Ik deel graag de informatie met jullie die ik tot nu heb kunnen verzamelen vanuit ons Fiber team. Er moet nog het een en ander worden uitgezocht. Hopelijk heb ik daar vandaag nog antwoord op, maar dit kan ook over het weekend worden getild. Wel wilde ik jullie voor nu alvast een update geven.
Om te beginnen worden jullie niet aangesloten op dezelfde wijkcentrale. @Dave670 Bij jou is er inderdaad wat geks aan de hand waar we voor nu geen verklaring voor hebben. Hier gaat mijn collega dus nog achteraan. Jouw wijkcentrale is volgens de backhaul planning al in oktober opgeleverd en ''Ready for activation'' gemeld. Dat zal in ons inziens de communicatie verklaren. Dit is ook zodanig in het systeem gezet alleen zien we later in de reeks een melding dat deze pas halverwege maart actief gaat. Mijn collega is hiermee bezig om te checken wat hier speelt en hoe dit kan. We hebben namelijk meerdere klanten gevonden die op exact dezelfde wijkcentrale als die van jou al een actief glasvezel abonnement hebben. Ik kom hier later op terug.
@stefan.1997 We zien dat wanneer jij nu een bestelling zou plaatsen, we de optie voor DSL geven. We geven je wel een optie dat glasvezel eraan komt en dat je de mogelijkheid hebt alvast een order te plaatsen. Als je op '’meer informatie'’ klikt zeggen we ook:
- De verwachte aansluitdatum is enkel indicatief. Het kan zijn dat je eerder, later of – in uitzonderlijke gevallen – niet aangesloten kan worden.
De melding dat dit in de eerste instantie november - december zal worden en we dit hebben moeten opschuiven komt door de First Possible Deliverydate die wij van Open Dutch Fiber krijgen. We prikken dit niet uit de lucht, het systeem checkt automatisch wat Open Dutch Fiber (of een andere netwerkbeheerder) zegt. Er is vervolgens vertraging gekomen in dit proces en daarom hebben we datum moeten opschuiven. De mails die je hiervan krijgt worden automatisch gegeneerd en sturen wij ''door'' na een wijziging van Open Dutch Fiber. Waar de vertraging exact vandaan komt, gaat mijn collega ook onderzoeken. Ook hier kom ik op terug.
Ik ben meegenomen in een mailing over beide situaties en de nog openstaande vragen. Zodra ik meer weet, laat ik dit jullie weten. Het kan zijn dat dit na het weekend is. Dank voor jullie geduld!
UPDATE:
@Dave670 Open Dutch Fiber moet deze inderdaad gewoon kunnen opleveren. Dit gaan wij direct chasen.
@stefan.1997 Wat jouw order betreft wachten we op Open Dutch Fiber. Dit gaat via het normale proces. Je kunt inderdaad midden maart aanhouden voor nu.
Bedankt voor het uitzoeken. Maar wat er mis gaat hebben davy en ik al voor jullie uitgezocht zoals hierboven besproken. ASR beheert grond in Numansdorp waardoor er niet gegraven kan worden naar o.a. davy’s wijk.
Dat opleveren van Davy’s adres gaat jullie niet lukken. Er kan geen connectie gemaakt worden tussen zijn woning en de verdeelkasten in de grond.
Wat betreft mijn adres. De aannemer Circet en ODF geven aan dat ook mijn wijkcentrale opgeleverd is. Er moet alleen nog een patch gemaakt worden. Dit gebeurt als het goed is vandaag of begin volgende week. Dan kunnen jullie mijn huis als het goed is ook activeren.
Kijk ik naar jouw abonnement dan klopt dat, er zijn veel losse werkzaamheden afgerond op 29-02-2024.
Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd welke losse werkzaamheden er dan zijn afgerond? Immers kan ODF geen verbinding leggen tussen de POP en mijn hele wijk ivm problemen tussen ODF en ASR Verzekeringen zoals we reeds eerder ook al hebben gemeld hier. Het is dan ook vreemd dat ODF deze informatie niet doorzetten naar de providers zoals bijvoorbeeld Odido en jullie denken dat het wel kan omdat de POP zelf inderdaad al maanden gereed is. Dat jullie actieve klanten zien op deze POP is logisch. Deze klanten bevinden zich in de buurt van de POP. In mijn wijk zal je niemand vinden
Kijk ik naar jouw abonnement dan klopt dat, er zijn veel losse werkzaamheden afgerond op 29-02-2024.
Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd welke losse werkzaamheden er dan zijn afgerond? Immers kan ODF geen verbinding leggen tussen de POP en mijn hele wijk ivm problemen tussen ODF en ASR Verzekeringen zoals we reeds eerder ook al hebben gemeld hier. Het is dan ook vreemd dat ODF deze informatie niet doorzetten naar de providers zoals bijvoorbeeld Odido en jullie denken dat het wel kan omdat de POP zelf inderdaad al maanden gereed is. Dat jullie actieve klanten zien op deze POP is logisch. Deze klanten bevinden zich in de buurt van de POP. In mijn wijk zal je niemand vinden
Ik vind het echt erg dat de communicatie tussen ODF zo stroef is. Hoe kan het dat twee klanten wel alle informatie boven weten te krijgen en Odido niet?
Hi beide, de vraag staat intern nog uit. @Dave670 Ik kom er voor jou zo snel mogelijk op terug. @stefan.1997 Het lijkt alsof we vingers wijzen. Ik heb hierover ook navraag gedaan bij de collega die mij eerder heeft geholpen. Ik kom bij jullie terug. Reken niet op vandaag, maar hou mijn reactie komende dagen in de gaten!
Hi @Dave670, wij krijgen na onderzoek inderdaad dezelfde melding over ASR. Open Dutch Fiber is hier samen met de gemeente mee bezig, maar voor nu mogen ze niet over de grond. De planning staat nu op zes maanden maar ook dat is nog geen zekerheid. Wij (ons Fiber team) gaan er intern achteraan hoe we dit soort zaken qua aansluiten (al doe je een pre-order en is de aansluitdatum niet duidelijk) duidelijker kunnen stellen. We kunnen dus zeker leren van deze situatie en het gaat intern nog wat ingang zetten.
P.S Die '’werkzaamheden'’ zijn bijvoorbeeld het klaarzetten van je TV pakket en inloggegevens, interne dingen waarvoor we nog geen aansluiting voor nodig hebben. Deze heeft die mail getriggerd die je hebt ontvangen.
@stefan.1997 Voor jou krijg ik vanuit Fiber door dat dit de planning is, ik kan nu niets anders doen dan je vragen de werkzaamheden af te wachten. Ontzettend bedankt voor je geduld!
@Cheyenne van Odido,
Lijkt mij een strak plan! Want volgens jullie verwachtingen kan ik worden aangesloten in maart of april Dat gaat elke maand weer een maandje naar achter. Alleen dat werkt natuurlijk niet.
Ik mag hopen dat ODF en ASR eens wat tempo gaan maken. Nog ruim 6 maanden wachten is belachelijk natuurlijk voor zo iets simpels.
Mensen kunnen bij Odido nog annuleren, maar gaat ODF dan alsnog eventueel ‘aanleg’ kosten in rekening brengen? Die is via Odido gratis, maar wat doen ze als je nu alsnog annuleert ivm het lang uitblijven. Lijkt mij een strak plan dat Odido dit gaat bespreken met ODF en dat dit duidelijk bij de KS bekend is.
Odido gaat niet bespreken wat ODF wel of niet gaat berekenen als je de Odido bestelling annuleert. Dat is je eigen keuze maar mijn tip zou zijn, laat het gewoon komen. Als ASR en de gemeente eruit zijn dan wil toch gewoon zo'n ODF lijn binnen hebben. Meer keus, glasvezel snelheden!
Inmiddels is @stefan.1997 succesvol aangesloten op het ODF glasvezel netwerk. Aan deze kant is het helaas nog altijd wachten 🥲 Waarschijnlijk geef ik ze nog 1 a 2 maanden en anders wordt het glasvezel annuleren. Afhankelijk of Ziggo weer F1 krijgt, is er ook een kans dat Ziggo weer binnenkomt en Odido helemaal weggaat.
Helaas heeft Odido de website nog steeds niet aangepast. Daar wordt nog steeds gezegd “We verwachten dat je woning kan worden aangesloten tussen maart 2024 en april 2024”.
Dit hoort gewoon weggehaald te worden. Andere aanbieders spreken over ‘Pre Order’ en noemen geen datums meer.
Ook ik zoals dave 670 zit ik in dezelfde wijk met het zelfde probleem.
Kabel ligt al maanden in de tuin werkeloos te zijn en als ik zelf niet bel om de 2 maanden zou ik zeggen dat ik helemaal niks aangegaan ben met odido.
Nu betaal ik al maanden teveel geld bij mijn huidige provider terwijl 1 van de redenen om over te stappen was het verschil in prijs.
Ik heb zelfs nog geen klant nummer of wat dan ook van odido.
Hoi @E.Terlouw, goed dat je dit op de kaart zet, ik wil je heel graag vertellen wat er met de kabel in je tuin gaat gebeuren! Hiervoor is het alleen wel van belang dat ik bij je dossier kan komen. Kan je jouw klantnummer ook niet terugvinden in je bestelbevestiging? Het klantnummer lijkt op ABC12345. Als je het klantnummer hebt gevonden raad ik je aan om je klantnummer via deze link toe te voegen aan je profiel.
Zo kan ik ook bij je dossier komen, ik wil je graag de stand van zaken vertellen!
Hoi @E.Terlouw, goed dat je dit op de kaart zet, ik wil je heel graag vertellen wat er met de kabel in je tuin gaat gebeuren! Hiervoor is het alleen wel van belang dat ik bij je dossier kan komen. Kan je jouw klantnummer ook niet terugvinden in je bestelbevestiging? Het klantnummer lijkt op ABC12345. Als je het klantnummer hebt gevonden raad ik je aan om je klantnummer via deze link toe te voegen aan je profiel.
Zo kan ik ook bij je dossier komen, ik wil je graag de stand van zaken vertellen!
Ik heb wat ik heb ingevuld.
Geen aanmeldingsmail kunnen vinden.
Bij de klantenservice kunnen ze me wel vinden iig.
Hoop dat je er genoeg aan hebt
Hi @E.Terlouw, dit is jammer genoeg niet je klantnummer. Zou je anders je postcode en huisnummer daar neer willen zetten? Dan kan ik het abonnement ook omhoog halen!
Ik ga dat wel even doen idd.
Ik kan ook bij mij odido dus niks vinden.
Terwijl de kabel wel al door de tuin ligt.
Hi @E.Terlouw, bedankt! Ik heb je bestelling gevonden en ook je klantnummer in je profiel gezet. Zo weet je die meteen als iemand er naar vraagt.
Ik heb wat onderzoek gedaan en je bent al door een paar verschillende stadia gegaan.Het gaat hier namelijk over een nieuwe glasvezel aanleg. De glasvezel moet inderdaad nog naar binnen gebracht worden, dit noemen we een NL9 status, echter werd de NL9 status omgezet in een haalbaarheids onderzoek. Dit betekend dat ze gaan onderzoeken of het financiëel wel mogelijk is om de aanleg te realiseren. Nu is het omgezet naar een status genaamd: indirect orderbaar. Dit komt door een obstrucie omdat er geen vergunning was voor de graafwerkzaamheden.
Op dit moment is de eerst mogelijke huisinstallatie mogelijk op (moderator edit). Let op, dit is een wensdatum en zal waarschijnlijk nog verder in de toekomst verplaatsen. Zodra de obstructie verholpen is zal de onderaannemer de order laten doorlopen. Hoe lang dit zal duren durf ik niet te zeggen.
