Opzeggen abonnement glasvezel vanwege aanhoudende problemen

  • 11 December 2023
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wegens aanhoudende problemen en het niet leveren van de beloofde diensten wil ik graag zo spoedig mogelijk mijn jaarcontract bij Odido opzeggen.

Ik heb het ruim 2,5 maanden (sinds half september) met veel geduld aangekeken. Maar met echt elke avond continu last van de bekende klachten zoals hoge jitter, latency, packet loss, time outs, etc, is nu echt de maat vol.

Hiervoor via KPN was de glasvezelverbinding vlekkeloos, de problemen zijn direct ontstaan na mijn overstap naar Odido. Alles is hier correct aangesloten, met niet anders dan jullie apparatuur en jullie ingehuurde monteur. En toch blijkt het niet te kunnen werken (ook niet na resetten) en levert Odido al dagelijks onstabiel internet zonder enig uitzicht of heldere communicatie op verbetering. 

Sterker nog, het wordt alleen maar slechter, met vanaf december zelfs avonden met complete uitval. Dit is echt onacceptabel: mede gezien mijn precaire thuiswerksituatie moet ik van stabiel internet kunnen uitgaan - zeker ook in de avond. In plaats van toegankelijkheid en laagdrempeligheid, wat Odido in haar reclamecampagne zo nadrukkelijk promoot, is voor mij het tegenovergestelde gaande.

Alle onoplosbare problemen zoals beschreven in onderstaande topics (en vele andere) zijn van toepassing:

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/traag-internet-in-de-avond-met-glasvezel-357246

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/traag-ladende-sites-in-de-avond-hoge-packet-loss-358401

https://community.odido.nl/wifi-515/opzeggen-glasvezel-internet-359530

Hierbij nog twee recent screenshots van dit weekend en vanavond ter illustratie.

 

Ik wil mijzelf graag verdere frustraties (en jullie ook verdere moeite) besparen en z.s.m. van provider wisselen. Maar wel op de reguliere manier, zodat ik niet meteen zonder aansluiting kom te zitten en zonder dat ik onterecht aan mijn contractplicht (en kosten) wordt gehouden. 

Kunnen jullie dat via deze weg per direct voor mij in gang zetten en dat bevestigen, zodat ik een nieuwe aansluiting kan aanvragen? Daar heb ik meer vertrouwen in dan via jullie moeilijk te bereiken telefoonmedewerkers.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt!

eric 5 maanden geleden

Hoi @Qrtn ,

Je kunt hier je probleem melden maar je zult de provider wel de gelegenheid moeten geven om het op te lossen voordat je kosteloos kunt opzeggen. De screenshots die ie meestuurt maken het voor de backoffice niet mogelijk om daar een oplossing voor te dragen.  Moderators vragen altijd om een bekabelde speedtest Zou je een volledige test kunnen aanleveren? Dan kunnen ze kijken of ze het voor je kunnen oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op de website.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Qrtn ,

Je kunt hier je probleem melden maar je zult de provider wel de gelegenheid moeten geven om het op te lossen voordat je kosteloos kunt opzeggen. De screenshots die ie meestuurt maken het voor de backoffice niet mogelijk om daar een oplossing voor te dragen.  Moderators vragen altijd om een bekabelde speedtest Zou je een volledige test kunnen aanleveren? Dan kunnen ze kijken of ze het voor je kunnen oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op de website.

Ik zit hier op een vrij nieuwe MacBook te werken, zonder ethernetpoort. Dat lijkt me toch ook vaker voor te komen en dat maakt die handleiding niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke manier, toch?

Om maar even user @Rick1504  met een soortgelijk probleem te quoten:

“Dat is allemaal leuk bedacht maar met apple apparatuur tegenwoordig heb je geen ethernet poort meer en daar heb ik ook geen verloop voor. Lijkt me nogal omslachtig om dit te gaan aanschaffen, kosten te maken terwijl jullie verzaken gewoon fatsoenlijke verbindingen te leveren.”

Aan de vele topics valt te ook te zien dat het probleem ook overduidelijk ligt bij overbelasting in de avonduren (zoals ook @Tdj9 in zijn/haar topic aangeeft.) 

Waarom kan Odido dit niet op z’n minst eerlijk toegeven? En daar netjes breed over communiceren? Dat zou voor iedereen beter zijn (ook voor jullie welwillende moderators, kan ik me zo voorstellen.)

Reputatie 1

Inderdaad belabbert… vandaag weer gebeld, wilde opzeggen maar kon niet. Technische dienst zou binnen 3 dagen bellen maar gebeurt niet. Waarom mag Odido zich eenzijdig niet aan de afspraken houden en andersom moeten we maar geduld hebben…. 

Ik zit hier op een vrij nieuwe MacBook te werken, zonder ethernetpoort. Dat lijkt me toch ook vaker voor te komen en dat maakt die handleiding niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke manier, toch?

Om maar even user @Rick1504  met een soortgelijk probleem te quoten:

“Dat is allemaal leuk bedacht maar met apple apparatuur tegenwoordig heb je geen ethernet poort meer en daar heb ik ook geen verloop voor. Lijkt me nogal omslachtig om dit te gaan aanschaffen, kosten te maken terwijl jullie verzaken gewoon fatsoenlijke verbindingen te leveren.”

Aan de vele topics valt te ook te zien dat het probleem ook overduidelijk ligt bij overbelasting in de avonduren (zoals ook @Tdj9 in zijn/haar topic aangeeft.) 

Waarom kan Odido dit niet op z’n minst eerlijk toegeven? En daar netjes breed over communiceren? Dat zou voor iedereen beter zijn (ook voor jullie welwillende moderators, kan ik me zo voorstellen.)

Ik heb precies hetzelfde probleem en heb ze erop aangesproken maar er wordt al maandenlang niks gedaan. Ik wil zoo graag dat mijn abonnement opgezegd wordt want dit is niet normaal. Ik kan al maandenlang niks thuis via het netwerk en ze blijven gewoon vrolijk in gebreke. Diep en diep triest dit.

Reageer