Uiteraard ook getest rechtstreeks op de Zycxel van T-mobile met hetzelfde resultaat. Gemeld via chat en geprobeerd uit te leggen dat dit probleem NIET in de glasvezel zit tussen mijn adres en de POP locatie, maar verderop in het netwerk.
Helaas moeten er processen gevolgd worden en wordt er een monteur aangestuurd richting mijn adres. Wellicht zijn er ook network engineers van T-mobile die meelezen en wellicht het een en ander kunnen onderzoeken?
Bladzijde 1 / 1
@twanvandereerden
Welkom binnen de community, waar klanten elkaar proberen te helpen.
Belangrijkste vraag is, merk je in je normale internet verkeer iets van deze packet losses?
Meestal doe ik een test van ten minste 10.000 pings, om daaruit een correct beeld te kunnen vormen. Zie dat je 5 pings hebt gedaan, waarvan er 1 ‘verloren’ is gegaan? Dat zegt niet altijd iets over de kwaliteit van je verbinding, het gekozen IP kan in basis al heel slecht reageren op dit soort requests.
De response van heel veel devices kan heel wisselend zijn, dus zie dit ook als een moment opname.
Maar wederom, ondervind je last op je normale internet gebruik en/of verbinding?
Ik ervaar problemen met mijn citrix sessie, haperingen.
Zojuist een website gevonden (www.nu.nl) die de hop 10.10.80.149 niet in het pad heeft zitten en dan is er geen vuiltje aan de lucht.
De URL die mijn citrix receiver gebruikt heeft wel deze hop in het pad en is de oorzaak van de haperingen die ik ervaar.
@twanvandereerden
Routing is altijd dynamisch, zoals je zelf al ziet en meld.
Citrix is i.d.d. erg zinnig als het gaat om connecties die niet vloeiend zijn, de reden dat ook een aantal bedrijven dit platform hebben verlaten. Er zijn nog wel een aantal redenen, maar hier niet van toepassing.
Ben voor de rest geen Citrix specialist, maar wie weet is er iemand anders binnen de community die dit iets meer in de vingers heeft.
Weet ook niet of je bepaalde routings kunt ‘filteren’ als de tunnel is opgezet.
Wie weet kan een moderator eens een melding geven over dat betreffende IP in je routing, wie weet moet ‘hij’ gewoon even een keer reboot hebben.
Via Vodafone 4G ervaar ik deze problemen niet richting Google of mijn citrix omgeving;
Overigens heb ik geen 5 pings gedaan maar doe ik er iedere 2,5 seconde 1. Vervolgens zie ik dat de eerder genoemde HOP altijd loss veroorzaakt (uren lang gemonitored), meestal tussen de 10 a 25 procent. Er is hier duidelijk een probleem in het T-mobile netwerk en ik ben teleur gesteld dat ik dit niet gemeld krijg bij het juiste loket.
20 januari komt er een monteur wat natuurlijk geen enkel nut heeft, ben benieuwd of ik achteraf ook nog de rekening gepresenteerd krijg.. tot nu toe 3 weken klant bij T-mobile, ik ben benieuwd wat de overige 49 weken brengen.
Een vriend van me heeft ook T-mobile thuis en woont één dorp verderop en ervaart exact hetzelfde probleem.. iemand een idee hoe ik dit bij het juiste loket kan melden?
Een vriend van me heeft ook T-mobile thuis en woont één dorp verderop en ervaart exact hetzelfde probleem.. iemand een idee hoe ik dit bij het juiste loket kan melden?
Wat mij opvalt is dat ik bij een traceroute naar 8.8.8.8 wel systematisch packetloss zie over deze ip maar naar 8.8.4.4 niet over dezelfde .149 ip
De node 10.10.80.149 lijkt het nu rustiger te hebben, een uur geleden 1,8 procent loss en op dit moment GEEN loss. Aankomende nacht laat ik mn laptop aan om eens te kijken of het goed blijft gaan.
De node 10.10.80.149 lijkt het nu rustiger te hebben, een uur geleden 1,8 procent loss en op dit moment GEEN loss. Aankomende nacht laat ik mn laptop aan om eens te kijken of het goed blijft gaan.
De gehele nacht tot 08:05 uur stabiel en geen packet loss.
Tussen 09:00 en 12:30 uur toch geregeld weer packet loss op dezelfde plek in het pad. Dit keer gelukkig niet constant, vandaag zijn er ook genoeg momenten dat er geen loss is.
Zie onderstaande afbeelding, de rode vlakken zijn dus momenten wanneer er loss is.
Hi @twanvandereerden ,
Dank voor je berichtgeving! Een duidelijk verhaal als ik zo je berichten doorneem, maar wil graag nog het één en ander uitsluiten, zodat we dit zo makkelijk met onze technische dienst kunnen oppakken. Allereerst wil ik je vragen om eerst het modem terug te krijgen naar de fabrieksinstellingen met een fabrieksreset. Hoe je deze precies uitvoert, vind je in onze Wiki:
Ondanks dat PingPlotter al een geweldig programma is en precies de juiste informatie toont, weet ik dat onze technische dienst ook graag een ping en tracert vanuit CMD fijn vinden om te bekijken. Ben je in de mogelijkheid om deze na de fabrieksreset te doen? Ik hoop dan alle informatie te kunnen bundelen en de informatie door te zetten naar onze specialisten, zodat we kunnen kijken naar de route en packetloss. Ik hoor het graag van je!
Na de factory reset een paar weken geleden heb ik geen instabiele verbinding meer waargenomen
De eerder genoemde node die gedurende kantoor uren verminderd reageert op ICMP staat inderdaad los van de instabiliteit die ik in het verleden heb ervaren.
Hopelijk blijft het probleem weg en ga ik op weg naar een tevreden T-mobile klant
Fijn om te horen @twanvandereerden! Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar!
Beste @Boris,
Sorry voor het heropenen van dit topic.
Ik merk op de lijn best veel package loss op de hops met 10.226.4.9 en 10.10.80.149.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.