Opnieuw Internet uitval!

  • 2 January 2024
  • 25 reacties
  • 326 Bekeken

Reputatie 2

Na een uitval op 21 december en het herstellen van de verbinding ligt het Internet er nu alweer uit.

Internet uitval 21 december | Odido community

Op het modem brand opnieuw het wereldbolletje rood en in de meterkast knippert het PON lampje groen (om de 3 seconden)

Volgens apparatuur in huis is de verbinding omstreeks 14:30 weggevallen.

Na een uitval van 8 dagen (inclusief feestdagen) is het nu opnieuw raak. Wat moet ik hiervan denken? Kan met spoed de netbeheerder ingeschakeld worden om dit probleem in de POP (opnieuw) op te lossen? En kan iemand mij laten weten hoe dit kan?!

Begint hier echt chagrijnig van te worden!

Graag z.s.m. reactie (en Guidion graag overslaan gezien het issue niet aan de klantzijde zit!)

 

 

 


25 reacties

Reputatie 2

Kan iemand mij tevens een nieuwe unlimited voucher verstrekken zodat mijn vriendin ook niet haar databundel hoeft op te branden als ik niet thuis ben?! (mijn aansluiting heeft nog enkele dagen unlimited access met de laatst geactiveerde voucher)

Reputatie 7
Badge +14

Stuur mij maar een dm @Jeffrey_V  dan stuur ik de code! 

Reputatie 2

Goedemorgen, 

 

Zojuist krijg ik een mail vanuit Odido dat (opnieuw) de installatiepartner Guidion is ingeschakeld. Zoals in mijn eerdere bericht aangegeven ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet in onze woning maar in de POP (twee keer eerder het geval binnen een jaar)

Waarom wordt hier dan kort na de storing van 21-29 december dan opnieuw weer niet naar de klant geluisterd en doen jullie je eigen ding? Kan daarom als nog de netbeheerder ingeschakeld worden om de glasverbinding in de POP te herstellen?

Graag zsm reactie!

Reputatie 7
Badge +14

Kan iemand mij tevens een nieuwe unlimited voucher verstrekken zodat mijn vriendin ook niet haar databundel hoeft op te branden als ik niet thuis ben?! (mijn aansluiting heeft nog enkele dagen unlimited access met de laatst geactiveerde voucher)

 @Jeffrey_V  ik neem aan dat je geen voucher meer nodig hebt daar er geen reactie komt?

MVG.

Reputatie 2

@CrisTien , ik heb gisterenavond ook nog een keer telefonisch contact opgenomen met de Odido servicedesk, hierbij heb ik ook een code ontvangen. Sorry dat ik hier nog geen terugkoppeling op gegeven heb.

Inmiddels is er ook een afspraak gemaakt met Guidion voor vandaag tussen 16:00 en 20:00. Ook hierna heb ik nog even contact opgenomen met de servicedesk om er zeker van te zijn dat deze monteur ook toegang heeft tot de POP. Dit is het geval, ga er daarom vanuit dat ik na dit bezoek weer online zal zijn via de glasverbinding

Reputatie 7
Badge +14

@Jeffrey_V Dank dan haal ik de gereserveerde voucher weg en hopelijk nooit meer nodig! 🍀

Reputatie 2

Zojuist is de monteur van Guidion geweest en het probleem is niet opgelost. Monteur kon tevens niet in de POP/wijkcentrale. Wel apart dat ik hier nog apart over gebeld heb en aangegeven is dat dit wel het geval zal zijn

Nu dus nog altijd geen werkende verbinding en wordt het alsnog doorgezet naar de netbeheerder. Ik wordt hier inmiddels moedeloos van!

Reputatie 1

Ook ik heb bij thuiskomst vandaag het bekende knipperende PON lampje. Na drie eerdere blunders van Odido:

Monteur verkeerde kabeltje gebruikt

Huisnummer aanpassen nog steeds niet gelukt

Per ongeluk patchkabel in de wijkcentrale verwijderd (geen topic van)

Zou ik het erg op prijs stellen als dit kundig wordt opgelost. Dus zoals @Jeffrey_V zegt niet iemand van Guidion mijn kant op sturen maar het probleem direct oplossen in de wijkcentrale oid.

 

Voor de duidelijkheid het probleem zit niet bij mij.

Reputatie 2

Hi @iwashington , vervelend dat jij ook met deze (ambtelijke) problematiek te maken hebt. Het lijkt erop dat Odido willens en wetens een protocol opvolgt en dus eerst een Guidion monteur naar de locatie stuurt ook al zit het probleem (zoals zelf ook al herhaaldelijk vermeld) in de wijkcentrale zit. Nu moet ik weer wachten tot morgen de netbeheerder (KPN in mijn geval) of een onderaannemer van hen contact met mij opneemt voor het plannen van een afspraak.

Heb zelf het idee dat deze onderaannemers welke ZZP’ers in dienst hebben het niet zo nauw nemen met secuurheid. Tenslotte worden zij betaald voor iedere opdracht/rit naar de POP/wijkcentrale. Zo houden ze de eigen inkomstenstroom op gang. Waanzin natuurlijk dat hier geen controle/audit op plaatsvind. Bij mij is het probleem gisteren ontstaan omstreeks 14:30. Dan moet het toch mogelijk zijn om uit te zoeken welke monteur in de POP/wijkcentrale geweest is en hem/haar wijzen op de gemaakte fout?!

Hoop in ieder geval dat KPN op korte termijn opnieuw bij mij langs komt om het probleem te herstellen, ben het inmiddels behoorlijk beu zoals je ook zult begrijpen

Reputatie 1

@Jeffrey_V het is een beetje mazzel hebben met de Guidion monteur die misschien een vriendje heeft zitten bij de wijkcentrale. Bij het “Per ongeluk patchkabel in de wijkcentrale verwijderd” probleem was het monteur 3 die zo'n vriendje had.

Ik zit in 2565, een wijk die T-mobile heeft voorzien van glasvezel met Primevest, Volkerwessel en ongetwijfeld KPN als andere partijen. Primevest is een slapend en doet niets meer met als gevolg dat er geen echte leiding meer is. Waar zit jij, misschien dezelfde ellende.

Reputatie 2

Bij ons is de glasvezel door Reggefiber aangelegd, dit valt nu onder het KPN domein. De postcode is 2533

Denk dat je in het geval van een storing beter af ben bij de partij die ook de onderliggende (glas) drager aanbied, scheelt een partij als Odido die er tussen zit en enkele dagen om te komen tot een oplossing

Fingers vrossed dat het snel opgelost zal worden en het hierna ook blijft werken 👍🏻Volgende uitval ga ik serieus kijken naar iets anders, prijs op ons adres maakt weinig tot geen verschil

Reputatie 2

In plaats van de melding direct doorzetten naar de netbeheerder krijg ik zojuist onderstaande email:

 

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 68160658. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Is dit een grap? Wanneer kan ik KPN / netbeheerder verwachten? Graag zsm reactie!! 

Reputatie 2

Iemand??? 

Reputatie 2

Inmiddels ook gebeld met de Odido servicedesk, kennelijk momenteel erg druk en kan waarschijnlijk op zijn vroegst woensdag volgende week een reactie verwachten. 

Tot die tijd zit ik dus zonder een kunnen ze niemand van de netbeheerder in de pop krijgen?, werkelijk waar waardeloos Odido 🙄🤔

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jeffrey_V, ik zie inderdaad dat je onze klantenservice gesproken hebt. Het is inderdaad erg druk op dit moment en ik kan jammer genoeg niks doen om het proces te versnellen. Heb je toevallig een Odio of Ben® mobiel abonnement? Dan kan ik je wel voorzien van een 4g unlimited vouchercode om toch online te kunnen zijn. Laat je me weten of ik je die door kan sturen? 