(moderator edit) Zie mijn reactie op 17-05-2024.
Tjeetje wat een gedoe…
Ik weet zeker alles buiten ieders schuld voornamelijk de van mij
Nou we wachten het maar weer af en meldt me na 17 mei maar weer
@Tommie van Odido,
Voel je je nog geloofwaardig zo? Ik snap niet dat Odido nog altijd NIET snapt dat het zo niet werkt. Heb je de reactie van je collega hierboven wel gelezen? Op 17 mei wordt helemaal niemand aangesloten zolang die ene kabel niet gelegd kan worden. Odido moet stoppen met foutieve informatie geven.
@E.Terlouw,
Nog twee dagen Dan gaat ODF jou NIET aansluiten. Leuk dat het allemaal zolang duurt en Odido vrolijk foutieve informatie blijft verzenden.
@E.Terlouw,
Nog twee dagen Dan gaat ODF jou NIET aansluiten. Leuk dat het allemaal zolang duurt en Odido vrolijk foutieve informatie blijft verzenden.
Idd ik weet nog van niks,van niemand nog wat gehoord en na 6 maanden nog geen aansluiting.
Ik ga morgen kijken om te annuleren want odido houdt zich niet aan kontakt dus dat.
Dam maar kijken bij andere provider.
Hi @E.Terlouw, de order status is omgezet van een NL9 naar een indirect orderbaar status door een langdurige obstructie.
De aansluiting heeft een langdurige obstructie. De aannemer zal proberen binnen het bouwproject de obstructie te verhelpen en weer in te plannen. De order zal dan geaccepteerd worden, maar pas doorgezet naar de aannemer als de obstructie is opgelost. Er is op dit moment geen graafvergunning om de werkzaamheden uit te voeren.
@Tommie van Odido dat kan allemaal prima zo zijn maar ik sluit in december 2023 een kontakt af met odido ze leggen in december de kabel aan in de tuin tm het huis.
Daarna heb ik niks meer gehoord tenzij ikzelf belde met de klanten service waarbij de oplevering tijd steeds later werd.
Laatste keer was het half mei,dat zijn we ook alweer gepasseerd en geen bericht gehad.
Als ik met iemand wat afspreekt en zolang mijn afspraak niet nakomen had ik allang een bezoek gehad of wat misgelopen.
Hi @Dave670 en @E.Terlouw, dank voor de reacties. Ik moet het antwoord van Tommie inderdaad aanpassen (over 17-05). Ik ben toen een poos voor @Dave670 bezig geweest en heb echt mijn best gedaan zoveel mogelijk antwoord te verschaffen. Tommie is niet direct op de hoogte van al het interne contact wat ik gehad heb. Ik heb toen namelijk met de bouwmanager van Open Dutch Fiber gesproken die mij vertelde over ASR en de gemeente. In maart gaf hij aan dat dit zeker nog zes maanden kan gaan duren, maar er geen vaste verwachting op staat. Open Dutch Fiber moet wachten op ASR en de gemeente.
Plaats je nu een bestelling, is de verwachting weer een maand (juni 2024) opgeschoven. Weet dat ik dit in maart al heb aangegeven, hier zo duidelijk mogelijk over te zijn. We laten nu wel tijdens het bestellen onderstaande informatie weten, wanneer je kiest voor glasvezel wat er nog niet ligt:
- Als je Glasvezel vooruitbestelt is dat nog geen garantie dat je wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk. Het kan voorkomen dat je adres helaas, in uitzonderlijke gevallen, niet kan worden aangesloten, bijvoorbeeld door het ontbreken van toestemming van je VvE of Woningcorporatie. Wanneer het aansluiten op Glasvezel niet mogelijk is, zullen we je bestelling annuleren en je hierover informeren.
- De verwachte aansluitdatum is enkel indicatief. Het kan zijn dat je eerder, later of – in uitzonderlijke gevallen – niet aangesloten kan worden.
@E.Terlouw Excuus dus, voor wat er hier eerder is gedeeld. @Dave670 en jij zitten op dezelfde PoP (wijkcentrale). Check dus vooral mijn eerdere antwoorden om in zijn volledigheid te zien wat hier speelt. Mocht je willen opzeggen zou ik dat jammer vinden maar absoluut begrijpen. Laat het mij weten als ik iets voor je kan beteken!
Hallo Odido,
Ook ik heb zo een zielig rolletje paarse kabel bij de deur liggen die wacht tot deze POP aangesloten gaat worden. Nu vraag ik mijn een paar dingen af.
- Waarom is er begonnen met graven terwijl er nog geen toestemming was voor de belangrijkste kabel: de aansluiting van de POP?
- Is het niet mogelijk om via een andere route naar deze POP te graven. Ik neem aan dat hij niet helemaal in niemandsland staat?
- Of waar om wordt die POP niet verplaatst?
Nu heb ik van mijn huidige provider een bericht gekregen dat de overstap is geannuleerd. Van Odido heb ik echter nog niets vernomen.
Inderdaad dus graag duidelijkere communicatie; ook als het niet allemaal niet loopt zoals verwacht.
- Waarom is er begonnen met graven terwijl er nog geen toestemming was voor de belangrijkste kabel: de aansluiting van de POP?
- Is het niet mogelijk om via een andere route naar deze POP te graven. Ik neem aan dat hij niet helemaal in niemandsland staat?
- Of waar om wordt die POP niet verplaatst?
Ik verwacht dat jij ook ergens in postcode gebied 3281 zit. Ik kan jouw vragen gelukkig beantwoorden als mede 3281 genoot :-)
Waarom is er begonnen met graven terwijl er nog geen toestemming was voor de belangrijkste kabel: de aansluiting van de POP?
De POP zelf is al maanden gereed en actief voor diverse woonwijken. De POP staat aan de overkant van Alerimus de Buitensluis en Plus Blaak bij de parkeerplaats. Er is alleen geen toestemming ivm ‘gedoe’ voor de volledige muziekbuurt, winkelcentrum, huizen tussen winkelcentrum en Torensteepolder (dijken) en tot slot de Torensteepolder. Helaas wijzen diverse instanties al maanden naar elkaar.
Is het niet mogelijk om via een andere route naar deze POP te graven. Ik neem aan dat hij niet helemaal in niemandsland staat?
Volgens de aannemer die de kabels in de grond legt is er grondig gekeken naar alternatieve mogelijkheden om bij de genoemde POP te komen. Helaas is gebleken dat er maar 1 mogelijkheid was als alternatief. Die is alleen fors meer meters om en geeft fors meer kosten. Die kosten werden een nieuw probleem want wie gaat die betalen?
Of waar om wordt die POP niet verplaatst?
Dat is niet mogelijk omdat de POP al actief is voor een groot deel van woonwijken.
Er is echter goed nieuws! De probleem straten worden eigendom van Gemeente Hoeksche Waard. Enkele weken geleden heb ik diverse instanties gesproken en toen was de uitkomst dat er alleen nog papier werk gemaakt & getekend moest gaan worden bij een notaris. Daarna geeft de gemeente Hoeksche Waard binnen 1 werkdag akkoord aan ODF en gaan ze graven. Er lijkt nog meer goed nieuws te zijn! Sommige mensen hebben rondom de probleem straat (Hallinxeweg) tot 2 keer toe graaf werkzaamheden gezien dat sterk lijkt op ODF. Er gingen namelijk ‘paarse’ kabels de grond in.
Wellicht wil @Cheyenne van Odido nogmaals contact zoeken voor ons met ODF of deze bevindingen inderdaad kloppen?
Hoi @ADSL van KPN, ik wil het graag direct voor je nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana