Skip to main content

Hallo beste medewerkers van Odido, 

Momenteel heb ik al een tijd pakketverlies bij het gebruik van GeForce Now (streaming dienst voor gaming) dit zit tussen de 18-27%.
Ik heb hier voorheen nooit problemen mee gehad. Ik gebruik voor mn desktop geen wifi, maar altijd de kabel. Ik heb deze ook vervagen maar geen verandering. Kheb een Zyxel T-56, deze gereset en alles opnieuw bekabeld, niks veranderd helaas. 

Ik heb ook gezien dat er andere klanten dit probleem eerder hebben ondervonden:

Hoe kan dit worden opgelost? Ik had hier dus nooit eerder last van. 
Hier onder heb ik een speed en ping test toegevoegd als screenshots. En ook de netwerk test in de Geforce Now app zelf.

Speedtest
Pingtest
Binnen GeforceNow

Hoi @JobKW, handig dat je zelf al een aantal stappen hebt ondernomen en bedankt voor de tests die je aan hebt geleverd! Allereerst valt mij op dat je maar 95 Mbit/s downloadsnelheid haalt. Dit wijst erop dat hoogstwaarschijnlijk je Internetkabel al een belemmering geeft. Met een Cat5e of Cat6 kabel kan je wél snelheden tot 1 Gbit/s, en daardoor je snelheid van 400 Mbit/s, ontvangen. 

Begrijp ik het goed dat je alleen packetloss ervaart met GeForce Now? Kan je eens een uitgebreidere pingtest sturen aan de hand van dit format:

• Ping 8.8.8.8
    • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
    • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
    • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
    • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Hoi @JobKW, handig dat je zelf al een aantal stappen hebt ondernomen en bedankt voor de tests die je aan hebt geleverd! Allereerst valt mij op dat je maar 95 Mbit/s downloadsnelheid haalt. Dit wijst erop dat hoogstwaarschijnlijk je Internetkabel al een belemmering geeft. Met een Cat5e of Cat6 kabel kan je wél snelheden tot 1 Gbit/s, en daardoor je snelheid van 400 Mbit/s, ontvangen. 

Begrijp ik het goed dat je alleen packetloss ervaart met GeForce Now? Kan je eens een uitgebreidere pingtest sturen aan de hand van dit format:

Ik heb naar het modem toe een 5e kabel en van modem naar pc 6a kabel nieuw (net opgehaald), dus dat kan waarschijnlijk niet het probleem zijn. Wel apart dat mijn snelheden dan niet voldoende zijn ondanks de juiste kabels, hoe kan dat? Zover ik weet ervaar ik de packet loss alleen via GeforceNow? +/- maand nu? Ik kan bv vanaf mijn eigen hardware prima online gamen, met van alles op de achtergrond zonder problemen. TV, YT en andere streamings diensten tonen ook geen problemen. Ik kan in GeForce meerdere server opties in Europa selecteren, echter allemaal vertonen de zelfde packet loss. 

Hieronder de trace en ping test

Ping
trace
ping ip
Speedtest met nieuwe kabel

Hopelijk geeft jullie dit verdere inzicht.

Bedankt voor de testen @JobKW!

Zoals je kunt zien op de ping naar 8.8.8.8 heb je een merkwaardige packetloss. Als je naar ons pinged zie je dit niet terug, dus ergens gaat het niet goed. Dit zie je ook terug op je tracert hop 5. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

Dankjewel! Morgenochtend komt de monteur, ik houd jullie op de hoogte!

Monteur is geweest, echter is alles bij mij in orde. We hebben nog meerdere tests uitgevoerd. Probleem ligt waarschijnlijk bij jullie aansluitpunt (pop?) in mijn woonplaats. Monteur heeft al namelijk meerdere klanten met het zelfde probleem gezien bij mij in de buurt. 

Ja daar was ik al bang voor @JobKW. Gelukkig heeft de monteur het ticket doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen het verder oppakken! 

Ik heb de volgende email ontvangen, dat de melding gesloten is? 

Hallo Job,

Vandaag hebben we elkaar gesproken over je melding met referentienummer 72602807. We hebben deze melding bij onze technische dienst gesloten. “ 

Dit betekend dat het probleem is verholpen? Want ik zit nog steeds in de zelfde situatie. Geen verbetering in mijn connectie. 

Hi @JobKW, we zien dat de kabel tussen het ONT en modem waarschijnlijk een Cat5 kabel is. Hier komt maar 100 Mbit/s doorheen namelijk. Hier moet minimaal een Cat5e kabel tussen zitten om 1000 Mbit/s door te laten.

Hi @JobKW, we zien dat de kabel tussen het ONT en modem waarschijnlijk een Cat5 kabel is. Hier komt maar 100 Mbit/s doorheen namelijk. Hier moet minimaal een Cat5e kabel tussen zitten om 1000 Mbit/s door te laten.

Ik heb alleen 5e en 6a kabels, dat kan niet het probleem zijn. Zelfs nieuwe gehaald. Of bedoel jij dat dit probleem bij jullie aansluit punt zit? Als dat de situatie is dan lijkt het mij een vervang klusje. Onderhand ligt er wel weer een rekening van jullie op de mat voor de volle mep. Maar ik heb dus nog steeds dezelfde problemen, al een geruime tijd. Kan je mij een tijdsindicatie geven wanneer dit kan worden opgelost? Ik betaal nu voor een kapotte dienst, en daar ben ik het niet mee eens.

Hoi @JobKW, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het gaat om de kabel tussen je glasvezelkastje en je modem. Zou je dit willen controleren? Daarnaast kunnen we achteraf kijken naar een gepaste compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Groetjes, Ishana

Dit gebeurde plots, ik had voorheen nergens last van. Ik heb niets aan mijn kabels veranderd. Ik heb een 6a gehaald zoals jullie zeiden voor naar mn PC. De monteur heeft alles bekeken, modem, glasvezelkastje, kabels, die had dat dan toch ook wel gezien? Hier onder fotos:

Naar het modem toe, Cat5e, die kleine witte in LAN1 is een 6a naar mn PC
Vanuit jullie Huawei kastje, ook 5e. 

Dit is t laatste wat er nog is. De rest gaat door de muren van mijn appartement daar heb ik geen weet van. 

Zover ik zie is er geen kabel probleem? Alles is zoals het altijd was. 
Compensatie is leuk, ik waardeer dat maar het allerliefst wil ik zo snel mogelijk weer mijn internet kunnen gebruiken zoals voorheen.

@JobKW Zoals aangegeven door @Tommie van Odido komt er maar 100Mbit binnen op de router. Als ik naar je bovenste foto kijk, ziet de aansluiting van die kabel er niet heel goed uit. Kun je hier een nieuw stekkertje aanzetten, of een fabriekskabel gebruiken? Dit lijkt op een zelfgemaakt exemplaar en ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet meevalt om die RJ45 er goed aan te krijgen.

@JobKW Zoals aangegeven door @Tommie van Odido komt er maar 100Mbit binnen op de router. Als ik naar je bovenste foto kijk, ziet de aansluiting van die kabel er niet heel goed uit. Kun je hier een nieuw stekkertje aanzetten, of een fabriekskabel gebruiken? Dit lijkt op een zelfgemaakt exemplaar en ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet meevalt om die RJ45 er goed aan te krijgen.

Ik heb niet het gereedschap of de ervaring om een nieuw rj45 stekker op de kabel te zetten. Ik stuur vanmiddag nog fotos van deze kabel, de kabel komt direct uit de muur, deze is toen dr tijd door de installateur zo opgeleverd. En wat bedoel jij met een fabriekskabel gebruiken?

Hier fotos van de kabel:

Is indd niet goed afgewerkt, zou netjes moeten aansluiten?

Kabel komt direct uit de muur, een goeie 2-3 meter.

@JobKW Ik durf er een goede fles wijn op te zetten (lees je mee @Tommie van Odido? 😉) dat dit de boosdoener is wat de snelheid betreft. De mantel van de kabel moet onder de inkeping in het stekkertje zitten. Op deze manier komt er spanning op de aders te staan en als er maar één niet goed zit, val je terug naar 100Mbit. Zeker de moeite waard dus om hier een nieuw stekkertje aan te (laten) zetten. Grote kans dat de problemen met packet loss dan ook verleden tijd zijn. Dat is niet helemaal zeker, omdat er bij sommigen andere issues buitenshuis spelen, maar hoe dan ook is het een goed begin om dit te repareren.

@JobKW Ik durf er een goede fles wijn op te zetten (lees je mee @Tommie van Odido? 😉) dat dit de boosdoener is wat de snelheid betreft. De mantel van de kabel moet onder de inkeping in het stekkertje zitten. Op deze manier komt er spanning op de aders te staan en als er maar één niet goed zit, val je terug naar 100Mbit. Zeker de moeite waard dus om hier een nieuw stekkertje aan te (laten) zetten. Grote kans dat de problemen met packet loss dan ook verleden tijd zijn. Dat is niet helemaal zeker, omdat er bij sommigen andere issues buitenshuis spelen, maar hoe dan ook is het een goed begin om dit te repareren.

Klinkt heel logish, ik vermoed ook dat dit waarschijnlijk de issue is na jou verhaal. Deze kabel hangt ook nog aan het modem, dus die aders zitten indd onder spanning. Jammer dat de monteur dit niet heeft opgemerkt, stond met zn snufferd er bovenop. Jammer dat de installatie zo is opgeleverd. Laten we hopen dat dit t issue fixed. De vervolgstap is om weer een monteur langs te sturen, om een stekker er op te zetten? Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.

Wat is de vervolg stap? Komt er een monteur?

@JobKW Als die kabel zo door Guidion is aangelegd tijdens de installatie hebben ze slecht werk geleverd en lijkt mij dat zij het ook moeten oplossen. Ik heb @Tommie van Odido gevraagd om te kijken of hij dit kan laten herstellen door Guidion.

Ik heb nogmaals Guidion aangestuurd en specifiek aangegeven om naar de kabel te kijken @JobKW. Dit heb ik via e-mail besproken met de vertegenwoordiger van Guidion. Hopelijk kan deze monteur hiernaar kijken!

Ik heb nogmaals Guidion aangestuurd en specifiek aangegeven om naar de kabel te kijken @JobKW. Dit heb ik via e-mail besproken met de vertegenwoordiger van Guidion. Hopelijk kan deze monteur hiernaar kijken!

Kabel heeft een nieuwe stekker, maar dit was het probleem niet. Het modem doet het niet goed, monteur heeft er namelijk een andere tussen gezet (ook een zyxel t56) en ik had toen weer de juiste snelheid! Modem is een goed jaar oud, zou langer mee moeten gaan maar helaas. Als het goed is krijg ik een vervanging opgestuurd. Maar het probleem was dus het modem zelf, zo simpel was het dus. Die vorige monteur moet zn bril maar eens poetsen. Ziet er naar uit dat je een fles wijn wint Tommie. 

Ik heb nogmaals Guidion aangestuurd en specifiek aangegeven om naar de kabel te kijken @JobKW. Dit heb ik via e-mail besproken met de vertegenwoordiger van Guidion. Hopelijk kan deze monteur hiernaar kijken!

Kabel heeft een nieuwe stekker, maar dit was het probleem niet. Het modem doet het niet goed, monteur heeft er namelijk een andere tussen gezet (ook een zyxel t56) en ik had toen weer de juiste snelheid! Modem is een goed jaar oud, zou langer mee moeten gaan maar helaas. Als het goed is krijg ik een vervanging opgestuurd. Maar het probleem was dus het modem zelf, zo simpel was het dus. Die vorige monteur moet zn bril maar eens poetsen. Ziet er naar uit dat je een fles wijn wint Tommie. 

Screens van speed tests

Mijn huidige modem

De test tijdens vervangende modem

Hoi @JobKW, super fijn om te horen! Je nieuwe modem is aangestuurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! ☀️ Groetjes, Ishana

Hallo,

Gisteren kreeg t nieuwe modem. Echter toen ik thuis kwam was er helemaal geen verbinding meer. Modem gaf rood aan. Ik heb toen het nieuwe modem er tussen gedaan, maar helaas. Mijn aansluitpunt thuis geeft ook rood aan.

Dit is wel echt balen, want ik had gehoopt dat gisteren alle ellende voorbij zou zijn. Maar ik heb nu weer direct een nieuw probleem! Hoe gaan we dit oplossen.

Modem geeft rood aan, gerest, uit aan, vannochtend ook. Helaas.

Aanlsuitpunt knippert rood, elke seconde

Dat is natuurlijk niet prettig @JobKW, ik heb meteen een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, zij zullen dit spoedig oppakken en hopelijk snel oplossen! 

Dat is natuurlijk niet prettig @JobKW, ik heb meteen een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, zij zullen dit spoedig oppakken en hopelijk snel oplossen! 

Mailtje vanmiddag ontvangen dat het is opgelost. Ik kom thuis en dit is inderdaad gebeurd. Speed test geeft weer volle snelheid aan. Mijn pakketverlies op GeforceNow is weer 0. Blij dat dit verholpen is! Bedankt voor jullie medewerking. Wat was er eigenlijk aan de hand waardoor het lampje rood knipperde?

Reageer