Skip to main content

Hallo,

Tijdje geleden overgestapt naar GPON. Heb anderhalve week zonder internet gezeten, omdat een serienummer niet was ingevoerd…

 

Los daarvan heb ik de overstap gedaan vanwege de mogelijkheid om 1000/1000 af te nemen. Ik haal echter bij lange na niet de beloofde upload. Deze heb ik slechts een enkele dag gehaald, sindsdien is de ping verdubbeld en de upload soms maar 3 Mbps.

 

Heb de verbinding aangepast naar 100/100 omdat 1000/1000 bij lange na niet wordt gehaald.

 

Onderstaande is vandaag en bekabeld (zelfde resultaat haal ik al 10 dagen):

 

 

Onderstaande is via WIFI, toen het nog wel normaal werkte. Heb alles al geprobeerd. Resetten modem, resetten huawei kastje, andere kabels. 

 

Hallo @Ruben0s 

Kun je eens een foto maken van het glasvezelaansluitpunt en de Huawei ONT?

Het verlagen van je snelheid was wellicht niet de juiste oplossing, zodra het probleem is opgelost dat zorgt voor de lage upload zal je hopelijk ook gewoon de beloofde upload halen.


Het aanpassen van de snelheid heb ik gedaan in de hoop dat dan iets gereset werd in de “wijkcentrale”. Dit had echter ook 0 effect. 

 

 

En nog een test met andere server:

 

En een traceroute naar google:

 

traceroute to www.google.com (172.217.168.196), 30 hops max, 60 byte packets
 1  1-32-208-87.ftth.glasoperator.nl (87.208.32.1)  2.540 ms  2.545 ms  2.595 ms
 2  10.10.13.185 (10.10.13.185)  15.221 ms  15.199 ms  15.176 ms
 3  10.10.12.61 (10.10.12.61)  14.772 ms  14.846 ms  14.825 ms
 4  10.10.80.121 (10.10.80.121)  15.040 ms  14.980 ms  14.978 ms
 5  10.10.80.149 (10.10.80.149)  14.201 ms  13.358 ms  14.514 ms
 6  * * *
 7  10.252.253.254 (10.252.253.254)  12.166 ms 10.252.64.254 (10.252.64.254)  13.641 ms  13.128 ms
 8  ams16s32-in-f4.1e100.net (172.217.168.196)  11.966 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161)  14.355 ms ams16s32-in-f4.1e100.net (172.217.168.196)  12.773 ms
 


@Ruben0s 

Tijdje geleden overgestapt naar GPON. Heb anderhalve week zonder internet gezeten, omdat een serienummer niet was ingevoerd…

 

Hoi Ruben, ik zit ook al bijna een week zonder internet, waar moest dat serienummer ingevoerd worden, weet je dat?


Bij KPN wordt dat gedaan door de monteur op zijn mobiel, bij T-Mobile wordt dat denk ik al voor het opsturen gedaan, not sure 😉.

@Ruben0s de connector aan de Huawei kant is groen en aan de FTU kant blauw?


@Ruben0s 

Onderstaande is via WIFI, toen het nog wel normaal werkte. Heb alles al geprobeerd. Resetten modem, resetten huawei kastje, andere kabels. 

 

Heb je de ONT echt gereset of alleen herstart?


Bij KPN wordt dat gedaan door de monteur op zijn mobiel, bij T-Mobile wordt dat denk ik al voor het opsturen gedaan, not sure 😉.

@Waqqas 

Klopt het dat als je inlogt op je ONT inlogt, er niets ingevuld is bij de TAB "ONT authentication" (voor beide methoden)?


@LordChaos 

Heb nooit GPON van T-Mobile gehad maar volgens mij hoor je daar niet op in te loggen.


Lees in ander topic dat dit regio gebonden is en dat meer mensen er last van hebben.

 

Verwacht wel een oplossing van T-mobile.