2 weken geleden hebben we ons Tele2/Odido (Glasvezel Internet &TV) abonnement laten overzetten naar Odido Glasvezel Internet & TV. Was nog goedkoper ook en zou een administratieve omzetting worden volgens de klantenservice. Nieuwe modem, ONP en wifipunten een week later ontvangen en geinstalleerd. Werkten prima op oude abonnement Odido/Tele2. Sinds vannacht 0:00 geen internet & tv meer (geen glasvezel signaal). ONP blijft rood LOS lampje houden (PON lampje brand geheel niet) na diverse resets. Servicedesk meerdere keren gebeld, en blijkt dat activering nieuwe signaal nog loopt. De installatiemonteur van Guidion kan niet eerder dan 14 november (!), maar daar hoeven we toch meer niet op te wachten? Beste Odido, hoe gaan we weer zo snel mogelijk Internet & TV signaal door de glasvezel leiding krijgen?
Bladzijde 1 / 1
Hey @FamBroekman, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur van Guidion nog langs moet komen om de installatie te voltooien. Hij moet dit namelijk administratief actief melden voordat er signaal op het ONT komt. Dan zul je ook direct online komen! Heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben? Dan kan ik je namelijk een vouchercode geven voor ons unlimited 4g netwerk. Dan kun je in de tussentijd ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g netwerk. Kan je mij laten weten of ik je een vouchercode kan opsturen?
Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Ik begreep inmiddels van Installateur Guidion dat de datum van signaal activering is gekoppeld aan het bezoek van de monteur. Dat is dus pas over 3 weken (14 november)!!! Terwijl die monteur alleen moet controleren of het glasvezel signaal vanaf buiten naar binnen komt. Installatie heb ik zelf al gedaan. Ik heb de vraag bij jullie Servicedesk uitgezet om de signaal datum zsm naar voren te halen. De Odido backoffice/ Technische Dienst regelt dat blijkbaar met de glasvezelnetwerkbeheerder hier (Reggefiber). Het slaat toch nergens op om je klanten af te sluiten dan 3 weken zonder internet en tv te laten zitten terwijl ze bij dezelfde provider blijven? Dat vind ik een adminstratieve blunder! Vouchers voor unlimited mobiele data heb ik al gekregen. Die zijn 7 dagen geldig. Zo lang gaat het toch niet duren hoop ik?
Hey @FamBroekman, er is op dit moment niks wat ik voor je kan doen. De order is al te ver doorgelopen in het systeem om te vervroegen. Het eerst mogelijke oplevermoment is 14-11. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Hoi Tommie,
Sinds eergisteren hebben we weer internet & tv. Hoera! Mijn grote complimenten voor jullie collega Solanyi. Ik belde maandag, zij begreep alles meteen en is het gaan regelen in plaats van het zoveelste onzin verhaal op te hangen. De volgende middag kwam er een monteur (ONT registratie en ompatchen) en een half uurtje later waren wij weer online. Het kan dus wel eerder ondanks dat 6+ Odido medewerkers zeggen van niet. Advies aan overstappers naar Odido (vooral exTele2/TMobile klanten!!): Stem je afsluit- en aansluitdatum van tevoren goed af. Scheelt een hoop belletjes (met lange wachttijden) naar Odido klantenservice met alle frustraties erbij.
Dringende adviezen aan Odido: 1. Zorg alsjeblieft dat je klantenservice medewerkers, inclusief dit forum, allemaal op hetzelfde kennisniveau zitten als ze iets uitleggen of nazoeken. 2. Laat verkoop geen afspraken maken die niet mogelijk blijken te zijn.
Tot slot: geef Solanyi een mooie bonus! Die heeft de boel gered. Geen woorden maar daden!!
Heb nu hetzelfde aan de hand lijkt me maar ik heb nog niet het vertrouwen dat het vervolg op gelijke wijze zal gaan.
Ik wacht nu na vijftal telefoontjes op de netwerkbeheerder (Delta fiber) die opdracht heeft gekregen van Odido om het ompatchen te verzorgen. Mij is verteld dat het wel een week kan duren voordat ze het geregeld hebben. Sinds afgelopen vrijdag zit ik met een nieuw geplaatste installatie maar zonder internet.
Heb nu hetzelfde aan de hand lijkt me maar ik heb nog niet het vertrouwen dat het vervolg op gelijke wijze zal gaan.
Ik wacht nu na vijftal telefoontjes op de netwerkbeheerder (Delta fiber) die opdracht heeft gekregen van Odido om het ompatchen te verzorgen. Mij is verteld dat het wel een week kan duren voordat ze het geregeld hebben. Sinds afgelopen vrijdag zit ik met een nieuw geplaatste installatie maar zonder internet.
Oh ik zat 2 weken zonder internet. Als je nog weg kan gaan bij Odido doe het dan direct als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Ze houden je tam met vouchers, en nemen geen verantwoordelijkheid op de onderaannemers die bij HUN in dienst zijn. Ik heb zojuist het telefoongesprek opgenomen met de klantenservice en ik ga er werk van maken want ik ben uren kwijt aan het regelen met vrij zijn van werk, waarna de monteur ineens niet komt terwijl ik zit te wachten, en dan zeggen dat ik t heb gecanceld. Ik heb alles vast staan. Als je nog weg kan gaan, doe het
Ik zou eerst ff bellen of je nog binnen het opzegtermijn valt. Val je erbuiten, dan zit je sowieso een maand vast, anders gaat het je geld kosten. En Odido doet geen moeite om jou in de lucht te krijgen, en dat betekent een maand lang geen internet.
Ohja ze verwachten dat jij zelf contact opneemt met Delta Fiber want zoals Tommie zegt:
Ze werken eenmaal met onderaannemers en ze hebben er geen grip op. En de monteur heeft t afgezegd met als bijschrift dat ik dat heb gedaan ;)
Hoi Peter,
Heel vervelend dat jullie ook in zo’n situatie beland zijn. Helaas kan je niet eerder thuis internet&tv krijgen voordat de monteur is langsgeweest. In ons geval heeft de Odido servicemedewerker de planning van de monteur (Guidion) naar voren kunnen halen anders zaten we 3 weken zonder internet&tv en konden we ook niet thuiswerken. We hebben ook met Guidion zelf gebeld, maar die passen de planning niet zonder opdracht van Odido aan. Ik hoop de je er wat aan hebt. Veel succes & geduld iig.
mvg
Danny
Bedankt Danny, ik vond je voorbeeld op dit forum en hoopte het te gebruiken om het proces te wat versnellen. Helaas blijkt dat niet zo eenvoudig als gedacht.
Groet Peter
Hey @Peter Brouwers, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur geen licht geconstateerd heeft. Het ticket is doorgezet naar onze Back Office om het door te zetten naar de onderaannemer. We hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen. Ik ga er vanuit dat het snel opgepakt wordt. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden, alvast bedankt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.