Skip to main content

Packet loss - PC bekabeld

• 28 januari 2025
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Goededag,

Wij zijn een aantal maanden geleden overgestapt op Odido, en ik ervaar erg veel last van packet loss. Ik zal hier even wat screenshots bij toevoegen zodat je een beter blik krijgt. Mijn PC is bekabeld aangesloten (direct) op de router, heb geen tussenhops erdoor. Als ik ping naar de router toe heb ik geen loss. Zover ik het zie komt het voornamelijk voor vanuit de router naar ISP, dit probleem blijft zich aanhouden op bekabeld of op WIFI op meerdere PC’s, meerder cat6 kabels en ook na reset/opnieuw starten. 

Uitgelichte reactie

29 januari 2025

Hey ​@Fusionst, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding, ik kijk daarom graag met je mee. Zou je het ONT eens willen rebooten en de bekabeling zachtjes willen aandrukken? Ik zie namelijk dat deze al bijna een jaar aan staat. Ook ben ik benieuwd wat de resultaten zijn van de volgende pingtest na de volledige reboot, zou je die voor mij willen uitvoeren? Alvast bedankt!

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.

Vragenlijst:

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Fusionst, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding, ik kijk daarom graag met je mee. Zou je het ONT eens willen rebooten en de bekabeling zachtjes willen aandrukken? Ik zie namelijk dat deze al bijna een jaar aan staat. Ook ben ik benieuwd wat de resultaten zijn van de volgende pingtest na de volledige reboot, zou je die voor mij willen uitvoeren? Alvast bedankt!

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.

Vragenlijst:

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

• is een nieuwe Poster
  • 30 januari 2025

Zal hier morgen even op terug reageren, had het kastje gisteren een reboot gegeven. Opzich ook wel raar dat dit niet gedaan is aangezien we niet heel lang geleden overgestapt waren naar Odido. 

Update is morgen :) 

• is een nieuwe Poster
  • 31 januari 2025

Hopelijk was dat het, had ook nog een LC cleaner hier liggen dus heb dat meteen erbij gedaan. Ik heb momenteel minimale loss :) ik zal het verder in de gaten houden nog bedankt voor de input!

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1 februari 2025

Hi ​@Fusionst, nou dit ziet er zeker een stuk beter uit! Dank je wel voor de terugkoppeling en top dat je het ook nog in de gaten wilt houden. Hopelijk blijft het zo werken en anders kun je het altijd hier laten weten!😊

• is een nieuwe Poster
  • 4 maart 2025

Zijn nu een maand later maar afgelopen dagen zie ik toch veel van het volgende. Deze ping was van 16:15, ook na het rebooten zag ik voor ruim 10 mins geen verschil en daarna ging het weer goed. Dus circa rond 5 uur zag ik geen packet loss meer. Tips zijn welkom :) 

• is een nieuwe Poster
  • 7 maart 2025

Update van nu: 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen