Skip to main content

Overstap van Online naar Odido

  • 16 July 2024
  • 8 reacties
  • 68 Bekeken

Uiteindelijk ben ik technisch overstapt naar Odido. Echter is de overstap van mijn oude Internet provider niet geregeld. Ik ben ouderwets met ISP (met email) en TV via de kabel. In de winkel heb ik de details van Online doorgegeven (ISP) en Ziggo (TV). Ik was (in de winkel dan) beloofd dat beiden worden migreert naar Odido als provider voor mijn diensten. Echter is Internet na 3-4 maanden aangesloten , Online niet opgezegd emails niet migreert Ziggo niet opgezegd wel migreert.

Het blijkt dat Odido geen email server heeft waarbij ik moet alsnog ook met een andere provider werken (een van de doelen om bij Odido te overstappen is mislukt).

Maar alle mondelinge beloftes over overstap waren mislukt. Alle communicatie met de Helpdesk mislukte. Online service tools werkten niet om diensten te regelen die niet in de winkel of online zoals afgesproken geregeld waren.

Ook de Helpdesk ook de Winkel verkopen zonder hun eigen diensten te begrijpen of te weten. Een Helpdesk zou een Troubleshooter functie hebben - inderdaad als alles eenvoudig was had ik ze niet nodig.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JM771, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is inderdaad niet de start waar we op hadden gehoopt. Het klopt dat wij geen e-mail meer hebben, dit hebben we begin dit jaar uitgezet. Waar loop je nu precies tegenaan en waar kan ik je mee helpen? Ik zet me graag in om het voor je op te lossen! 

Punt 1: Ik was in de Winkel een “Overstap” beloofd waarbij jullie zouden mijn bestaande Internet en telefoon verbinding zouden opzeggen met behoud van mijn email adres, archief en gegevens voor 6 maanden. Het was mij verteld in de winkel dat de nieuwe email adres en gegevens zouden met de orderbevestiging gestuurd worden. Echter heb ik nooit de bevestiging ontvangen en ook niet een week later toen ik een vervolgbezoek aan de winkel maakte. Ik was wel in de winkel verteld dat het allemaal goed zou komen.

Punt 2: Nu pas begrijp ik dat Odido geen email dienst meer levert en dat ik het zelf moet regelen. Een van de redenen voor de overstap was om mijn diensten onder een dak te brengen. Dit reden valt inmiddels weg. Ik heb nu nog kosten bij een andere bedrijf. De additionele kosten moet ik tegen de potentiele voordeel van Odido wegstrepen.

Punt 3: Ook in de winkel was ik verteld dat mijn oude TV contract opgeld zou worden. Dit is wel gebeurd. Echter na verschillend gesprekken met jullie helpdesk is het mij verteld dat jullie mogen niet twee contracten beëindigen en dat jullie eenzijdig had gekozen om de TV contract te beëindigen. Omdat de TV contract relatief eenvoudig is, zijn jullie teruggekomen met de oplossing om de TV contract terug te draaien en de Internet en telefoon contract op te zeggen. De TV contract beëindiging is teruggedraaid maar echter is het beëindigen van mijn Internet en telefoon contract is niet in gang gezet.

Punt 4: Na drie tot vier maanden wordt ik uiteindelijk aangesloten (1 maand wachten op KPN na een eerste poging mislukte, en het blijkt dat geen van de overstappen zijn geregeld - en volgens jullie helpdesk gaan jullie geen van de beloofde migratiediensten/overstap diensten verlenen. Ik kreeg een bericht van uw Helpdesk dat de migratie door hun afgelopen is bij aansluiten en dat zij geen verder administratieve handelingen gaan doen. Ik moet zelf Online en Ziggo regelen.

Ik ben momenteel mijn opties aan het overwegen.

  1. Ik kan binnen 13 dagen alles afzeggen en jullie al jullie boxen en modems ophalen. Ik ga dan op zoek naar een andere aanbieder voor alles inclusief onze mobiel telefoons.
  2. Ik vraag aan Odido nogmaals mij te ondersteunen - maar ik begrijp dat er een beetje onwil is.
  3. Ik kan alles zelf weer regelen en verder gaan met Odido.

Vooralsnog heb ik ook de Consumenten deel van de ACM om hun mening hierover. Blijkbaar is er voldoende reden voor hun een aparte afdeling voor te onderhouden. 

Ik wil graag dat Odido wel hun staf opleiden met de diensten dat zij verlenen. Ook bel ik de Helpdesk alleen alls de online mogelijkheden niet werken. Ik heb hun help nodig om de rigide processen van een online form te troubleshooten en oplossen - niet een grotere puin van te maken. 

Ik vraag ook of optie 2 boven een optie is? Het helpt in mijn beslissing voor optie 1 of 3.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil je best helpen maar we leveren geen e-mail service meer @JM771. Waar wil je dat ik je precies mee help?

Ik heb nog niet de overstap volledig geregeld - ik moet nog mijn Internet Account opzeggen - en de emails naar een andere adres doorsturen. Ook mijn TV abonnement loopt nog. Ik wil weten of jullie nood bereid zijn om wat te regelen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JM771 ,

Odido kan niet allemaal abonnement voor je beheren. Het is verstandig om de oude abonnementen zelf op te zeggen en dan betaal je natuurlijk op dit moment wat dubbel. Dan kan een moderator kijken of/waar er iets is misgegaan en wellicht daar de Oido factuur op aanpassen.

Wat hij zeker niet kan is een email forwarding voor jou instellen en een nieuw email adres aanmaken. De email dienst van t-mobile is, nadat een jaar eerder was aa gekondigd per maart 2024 gestopt. Er is nooit een Odido email dienst geweest. Maar je ziet wat een moeite het je kost om een provider email te hebben. Met een overstap moet je dat allemaal aanpassen. Vandaar mijn advies om een provider onafhankelijk email adres te nemen. Die heb je gratis bij Gmail of Outlook. Nog beter is een (betaalde).email dienst met je eigen domeinnaam. Dus b.v.. jm@achternaam.nl etc. Die diensten zet je voor een paar euro per maand aan bij bijvoorbeeld strato.nl. Zo heb je unieke adressen voor je familie en geen gedoe meer bij een overstap.

Waarom dan in de winkel bieden jullie een overstap service aan als het niet bestaat?

Waarom weten de staf in de winkel dat er geen email dienst is?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JM771 ,

Ik denk dat de email echt een spraakverwarring is geweest. Het zou toch heel bijzonder zijn als een provider aan zo iets persoonlijks als email kan zitten. Dus naast het feit dat Odido geen email dienst meer heeft is er nooit sprake geweest van email overstap tussen providers.

Maar juist email is iets wat je zelf kunt doen door een provider onafhankelijk adres aan te maken en dan via de webmail van online.nl een email forwarding te zetten naar dat adres. 

Ik denk dat Odido heeft niet begrepen wat de overstap betekend. Het is geen spraakverwarring. Ik ga weg bij een ISP en blijkbaar niet naar een nieuw full-service ISP - dit was echter niet tijdens de verkoop verteld. Sterke nog, de verkoper in de winkel heeft mij verteld dat ik zou wel nieuwe email adressen krijgen met de overstap. Dus ik heb wel ondersteuning nodig - met timing van de overstap en met de echter verhaal rondom mijn toekomstige hosting.

``de verkoop was misleidend.

Reageer