oplevering ODF netwerk. wanneer Odido Internet?

  • 25 November 2023
  • 59 reacties
  • 1071 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Open Dutch Fiber zegt dat ze het netwerk in mijn postcodegebied hebben opgeleverd, 3281 **.  Ik krijg verschillende mailtjes toegezonden. Het ene moment kan ik een werkende verbinding verwachten tussen november - december. Het andere moment wordt  januari - maart genoemd. Als ik de verschillende postcode checks doe op de websites van Odido, Open Dutch Fiber en E-Fiber staat er dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Ik heb al een huisaansluiting en nu is het  wachten tot jullie de PoP gereed maken.

Wanneer gaan jullie de PoP voorzien van jullie apparatuur? En wanneer heb ik een werkende verbinding?

Ik hoop zoals jullie postcode check aangeeft, binnen nu en een paar weken. 

Jason van Odido 5 maanden geleden

Hoi @stefan.1997, slim dat je het online wilt dubbelchecken en bevestigen! Ik kan je vertellen dat de Postcodecheck op de website leidend is. Om het te verifiëren, heb ik in het aansluitsysteem gekeken op die postcode en zie ik dat we eind december/begin januari kunnen opleveren. Wel op basis van een zogeheten “nieuwbouwaansluiting”. Dit betekent dat er ergens nog niet gefinaliseerd is qua oplevering, dit zal ongetwijfeld de missende netwerkapparatuur in de POP zijn - vermoed ik. Voor nu ziet het er dus naar uit dat het einde jaar of begin volgend jaar wordt. Een exacte tijdsaanduiding heb ik niet voor je, sorry. Het kan altijd afwijken doordat een planning verschoven wordt; hierin zijn we deels afhankelijk van wat onze aannemers in de regio afronden.

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @stefan.1997, slim dat je het online wilt dubbelchecken en bevestigen! Ik kan je vertellen dat de Postcodecheck op de website leidend is. Om het te verifiëren, heb ik in het aansluitsysteem gekeken op die postcode en zie ik dat we eind december/begin januari kunnen opleveren. Wel op basis van een zogeheten “nieuwbouwaansluiting”. Dit betekent dat er ergens nog niet gefinaliseerd is qua oplevering, dit zal ongetwijfeld de missende netwerkapparatuur in de POP zijn - vermoed ik. Voor nu ziet het er dus naar uit dat het einde jaar of begin volgend jaar wordt. Een exacte tijdsaanduiding heb ik niet voor je, sorry. Het kan altijd afwijken doordat een planning verschoven wordt; hierin zijn we deels afhankelijk van wat onze aannemers in de regio afronden.

Reputatie 6
Badge

Bedankt voor het checken. Toch vind ik het gek dat er nog steeds verschillende data circuleren. Ik hoorde gisteren nog 15 maart als aansluit datum. Waar komen al die data vandaan? In mijn postcode zijn overigens twee wijkcentrales actief. 

Reputatie 7
Badge +16

@stefan.1997 Data wordt opgehaald vanuit de aannemers en uitvoerende partijen. Wanneer wij onze netwerkapparatuur kunnen aansluiten, is afhankelijk van wanneer daar officieel het ja-woord voor gegeven wordt en soms strookt dat niet met de eerder opgegeven plandata die wij doorkrijgen. 

Reputatie 6
Badge

Oke. Maar voor als nog mag ik er nu vanuit dat ik rond de jaarwisseling wordt aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @stefan.1997, ik geef je graag concreet antwoord hierop, echter kan ik dat niet omdat er zoveel bij komt kijken. Er is altijd kans op een vertraging. Ik hoop dat het mogelijk is maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen. 

Reputatie 6
Badge

Dankjewel, ik snap het wel! Maar met al dat nieuws wat er vandaag gelanceerd is kan ik zeker niet meer wachten! Ik wil Odido, het liefst morgen!

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal @stefan.1997! Hopelijk wordt het snel gerealiseerd. 

