Skip to main content

Ik wil graag mijn oude Draytek Vigor2132F laten vervangen door een modernere router om verschillende redenen. Is dat mogelijk? Ik wordt steeds uit de wachtrij van de chat gegooid dus vandaar een berichtje hier.

Hey @Anbert, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Hiervoor is wel een monteur voor nodig om het Mediaconverter te installeren. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen en dat er een nieuw modem aankomt. Let op, het modem moet wel eerst ontvangen zijn voordat de monteur ingepland kan worden. Alvast veel plezier met je nieuwe modem!

Dankjewel. Mail voor de afspraak is binnen. Hier een virtueel glas Arnaud Baillot. Een “Een rijkdom aan harmonieuze sensaties kenmerkt deze geweldige wijn uit de Bourgogne” aldus de kenners.

🍷

Dat appricieer ik @Anbert, en een mooie keuze Arnaud Baillot. Zeker een liefhebber van de op houtgerijpte toppers uit de Bourgogne!

Toch nog even een vraagje. Ik was wat informatie aan het zoeken over het nieuwe modem die ik (denk ik) en ik kwam ook een handleiding tegen hoe deze zelf aan te sluiten. Ook met het instellen van modems/routers/firewalls heb ik enige ervaring. Is de monteur echt nodig of kan ik zelf eerst ook even een poging doen?

Ja de monteur is echt nodig @Anbert, het gaat niet om het aansluiten van het modem maar de Mediaconverter. Hier moet de glasvezelkabel in en dat is een erg gevoelig stukje technologie. Als jij dit zelf aansluit dan ben jij aansprakelijk en kost het geld om te repareren als er iets kapot gaat, de monteur kan het meteen vervangen stel er gaat iets kapot en kost het niks.  

Daar blijf ik inderdaad graag van af. Modem en mediaconverter komen vanmiddag al binnen. 👌

Hey @Anbert, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Hiervoor is wel een monteur voor nodig om het Mediaconverter te installeren. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen en dat er een nieuw modem aankomt. Let op, het modem moet wel eerst ontvangen zijn voordat de monteur ingepland kan worden. Alvast veel plezier met je nieuwe modem!

De modem en mediaconverter zijn zojuist geplaatst. Fijn om nu WiFi6 te kunnen gebruiken.

Fijn om te horen @Anbert, veel plezier met het modem! 

Reageer