Skip to main content

Packet loss glasvezel


Toon eerste reactie

251 reacties

  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

Hoppa, wederom weer packet loss voor een volle minuut zojuist!


  • is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 15 mei 2020
ThijmenNL schreef:

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

 

Wat ik zo ontzettend jammer vind is dat T-Mobile direct op iemand zijn modem of glasverbinding wil testen….terwijl meerdere mensen packet loss hebben...


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Soundwork08 Eens. En: als ze het proces volgen, meten ze de lijn door. Aangezien dit probleem niet constant is, is de kans groot dat ze niets vinden.

 

Nogmaals; er valt geen vaste tijden in te herkennen, internet valt gewoon 100% weg voor een volle minuut op willekeurige momenten.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020

Zojuist even via CMD een ping gedaan naar mijn VPS waar TeamSpeak op draait en aangeeft dat ik een 5-6% packetloss heb.

Komt aardig overeen 🙂.

Ook in Valorant heb ik constant packetloss. Dit probleem heb ik 2 weken geleden ook gehad en toen opeens verholpen. Hopelijk kan T-Mobile dit zo snel mogelijk oplossen want dit is echt niet te doen.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
Soundwork08 schreef:
ThijmenNL schreef:

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

 

Wat ik zo ontzettend jammer vind is dat T-Mobile direct op iemand zijn modem of glasverbinding wil testen….terwijl meerdere mensen packet loss hebben...

Inderdaad, maar ik denk dat @Piotr meer voor ons kan doen :-)


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 15 mei 2020

Hi @Joaonl, @ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
  4. Zit je achter een VPN?
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?

  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

Hoi @Sander 

  1. Uitval als in packet loss. Niets werkt dan, geen internet via een browser, VOIP gebruik ik niet. TV kijk ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
  2. Uiteraard bekabeld, ik ga niet op WiFi zitten met mijn desktop PC wanneer ik een Gbit verbinding heb :-) 
  3. Kijk geen TV.
  4. Zit niet achter een VPN.
  5. Wanneer er packet loss is, werkt het internet niet. Dus andere browser, app oid - maakt niet uit - er is geen connectiviteit met het internet.

  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
Sander schreef:

Hi @Joaonl@ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
    VOIP, Skype, TeamSpeak en online games
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
    Ja
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
    Geen TV abonnement
  4. Zit je achter een VPN?
    Om geen packet loss te hebben wel. Zonder VPN heb ik packet loss
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?
    Ja, het is niet specifiek 1 programma.

 


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 15 mei 2020

Sorry, nog twee vragen:

 

  1. Kun je aangeven op welk tijdstip je packetloss ervaart?
  2. Kun je een trace maken op het moment van uitval (wegval) of een mtr?

  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Sander Slimme suggestie, van de trace op moment van packet loss. Ik ga even een programmatje inelkaar knutselen en dan kom ik er op terug.


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Sander Naast de packet loss zo af en toe, fluctueert mijn downloadsnelheid ook fors. Kun je daar iets in zien?

 

Voor de mensen die ook een scriptje willen draaien:


while sleep 1;
do ping -c 1 8.8.8.8  || traceroute 8.8.8.8 -n -w 1 -q 1;
done
 

Waar 8.8.8.8 natuurlijk de host is die je pingt.


  • is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 15 mei 2020
Sander schreef:

Hi @Joaonl@ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
  4. Zit je achter een VPN?
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?
  1. VoIP bellen, maar niet via T-Mobile (via mijn werkgever, loopt naar InfoPact)
  2. Bekabeld inderdaad
  3. Geen TV dienst in gebruik - kan ik dus niet zeggen
  4. Nee
  5. Ja

  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
Sander schreef:

Sorry, nog twee vragen:

 

  1. Kun je aangeven op welk tijdstip je packetloss ervaart?
  2. Kun je een trace maken op het moment van uitval (wegval) of een mtr?

@Sander Bij mij is het constant echter valt mijn internet niet uit.


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Sander Zojuist (17:50:30) weer packet loss gehad. Ik kom dan gewoon niet verder dan mijn router met de traceroute.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
ThijmenNL schreef:

@Sander Zojuist (17:50:30) weer packet loss gehad. Ik kom dan gewoon niet verder dan mijn router met de traceroute.

Ja toen viel mijn internet er ook opeens uit tijdens het gamen. Had een ping van 800...


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Joaonl Wat is de eerste hop na je router in dit commando?

tracert -d google.nl (Op windows)


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

18:41:00 wederom 100% packet loss


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Sander de hop stopt bij mij bij 31.201.3.1, dat is de eerste hop na de router.


  • is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 15 mei 2020

Sinds DTAG eind oktober vorig jaar vind ik de stabliteit van de verbinding wel hopeloos achteruit gegaan. Latency, packet loss. Het is nooit meer helemaal teruggedraaid naar het “oude” (dus het Vodafone Thuis netwerk). In tijden van Corona wil ik toch op zijn minst een verbinding hebben die geen hoge latency en geen packet loss hebben, lagere download ook vervelend maar packet-loss vind ik het meest vervelende aan dit alles….


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
ThijmenNL schreef:

@Joaonl Wat is de eerste hop na je router in dit commando?

tracert -d google.nl (Op windows)

Het lijkt steeds fout the gaan bij T-Mobile lokaal IP 10.10.80.149. Als ik met VPN connect en hetzelfde tracert draait dan heb ik 0% packetloss…


  • is een King Poster
  • 53 reacties
  • 15 mei 2020

Weer 100% packetloss en enorme lag spikes, ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Denk dat het tijd wordt om over te stappen, sinds het hele DTAG verhaal is de kwaliteit van T-Mobile helaas niet meer wat het was.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
famverkerk schreef:

Weer 100% packetloss en enorme lag spikes, ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Denk dat het tijd wordt om over te stappen, sinds het hele DTAG verhaal is de kwaliteit van T-Mobile helaas niet meer wat het was.

Ik snap je. Mijn contract eindigt volgende maand, wij hebben hier thuis allemaal mobiel van T-Mobile. Echter, als dit probleem niet voorgoed verholpen wordt dan zit er helaas niks anders op dan naar een andere provider te gaan. Hier thuis gamen we veel en als het gamen niet naar behoren functioneert omdat er geen oplossing komt dan ben ik toch echt genoodzaakt een andere provider te zoeken :-/


  • is een Top Poster
  • 87 reacties
  • 15 mei 2020

@Joaonl Nee, die tracert ziet er wel goed uit. De hop na net 10.10 IP staat geen ICMP (=ping) requests toe. Vandaar dat je tracert niet ziet wat de latency is. Echter geeft deze wel het internet verkeer door, waardoor je de overige hosts prima ziet.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 15 mei 2020
ThijmenNL schreef:

@Joaonl Nee, die tracert ziet er wel goed uit. De hop na net 10.10 IP staat geen ICMP (=ping) requests toe. Vandaar dat je tracert niet ziet wat de latency is. Echter geeft deze wel het internet verkeer door, waardoor je de overige hosts prima ziet.

Klopt, maar zoals eerder aangegeven bij 100 pings sturen faalt ~8%. Ook in TeamSpeak is de packet loss aardig te merken :-(


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 mei 2020

Om aggressief van te worden. Begon 2 dagen geleden en nu steeds packet loss tijdens het gamen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen