Skip to main content

sinds 13 oktober valt voortdurend mij wifi uit.  vandaag is de Guidion monteur langs gekomen en het volgende is gedaan:

router Drayteck vervangen voor gelijkend,

Fritzbox vervangen voor Zyxel (wap6807?), 

Zyxel op directe verbinding met router ( bekabeld) en via domme switch (mijn kennis van netwerken is beperkt)

zowel op de Fritz als op Xyzel doen hetzelfde in alle geprobeerde combinaties

even verbinding, en vervolgens wel verbinding maar geen internet of beide niet ( op elk apparaat staat bij de wifi connectie: optaining Ip adres… maar doet niets

in de log van de Zyxel staat 1 zin continu: 


Fri Oct 16 16:11:05 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:11 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:15 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:20 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:25 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:30 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:35 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:40 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:46 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:50 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:56 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:12:00 2020 daemon.err uhttpdu1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
 

ik denk ( met mijn minimale kennis en google) dat dit iets met IP's te maken heeft… Maar geen idee.

(heb trouwens 1000Mb up en down glasvezel liggen)

heeft iemand anders een idee?

 

Goedemorgen @Shadow77, welkom op de Community!

We gaan jouw Wifi weer terugkrijgen op het optimale niveau, dat weet ik zeker! Top dat je ook alles wat de monteur gedaan heeft, erbij hebt geplaatst, dat maakt het vinden van een oplossing nog makkelijker. Is die domme switch die gebruikt is toevallig een TP-Link en dan specifiek SG105? Zo ja, dan weet ik bijna zeker waarom je verbinding nu hapert. Deze switch brengt wel vaker problemen met zich mee. Wat gebeurt er wanneer je die ertussenuit haalt? 

Een unmanaged switch, ook wel domme switch genoemd, kan geen DHCP request (verzoek om IP) uitzetten en hierdoor werkt de verbinding niet meer. Je kunt het beste de Netgear GS105Ev2 gebruiken, die kan ik gelijk voor je bestellen zodat deze binnen vier dagen in de bus ligt. Neem voor alle zekerheid de informatie in dit handige topic door, dan weet ik zeker dat je overtuigd bent (de link is klikbaar). 

Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan maak ik het zo snel mogelijk voor je in orde. Stuur me gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privéberichtje toe. Zodra ik die gegevens heb, kan ik de correcte switch voor je bestellen. We komen er samen altijd uit!


He Jason, tof dat je reageert en goed om te zien dat het je aan kennis niet te kort schiet :smile: .

Ik 'had’inderdaad de TP-link SG105 er tussen hangen. De monteur had me die avond in zijn vrije tijd nog gebeld. Hij kwam met een goedkoper idee.. de TP-link 1005 Bij de Action voor net geen tientje (€9,95 ).

Afgelopen maandag heb ik die er tussen gehangen, nadat ik in het weekend getest had of we zonder die SG105 wel wifi hadden (wat overigens probleemloos verliep).

Ook vandaag, probleemloos internet. . 

Dank je wel voor het meedenken en hopelijk kunnen we andere hier ook mee helpen.

draadje mag dicht.


Heel graag gedaan en tegelijkertijd hartstikke bedankt voor het mooie compliment! 😄 Die kennis heb ik vergaard dankzij onze mooie Community, dus alle lof aan jullie, alle users! 

Mooi ook dat de monteur een goed alternatief had en helemaal top dat het werkt. Ik spreek je in de andere topics, tot snel.


Reageer