Reputatie 2

@Tommie van Odido , bedankt voor deze (voor mij teleurstellende) reactie!

Na ik met de feestdagen 8 dagen zonder vaste glasverbinding gezeten heb begint het nieuwe jaar van vooraf aan. Dit is nu de derde keer dat mijn verbinding er door gepruts in de wijkcentrale/pop uitligt

Vorige keer werd ik direct na het bezoek van Guidiion door de netbeheerder (Noor Infra) de volgende dag gebeld voor het maken van een afspraak. Waarom moet dit nu weer nog eens drie werkdagen duren?

Ik lig er straks weer een week uit met allerlei domotica die niet werkt!. Ik begin hier echt meer dan genoeg van te krijgen en mijn geduld raakt echt op!

Gezien dit weer langer gaat duren dan de unlimited voucher biedt zou ik wel alvast twee nieuwe vouchers willen ontvangen.

Reputatie 2

@Tommie van Odido , gezien er geen duidelijkheid komt en het herstellen van de verbinding kennelijk geen urgentie heeft heb ik zojuist de klantenservice gebeld. 

Ik kwam binnen om 19:50. Heb hier mijn verhaal gedaan. Zou doorverbonden worden, krijg een medewerker aan de lijn (iets voor 20:00) en om precies 20:00 wordt de lijn verbroken. Goede klantenservice!

Zoals eerder vermeld werkt de verbinding niet en kan niet aangegeven worden wanneer deze hersteld zal worden. Ik zou daarom mijn huidige Odido glasvezel en TV abonnement willen opzeggen zodat 16 januari een nieuw abonnement bij een andere provider in kan gaan.

Graag hoor ik of dit mogelijk is!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jeffrey_V, ik zie dat je een aanvraag gedaan hebt bij een andere provider. Hierdoor stopt je abonnement automatisch op 16-01 bij ons. Ik wil je veel succes wensen bij je nieuwe provider! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido ,bedankt voor deze reactie, veel slechter kan de ervaring niet worden 🙄

Kreten uit de Odido reclame, menselijker en techniek weer van ons allemaal blijkt in de praktijk weinig tot niets van terecht te komen! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido tot sluit nog één vraag, gaat mijn verbinding voor 16 januari nog werken of is de hotspot mijn Internet toegang voor de komende tijd?! 

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket blijft gewoon open staan @Jeffrey_V. We zullen nog steeds ons best blijven doen om het werkend te krijgen! 

Reputatie 2

Vandaag rond 12:00 gebeld door de netbeheerder of zij konden langs komen vandaag tussen 12:00 en 15:00, maar natuurlijk

Monteur van KPN is bij ons in de meterkast geweest en zijn collega was in de wijkcentrale. Na nog geen 5 minuten is de verbinding hersteld en knippert het PON lampje niet meer.

Wederom wordt het probleem veroorzaakt door een kruisverbinding welke verbroken is/was. Kan iemand mij aangeven hoe dit kan en waarom hier geen logging plaatsvind? Ik zou verwachten dat op basis van de eerder genoemde datum/tijd (2 januari 14:30) achterhaald moet kunnen worden wie mijn verbinding (opnieuw) verbroken heeft?!

In ieder geval blij dat het weer hersteld is 👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

@Jeffrey_V Super om te lezen dat de verbinding is hersteld, ik heb de compensatie direct voor je in het systeem gezet! 😀

Ik zou het je graag willen vertellen, maar ik durf niet te zeggen wat de oorzaak is geweest. Dit is achteraf lastig te herleiden. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido , bedankt voor deze reactie en het toekennen van de compensatie. Ik heb de bevestiging e-mail hieromtrent ontvangen 👍🏻

Reputatie 7
Badge +16

@Jeffrey_V Mooi om te zien dat het nu afgerond is! Een fijne voortzetting van jouw abonnement toegewenst! 😄

Reageer