar met VPN op mijn computer ingeschakeld heb ik ping-tijden van 10 msec met piekjes tot 20 msec.

Dus niks modem, wifi of lokaal netwerkprobleem

Hoi ​@AlexRemeeus, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst heeft dit aangegeven: 

• Opgelost door delta. Profiel opnieuw naar ONT gestuurd. Mocht de klant nog problemen ervaren, willen we dit getest hebben met een bekabelde aansluiting. Qua WiFi gebruikt de klant alleen apparaten op 2.4Ghz en zit dit helemaal vol. Laat de klant zo veel mogelijk verbinden op de 5Ghz verbinding.

Zou je dit willen testen en anders aanleveren? Ik zet het graag door! Groetjes, Ishana

Reageer