Skip to main content

Hallo,

Ik heb al een lange tijd glasvezel van Odido en dit werkte altijd super. Nu sinds een week ervaar ik packet los wat zeker tijdens gamen heel vervelend is. Ik verbind mijn pc met een Lan kabel. 
Ik heb thuis al alles gedaan wat je zou kunnen doen om te kijken of het probleem bij mij ligt. Denk hierbij aan meerdere kabels geprobeerd. reset van router en glasvezel. Harde reset van router.
Ook kabels aangesloten op andere pc en laptops in huis maar ook daar dezelfde klachten. 
Dus contact gezocht met Odido en zei konden ook zien dat er packet loss aanwezig was bij het uitlezen van mijn router.
De oplossing konden ze zelf niet geven en zeiden dat ik het via deze weg moest proberen wat ik al heeeeel omslachtig vind. Ik vermoed dat er wellicht een update is geweest voor de router of iets in die ritchting waardoor de verbinding nu ineens slecht is.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Mijn router is een ZYXEL DX5401-B1 

Hoi ​@KapelM, ik ben erg benieuwd naar de resultaten van een pingtest! Zou je dit willen uitvoeren? 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Hey ​@Ishana van Odido , ik weet niet of je ookal informatie van andere topics meegelezen hebt, maar dit probleem (netals andere tickets) vermoed mij allemaal op hetzelfde lijken:

Dit speeld zich elke dag af tussen 20:00~23:00, dus een ping test geeft niet altijd een goed beeld. Dit speelt zich nu al idd een week af, en we hopen allemaal dat dit snel opgelost wordt want we kunnen gewoon niet in de avonden, wanneer juist het moment is dat er vrije tijd is, ontwinden en even gamen.

Er is helaas niets bekend, geen updates, niets. We zitten in het donker en het is frustrerend.

Ook wonend in Rotterdam? 

dan veel succes, we zitten inmiddels al een paar dagen in het donker doordat er totaal geen informatie komt vanuit Odido. 

@Ishana van Odido ik zie jou hier reageren, kan je dit eens oppakken of zelfs overnemen van Tommie?, frustratie zit inmiddels immens hoog waar opzeggen langzaam hand de enigste uitweg word 

Zie bovengenoemde topic

Hoi ​@KapelM, ik ben erg benieuwd naar de resultaten van een pingtest! Zou je dit willen uitvoeren? 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Hier in Ommen speelt zich exact hetzelfde verhaal af. Sinds een week de gehele dag packet loss tussen de 5 - 10%. 

Ping statistics 8.8.8.8

tracert first hop

hier ook, in Utrecht. Ik ga dit topic eens volgen. Ik heb ook 4% loss.

Yep, hier ook nog steeds in Utrecht. Opvallend veel mensen last van, al langer dan een week, vanavond ook alleen maar erger.

Yep, hier ook nog steeds in Utrecht. Opvallend veel mensen last van, al langer dan een week, vanavond ook alleen maar erger.

30 december wordt ik over gezet op KPN. Ik zal je laten weten of dat het probleem fixed,

30 december wordt ik over gezet op KPN. Ik zal je laten weten of dat het probleem fixed,

Is een heel ander netwerk, logischerwijze zou je hier geen last van moeten hebben meer

Regio Rotterdam, idem. Om gek van te worden. Sinds een week of 3 enkel ‘s avonds gezeik.

Reageer