Ik ben sinds kort overgestapt van tweak naar odido, ben zelf netwerk engineer en heb al jarenlang een juniper srx300 gekoppeld gehad aan tweak, nu heb ik deze omgezet naar de odido instellingen en monitor ook de lijn, alles lijkt prima, geen errors maar ik heb wisselende snelheden bij odido. meestal loopt het prima maar soms staat gewoon het internet stil, internet radio hapert dan zelfs, als ik dan een speedtest start dan is de verbinding heel traag. ik werk veel thuis en het is geen pretje. het enige wat ik terug krijg van de odido service desk is dat ik de zyxel moet aansluiten maar die staat nog nieuw in de doos. wat moet ik hier nu mee? toch maar odido zo snel mogelijk opzeggen? ik heb het idee dat het behoorlijk geshared is in de wijkcentrale of dat de fiber/utp convertor misschien de boosdoener is??
heeft iemand anders deze ervaringen ook?
Bladzijde 1 / 1
Hallo @WouterB1958
Hiervoor zul je toch echt het Odido apparatuur moeten aansluiten zodat een moderator een lijnmeting kan doen samen met wat testen. Daarna kunnen ze het eventueel doorzetten.
Met eigen apparatuur aangesloten kan Odido je niet helpen.
Ja, daar was ik ook al bang voor ik zal hem er wel eens tussen hangen en kijken of ik een bevredigend antwoord ga krijgen
@WouterB1958
Heel vervelend dat het niet werkt zoals ‘advertised’, ook al wil dat niet zeggen dat het probleem door jouw eigen setup wordt veroorzaakt.
Door het aansluiten van ‘de Odido apparatuur’ op de lijn, kan men testen en lokaal kijken of er iets afwijkends is op je lijn.
Hier ligt de T50 ook al jaren te verstoffen, maar bij problemen zou ik toch die T50 weer aan moeten sluiten .. ook al loopt die waarschijnlijk tig FW updates achter.
ik heb het idee dat het behoorlijk geshared is in de wijkcentrale …
… dan heb je waarschijnlijk een GPON / XGPON setup .. vooral in de avonden en weekends problemen?
Zo gaat dat bij iedereen toch? Dat die zyxel keurig in de doos ligt te wachten tot er eens een storing is :-)
Die doosjes werken overigens prima om een laptop iets hoger neer te zetten.
Het nadeel van die metingen is: Ook hier hikt de lijn heel af en toe, dan gaat mijn monitoring opeens bezerk omdat allerlei spul de connectie naar internet verliest en internet niet bereikbaar is, een paar seconden later is het er dan weer. Nu is het hier een paar keer per maand dus heb er niet al teveel last van dus als ze daar een meting op gaan doen komt er waarschijnlijk helemaal niets uit.
Zou i.d.d. zeggen, blijf het gewoon een tijdje in de gaten houden.
Zelf zit ik hier op ODF, dus geheel eigen netwerk Odido. Is ook niet heilig, maar heb het geluk dat ik vanaf het begin eigenlijk amper hikups heb gehad.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.