Sinds maandag (31-7-23) ervaar ik continu packet loss tijdens het gamen. Ik heb zondag nog 2 uur gegamed en zonder enig probleem. Ik dacht eerst dat het tijdelijk was, misschien een storing bij T-Mobile, maar gisteren (2-8-23 had ik het helaas nog steeds. Packet loss varieert van 0-30. Dit is gewoon niet speelbaar en zeer frustrerend. Nu game ik al meer dan 20 jaar online en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik zit sinds maart ‘23 bij T-Mobile en lees in de community meer mensen die issues hebben met packet loss. Ik hoop dat ik hier gehoord word en dat we snel naar een oplossing kunnen werken.
Mijn setup:
Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10, Zyxel T-54, PlayStation 5
Daarnaast begon het probleem met mijn TP-Link Omada netwerk. Om uit te sluiten dat het niet aan mn eigen setup ligt heb ik dit nu tijdelijk teruggezet naar alles van T-Mobile, maar helaas zonder succes.
Mijn PS5 is bekabeld verbonden met het netwerk. Alle kabels zijn CAT6a of CAT7.
Ik merkte afgelopen maandag op dat tijdens het kijken van een serie op AppleTV, dat de show 1x aan het bufferen was. Dit gebeurd normaal nooit. Maar dit kan toeval zijn.
Ik heb ook geprobeerd mijn PS5 draadloos aan te sluiten direct op het T-Mobile router, zelfde issue.
Daarnaast contacte mijn buurtman op 1-8-23, zij hadden helemaal geen service van T-Mobile meer (TV+Internet). Wederom, dit kan toeval zijn.
Naast de packet loss lijk ik er niet of nauwelijk last van te hebben. Ik heb een glasvezel verbinding met 1Gb down/up en bekabeld haal ik dit meestal wel.
Graag hoor ik welke stappen ik kan ondernemen om extra info te delen. Ik ben in het bezit van een Windows laptop en een MacBook. Ik heb redelijk wat IT kennis maar hulp is zeker welkom!
Alvast bedankt.
Erik Warrink