Skip to main content

Overstap service gaat niet goed

• 25 februari 2025
  • 9 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb een probleem en ik ben zeer ontevreden over de service van Odido.
Ik wil heel graag dat ik nu serieus geholpen word.
Er gaat van alles mis, ten eerste heb ik een week geen internet gehad omdat jullie een week te vroeg al de lijn hebben overgenomen van mijn vorige provider zonder dat Delta de lijn al gepatched had en er een monteur is langsgeweest. De overstapdatum moest 3 februari zijn maar ik heb de week daarvoor dus geen internet gehad. Het internet werk wel inmiddels maar ik vind het onbegrijpelijk dat jullie zo een fout maken en er voor zorgen dat ik een week zonder internet zit thuis.

De volgende fout vind ik zeer kwalijk en verwacht ik een passende oplossing en tegemoetkoming voor. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice tijdens mijn aanvraag. Dit gaat echter ook mis, ik kreeg van mijn vorige provider voor de maand februari en maart nu een factuur. 

Wat blijkt na navraag bij Solcon, jullie hebben de overstapservice bij Solcon niet goed afgerond waardoor mijn abbonement daar nu nog steeds doorloopt. Met als gevolg voor mij dubbele abbonementskosten!!!!. DIT MOET ECHT MET SPOED worden afgerond door jullie zodat mijn abbonement Solcon word stop gezet. Mijn abbonement bij Solcon had per 03-02-2025 moeten worden stopgezet. Zoals ook opgegeven tijdens de aanvraag.

Ik weet niet precies hoe Solcon dit zo gaat afwikkelen maar ik ga ervan uit dat mochten de dubbele abbonemenstkosten blijven staan dat deze door jullie vergoed worden.

Onbegrijpelijk deze gang van zaken, ik maak gebruik van de overstapservice om geen hoofdpijn te krijgen en wat gebeurd er? Alles gaat mis wat er mis kan gaan. 

Graag met spoed oplossen deze problemen.

Uitgelichte reactie

26 februari 2025

Allereerst nog van harte welkom bij Odido! 😊 ​@Marcod1988 Goed dat je onze community hebt gevonden en een topic opent. 

Mijn oprechte excuses voor deze situatie, ik kan mij voorstellen dat dit geen fijne start is. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je weer online bent. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat het enige wat jij hoeft te doen, is genieten van onze diensten! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Echter zie ik dat de geboortedatum die je hebt ingevuld op je community profiel niet overeenkomen met wat er bij ons bekent is. Wil je dit nog eens nagaan? Zodra de verificatie compleet is, ga ik gelijk voor je aan de slag. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 25 februari 2025

Als zo’n proces vastloopt zal dat niet zomaar handmatig aangepast kunnen worden.

Het handigste is om eerst nu zelf je oude abonnement op te zeggen. Daarna kan een moderator kijken welke compensatie hiervoor gegeven kan worden.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 26 februari 2025

Allereerst nog van harte welkom bij Odido! 😊 ​@Marcod1988 Goed dat je onze community hebt gevonden en een topic opent. 

Mijn oprechte excuses voor deze situatie, ik kan mij voorstellen dat dit geen fijne start is. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je weer online bent. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat het enige wat jij hoeft te doen, is genieten van onze diensten! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Echter zie ik dat de geboortedatum die je hebt ingevuld op je community profiel niet overeenkomen met wat er bij ons bekent is. Wil je dit nog eens nagaan? Zodra de verificatie compleet is, ga ik gelijk voor je aan de slag. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 26 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

Mijn geboortedatum staat nu goed in mijn profiel

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 26 februari 2025

Super, dankjewel voor je snelle reactie! ​@Marcod1988 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat de order nog niet gereed is gemeld in ons systeem. Ik vermoed dat deze vastloopt, waardoor ook het abonnement nog niet actief is. Doordat het abonnement momenteel niet actief is, is er geen seintje uitgestuurd naar het Overstapteam om de opzegging bij Solcon in orde te maken. Er is dus iets misgegaan aan onze kant. Sorry!

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst om de order gereed te melden, zodat jouw abonnement ingaat. Wel adviseer ik je om het abonnement alvast op te zeggen om verdere dubbele kosten te voorkomen. 

Uiteraard wil ik niet dat jij hier nu de dupe van bent en moet opdraaien voor de dubbele kosten. Hoe graag ik het ook wil, kan ik de kosten van de andere provider niet vergoeden. Wat ik wel kan en ga doen, is de abonnementskosten bij ons vergoeden. Ik zal hierbij ook rekening houden met de week dat je zonder diensten hebt gezeten. Wil je mij een bevestiging van de opzegging sturen en de facturen die je hebt ontvangen? Dan kijk ik naar een gepaste compensatie voor vanaf het moment dat je bij ons online bent. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 26 februari 2025

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat de order nog niet gereed is gemeld in ons systeem. Ik vermoed dat deze vastloopt, waardoor ook het abonnement nog niet actief is. Doordat het abonnement momenteel niet actief is, is er geen seintje uitgestuurd naar het Overstapteam om de opzegging bij Solcon in orde te maken. Er is dus iets misgegaan aan onze kant. Sorry!

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst om de order gereed te melden, zodat jouw abonnement ingaat. Wel adviseer ik je om het abonnement alvast op te zeggen om verdere dubbele kosten te voorkomen. 

Uiteraard wil ik niet dat jij hier nu de dupe van bent en moet opdraaien voor de dubbele kosten. Hoe graag ik het ook wil, kan ik de kosten van de andere provider niet vergoeden. Wat ik wel kan en ga doen, is de abonnementskosten bij ons vergoeden. Ik zal hierbij ook rekening houden met de week dat je zonder diensten hebt gezeten. Wil je mij een bevestiging van de opzegging sturen en de facturen die je hebt ontvangen? Dan kijk ik naar een gepaste compensatie voor vanaf het moment dat je bij ons online bent. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Hoi Teresa,

Bedankt voor je reactie en hulp. Ik hoop dat dit nu snel kan worden opgelost. 

Ik heb inmiddels contact gehad met Solcon en gevraagd of ze het in ieder geval per direct kunnen stopzetten, maar ik kreeg van hen onderstaande reactie:

Beste heer,

Bedankt voor uw bericht.
Als er een overstapverzoek loopt is het voor ons niet mogelijk om de diensten te beëindigen. U dient dan eerst de overstapservice via Odido te annuleren. 

Wanneer dit is geannuleerd kunnen wij de diensten voor u opzeggen inachtneming van 1 maand opzegtermijn. 

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke gro
et,

Wat moet ik hier nu mee doen? 

Wel spijtig om te horen dat de kosten van Solcon niet vergoed gaan worden, omdat deze kosten meer zijn dan mijn abbonement bij jullie. Ik word dus de dupe van een fout die bij jullie ligt.

Welke facturen bedoel je precies? die van Solcon?

en van welke opzegging moet ik een bevestiging sturen?

En hoe kan ik het naar jou toesturen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi Teresa heb je mijn vorige forumbericht gelezen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 4 maart 2025

@Marcod1988 Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Dankjewel voor het sturen van de aanvullende informatie. Ik help je meteen verder! 

Ik ben direct gaan kijken en zie gelukkig dat de technische dienst het abonnement actief heeft gemeld. Hierdoor is de Overstapservice ook succesvol afgerond en is er dus een bericht uitgestuurd naar Solcon om het abonnement op te zeggen. 

Nu ben ik het met je eens dat het niet eerlijk is dat jij de dupe bent van een systeemfout. Dit is normaal gesproken niet de bedoeling, maar speciaal voor jou maak ik graag een uitzondering! Ik zal de dubbele kosten van Solcon vergoeden tot de succesvolle installatie (07-02). Wanneer je de eindfactuur van Solcon ontvangt, wil je deze dan met mij delen in een privébericht middels een WeTransfer link? Houd er wel rekening mee dat dit bedrag wordt verrekend met de volgende factuur. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens anders bij kan helpen of als je nog vragen hebt? Ik sta altijd paraat! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi Teresa,

ik snap het even niet meer, hoe kom je bij de datum 07-02? Ik heb een mail van jullie technische dienst ontvangen waarin staat dat ik per 26-02 volledig in service ben gekomen bij jullie. Per die datum is het dan ook gestopt bij Solcon. 

Ik neem aan dat je bedoeld dat de dubbele kosten van solcon tot 26-02 nu worden vergoed?

In het vorige bericht heb je ook benoemd dat je rekening zult houden met de week dat ik geen internet heb gehad.

ik ben een beetje in de war omdat je in je eerste bericht aangaf dat je alleen de abbonements kosten bij jullie kunt vergoeden.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Marcod1988, excuus! De datum 07-02 uit het bericht van Teresa moet inderdaad 26-02 zijn, dat is je startdatum bij ons. Inderdaad, wij vergoeden niet de kosten aan de kant van Solcon, dat is niet mogelijk. Wel kunnen we onze kosten vergoeden. Met je eindfactuur van Solcon hebben wij schriftelijk bewijs van je officieel laatste dag bij Solcon en maken wij dan een passende vergoeding aan. Hopelijk is het zo duidelijker. Vergeet dan inderdaad niet de eindfactuur te delen zoals Teresa heeft omschreven!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen