Skip to main content

Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.

Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.

Maximum 575ms ping uit 100

 

Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 


Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 

Helaas niet @Tommie van Odido .

Als jullie perse de resultaten nodig hebben om dit (inmiddels) bekende probleem op te lossen mogen jullie altijd iemand langs sturen om dit te uit te voeren.

Te bizar voor worden dat klanten zich in allerlei bochten moeten wringen omdat jullie zaakjes niet op orde zijn.

Nooit issues gehad, en nu moet ik als betalende nieuwe klant moeite gaan doen.


Hoi @AlexRemeeusAls ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan! Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Mocht je het willen aanleveren, staan wij hier altijd voor je klaar! Groetjes, Ishana


Leuk om je reactie te zien @Ishana van Odido, vindt het extreem teleurstellend dat ik extra moeite moet doen voor jullie slechte product, nu wordt de bal uiteindelijk bij mij neergelegd en wordt er gedaan alsof jullie alles er aan gedaan hebben om het op te lossen.

 

slechte zaak.


Zet DDoS bescherming eens uit in de T56, scheelt dat? 


Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 

Tommie dat helpt niet, je kan een ping test om 14.10 uitvoeren. dan heb je geen problemen en is alles koek en ei. Jij of een andere Mod antwoord dan en zegt: Nou ik zie niks geks hoor, niet ons probleem. Vervolgens probeer je een uurtje gamen om 15.00 en kan je niks doen omdat je elke 5-10 minuten zoveel lag hebt.

Sinds die laatste firmware update is er verbetering dus jullie weten donders goed waar het aan ligt. Ik ben van 15-20 keer per uur naar 6-10 keer per uur lagspikes gegaan maar het is nog steeds niet stabiel. Dat is dus het hele probleem, op eerdere post was het "wachten op de firmware update" dus je weet dan dat het probleem bij die T56 ligt en nu opeens moeten er weer ping test uitgevoerd worden. Lever gewoon goeie producten dan heb je dit niet.

Concrete oplossingen als DDoS uitzetten (wat ik nog niet geprobeerd heb) is mogelijk een oplossing. Dat wil ik best nog proberen! Daarna ga ik wel de rechtsbijstand inschakelen, ik wil zowiezo een beter router vanuit jullie als dat niet helpt. Mijn vrouw kan niet langer dan 10 minuten op de wifi zitten voordat het 5G icoontje weer verschijnt XD

 

Ik hoor graag of jullie nog meer van dit soort concrete oplossingen hebben ipv testjes uitvoeren die nergens op slaan. Ik ben zeer handig met computers maar ik ben geen ICT’er dus gooi maar op wat je voor me hebt. ik voer het allemaal uit, daar maak ik een mooie opsomming van en dat gaat (als het niet stabiel word) naar de rechtsbijstand. Ik ben er wel een beetje klaar mee, kinderachtig gedoe.

Als ik op mijn homeplug inlog krijg ik krap aan 50 mbps maar tenminste wel stabiel van de beloofde 1000mpbs. Dus een 95% reductie op mijn maandbedrag is ook prima dan koop ik wel een degelijke router 🤓


MIsschien leuk om de resultaten van Pingplotter eens te bekijken:

Hoewel telefonie lijkt de oorzaak dezelfde te zijn.


@Tommie van Odido @Ishana van Odido 

 

Dus, deze ochtend is de monteur langs geweest oom de apparatuur te vervangen waar er na 3 lijn metingen toch door jullie werd geconcludeerd dat het niet helemaal goed zit.

 

Helaas heeft dit niks opgelost en ervaar ik nog steeds dezelfde problemen.

 

Zijn jullie toevallig al iets wijzer omtrent een firmware update oid voor de T56?

Wellicht een idee een betere router op te sturen?

 

Dank.


@Teresa van Odido @Tommie van Odido @Ishana van Odido

Graag voeg ik Teresa ook even toe aan dit topic waar er enkele maanden een vergelijkbaar iets heeft plaats gevonden wat uiteindelijk is opgelost door een nieuw modem, en niet door het vervangen van de T56 voor een.. andere T56…

 

Zoals in dat topic ging het erg lastig met de klantenservice, iets waar ik nu ook al weken tegen aan loop, ik heb geen tijd en zin om elke dag ruim 25 minuten in de wacht te staan om vervolgens voor de 15e keer hetzelfde verhaal uit te leggen en uiteindelijk +/- het zelfde antwoord weer krijg.

 

 


Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 


Concrete oplossingen als DDoS uitzetten (wat ik nog niet geprobeerd heb) is mogelijk een oplossing. Dat wil ik best nog proberen! Daarna ga ik wel de rechtsbijstand inschakelen, ik wil zowiezo een beter router vanuit jullie als dat niet helpt. Mijn vrouw kan niet langer dan 10 minuten op de wifi zitten voordat het 5G icoontje weer verschijnt XD

 

@Jason  Ik heb naar aanleiding van jouw opmerking in de Zyxel EX5601-T1 de optie Dos (niet DDos) uitgezet. Beetje vage omschrijving in het modem maar dat ter zijde.
Als ik het goed begrijp wordt met die instelling er voor gezorgd dat ODIDO je beschermt tegen DDos aanvallen. Dat zit dus niet in het modem maar gebeurt ergens in het netwerk van ODIDO. Het vreemde was wel dat ik het op de computer eigenlijk nooit zag. De laatste weken, sinds ik aan het serieus meten was, dat als VPN ingeschakeld was ik een mooi strak signaal had.

Zelf ben ik sinds januari bezig met dit probleem, heb 2 keer een Guidionman over de vloer gehad , een nieuw modem gekregen maar het probleem blleef. Bij bij viel het vooral op in telefoongesprekken. een hakkelnd geluid en tijdelijk helemaal geen gesprek mogelijk. Toch blijft bij ODIDO iedereen meteen verwijzen naar de gebruiker. Vreemd dat niemand, niet van Guidion en niet van ODIDO het idee geopperd heeft om dit uit te schakelen. Het zit ook aardig verstopt in het modeminterface.

Maar terug naar het uitschakelen van de functie Dos in bovenstaand modem. Veel hoef ik niet te zeggen, het plaatje zegt genoeg. Bij de rode pijl werd Dos (niet DDos) uitgeschakeld in het modem. Voor mij is het nu afwachten wat er gebeurt bij het eerstvolgende telefoongesprek. De spikes en oms packet loss kwamen bij mij strak om de minuut voor.

Maar als waar is wat ik nu waarneem en concludeer mag ODIDO wel eens even kijken naar de manier waarop hun DDos bescherming werkt.

 

 


 

Maar terug naar het uitschakelen van de functie Dos in bovenstaand modem. Veel hoef ik niet te zeggen, het plaatje zegt genoeg. Bij de rode pijl werd Dos (niet DDos) uitgeschakeld in het modem. Voor mij is het nu afwachten wat er gebeurt bij het eerstvolgende telefoongesprek. De spikes en oms packet loss kwamen bij mij strak om de minuut voor.

Maar als waar is wat ik nu waarneem en concludeer mag ODIDO wel eens even kijken naar de manier waarop hun DDos bescherming werkt.

 

 

Hi Jason,

 

Aan de hand van bovenstaande heb ik gisterenavond mijn DOS uitgezet.

Leek in het begin stukken beter te gaan en was positief verrast!

 

Echter helaas na een minuut of 10 kwamen de Lagg spikes weer, weliswaar niet om de 2 minuten, maar om de +/- 4 minuten .. :-)

 

Klantenservice heeft inmiddels de netbeheer(delta) aangeschreven, heir moet ik nu 4 werkdagen op wachten, intussen zit ik nu 5 weken zonder normaal internet, echt klasse.

 

We gaan het zien.


@AlexRemeeus Jammer dat niet alles hiermee voor jouw is opgelost.

Hier is iedereen nog steeds blij dat ze weer normale telefoongesprekken kunnen voeren. pingplotter heeft gisteravond uren aangestaan. Mooi strak signaal en de latency blijft netjes onder de 30 op één uitschieter na van 65 msec.

Een paar keer packet loss <2,5 sec ( dat was wel eens 1½ minuut) in die ca 3 uur dat pingplotter heeft gedraaid en die lijkt te komen van HOPs verder in het netwerk met ilusterenamen maar eindigend op  xxxxxxxxxx_msn.net. Gisteravond waren dat er vier, en vanavond twee.

Als het zo blijft ben ik dik tevreden voor de laatste paar maanden die ik nog bij ODIDO ben want na alle elende van de eerste 9½  maand is de beslissing om over te stappen min of meer genomen.


Gisteravond een mail van ODIDO dat de storing was opgelost. NIet dus. Nadat ik de Firewall instelingen in het modem weer heb terug gezet naar de originele waarden was het probleem terug.

Alleen weet ik niet zeker welke melding er was opgelost. Er zijn vier referentienummers aangemaakt, telkens voor hetzelfde probleem. Al ik nu bel dat het niet is opgelost wordt er weer een nieuw referentienummer aangemaakt.


ja wat een ellende, ik ben nu in afwachting van 1 melding die ze hebben gemaakt.

Zit te wachten op feedback van de netbeheerder, zojuist een mail gehad dat ze mij niet zijn vergeten - gelukkig maar.. inmiddels week 6 zonder normaal internet. :-)


Week 7 zonder internet, of reactie, top!


Het ticket is gesloten omdat je de Archer hebt aangesloten @AlexRemeeus, ik kan een nieuw ticket inschieten, zou je dan de Archer tot we verder onderzoek gedaan hebben losgekoppelt willen laten? Anders blijft het ticket gesloten worden. 


Ik begrijp dat ik tot nader order volledig zonder internet moet gaan zitten dus?

 

Jammer ook dat ik de archer al meerdere keren heb weggehaald en dat jullie eigenlijk ook niet tot een conclusie komen, ook niet als die meerdere keren is uitgelezen.

Blijkbaar zit er toch iets niet goed want ik heb al een nieuwe router gekregen en de netwerkbeheerder zou ingeschakeld zijn.

 

Ik zal de router wederom er tussen uit halen, gelukkig is het niet alsof ik betaal voor een dienst die ik niet krijg.


Dank @AlexRemeeus, ik heb hem opnieuw voor je ingeschoten. 


Thanks ​@Tommie van Odido , zag de mail binnenkomen idd, ik wacht het af! ;-)


Ha ​@Tommie van Odido  2 weken gelden is de monteur geweest en er zou een nieuw modem besteld worden.

 

Helaas vooralsnog niks vernomen en inmiddels zitten we in week 11 zonder stabiel internet

Kreeg ook een mail dat m’n probleem opgelost zou zijn, ook daar aangegeven dat dit niet het geval is.

 

Hoor graag.

 

Alex

 


@AlexRemeeus Ik ga niet alles op het netwerk / apparatuur die ODIDO gebruikt willen gooien want daarvoor zijn de netwerken te verschillend.
Bij mij is alles begonnen op de dag dat ik, 11-01-2024, overstapte van TWEAK naar ODIDO. Op het zelfde ODF glasvezelnetwerk. Bij mij openbaarde het zich door stotterende met onderbrekingen de vaste telefoongesprekken. Achteraf nadat we zelf wat acties en metingen hadden verricht bleek de uitvallende TV en SONOS dezelfde oorzaak hadden. Sommige apps die vaak aangaven een netwerkprobleem te hebben bleken ook door hetzelfde probleem veroorzaakt.
Ik heb dat al eerder op dit forum geschreven maar iedere keer het afsluiten van tickets en daarna weer met een nieuw onderzoek te starten helt niet echt mee om hun netwerken te verbeteren.

ODIDO is zo overtuigd dat hun netwerkapparatuur niet de boosdoener is dat ze er blind voor zijn geworden. Maar iets in hun netwerk zorgt er bij mij voor dat het Zyxelmodem het als DDoS aanval lijkt te zien en stopt om de minuut. De ene keer met een latency van >2000 msec en de andere keer met packetloss > 30msec. Ook verstoringen van van > 1 minuut kwamen voor.

En iedere keer maken ze een nieuw nummertje aan en doet ODIDO of het opgelost was. Ik heb hier zelfs een monteur in huis gehad die zei: “Dat zit in het netwerk maar daar mogen wij niets aan doen".

Ik heb ze aangeboden dat ze mijn computer even konden overnemen om het reproduceerbare verschijnsel te zien maar het bleef tot van de week stil. Tot eind oktober. Toen kreeg ik mailtjes dat het probleem was opgelost. Niet dus.

Dus ik maar weer bellen. 29-10-2024. Ik hoor het probleem zei de dame, ik zal het telefoongesprek bijvoegen bij de melding. En jawel, een nieuw ticketnummer maar verder geen reacties.

Tot deze week ineens een telefoontje van ODIDO. De telefoon ging twee keer over. Dat gebeurt wel vaker want als er veel packetloss is gaat ook de telefoon niet over. ik was te laat om op te nemen maar kreeg wel een mailtje of ik terug wilde bellen. Met het ticketnummmer en ondertekend met Tot gauw, Wiktoria van Odido.
Toen ik terugbelde en de dame aan de andere kant zei: “U valt telkens weg”. zei ik dat ik daarvoor belde na veel overleg en gevraag van haar kant was haar conclusie : "U wordt terug gebeld". Maar ik wacht al dagen.

Met de computer zelf heb ik er geen last van want daar heb ik bijna altijd VPN aan staan tegenwoordig. Dan is er geen sprake van packetloss of latency problemen terwijl dat toch over dezelfde glasvezeltjes naar Amsterdam gaat. Vreemd maar niet voor de techneuten van ODIDO.

U moet u modem een hardwarereset geven.
We kunnen een ander modem sturen.
Misschien is uw Wifi niet goed.

En bij jou ziet het er net zo uit. Verander je in huis iets, een ander modem? Ticket afsluiten en opnieuw beginnen maar oplossen. Ho maar!


Hey ​@AlexRemeeus, het ticket loopt nog, ik gok dat je die melding hebt van een oud ticket dat gesloten is. Ze zijn de ONT logs aan het onderzoeken op dit moment. Hopelijk kunnen ze daar meer informatie uit krijgen! 


@AlexRemeeus  Het ziet er naar uit dat mijn, al 360 dagen durende problemen met packetloss binnen enkele dagen zijn opgelost.
Geen afgebroken telefoon-gesprekken meer.
Geen telefoongesprekken meer waar hele zinnen wegvallen.
Geen onderbroken streams meer naar de TV ontvanger
Geen spikes en packetloss meer.


@AlexRemeeus  Het ziet er naar uit dat mijn, al 360 dagen durende problemen met packetloss binnen enkele dagen zijn opgelost.
Geen afgebroken telefoon-gesprekken meer.
Geen telefoongesprekken meer waar hele zinnen wegvallen.
Geen onderbroken streams meer naar de TV ontvanger
Geen spikes en packetloss meer.

Ha Jan,

 

Voor mij zijn ze nog bezig maar ik ben bang dat dit ook een beetje mijn lot gaat worden.

 

Uitzitten tot eind september, nog slechts 10 maanden te gaan :-)


Ha ​@Tommie van Odido 

 

Van  het weekend mail gehad;

 

Je melding is opgelost! betreffende case 74566609, echter is dit helaas nog steeds niet het geval.

 

Is dit weer een oude case? of hoe moet ik het zien?

Zit nog steeds te wachten op een nieuw modem.. :-)

 

Thx voor je bericht.

 

 


Reageer