Reputatie 6
Badge

Ik vind het nog steeds gek. ODF zegt dat de PoP klaar is tegen mij.  Maar tegen jullie dus blijkbaar iets anders. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan op jouw klantnummer geen abonnement zien @stefan.1997. Zou je het juiste klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik wat meer onderzoek doen en dit wellicht doorzetten naar Fiber. Hopelijk kan ik je dan wat meer duidelijkheid geven!

Reputatie 6
Badge

Waar vind ik mijn klantnummer. Want ik ben nog niet aangesloten. 

Reputatie 6
Badge

ODF bevestigt via X dat zij klaar zijn in de centrale en dat het nu aan jullie is om apparatuur op te hangen. Ik snap alleen echt niet waarom dat tot 15 maart moet duren. De andere PoP’s in mij gebied zijn veel sneller voorzien van apparatuur. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @stefan.1997, goed dat je dit hebt gecheckt! Er moet een reden zijn voor de wachttijd tot 15 maart. Wij zien je ook het liefst zo snel mogelijk aangesloten! Ik wil het checken maar kan net zoals Tommie geen abonnement vinden op je e-mailadres of het klantnummer wat je hebt ingevuld. Gek genoeg lijkt het wel op een legit klantnummer, deze bestaat namelijk uit drie letters en vijf cijfers. Je kunt dit klantnummer vinden in de communicatie die wij naar jou hebben gezonden. Mocht je TV hebben afgesloten, kun je ook jouw TV klantnummer hierin zetten. Zo kan ik je ook vinden!

Reputatie 6
Badge

Hij staat nu in mijn account 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @stefan.1997!

Op dit moment kan ik niet zien om welke wijkcentrale het gaat en daarom heb ik het doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen je opbellen en meer informatie geven over de oplevering. 

Reputatie 6
Badge

Net gebeld door iemand van Odido glasvezel. Ik dacht dat ik antwoord zou krijgen op de vraag waarom het tot maart moet duren voordat de PoP voorzien wordt van Odido apparatuur. Echter kon hij mij niks nieuws melden. En wilde of kon hij niet uitzoeken waarom het zo lang moet duren.

 

Nogmaals ODF heeft de PoP al een aantal weken opgeleverd en geeft zelf aan dat het nu aan jullie is om de apparatuur op te hangen in de wijkcentrale. Ik neem aan dat het plaatsen van apparatuur en het tot stand brengen van een verbinding niet meer tijd in beslag nemen dat een middagje werk. Kan iemand mij dan uitleggen waarom het dan tot maart of zelfs april moet duren voordat ik een werkende Odido glasvezel verbinding heb? Schijnbaar vraag iets onmogelijks, want niemand kan hier antwoord op geven. 
 

Tenslotte geeft de postcodecheck nog steeds aan dat er in november december opgeleverd kan worden, kan ik hier toch aan vasthouden. Wat klopt er?  
 

ps: het gaat om de tweede PoP in Numansdorp met de volgende coördinaten: 51,74108° N, 4,44711° O

Reputatie 7
Badge +9

Hi @stefan.1997, ik zie inderdaad dat Fiber hetzelfde heeft aangegeven. De wijkcentrale zal in maart volledig opgeleverd zijn. Wij hebben op dit moment geen verdere informatie hierover.  

Reputatie 6
Badge

Apart

@Tommie van Odido

De vraag van Stefan wordt niet beantwoord. Waarom geven jullie online dan aan dat hij in november / december wordt aangesloten? Wat ik zo snel zie, zitten wij op dezelfde centrale. Bij onze postcode staat op jullie site december / januari. Daarnaast roept jullie klantenservice (sales) bij afsluiten ook dat je kan genieten van glasvezel in januari. Dat is foutieve informatie als ik het zo lees. Grappige detail, paar weken geleden stond er nog bij onze postcode tussen januari en maart. 

Reputatie 7
Badge +9

@stefan.1997 & @Dave670, ook ik had jullie graag een ander antwoord gegeven. Dit is de informatie wat in mijn systeem staat en blijkbaar ook de informatie wat onze glasvezelafdeling heeft. Als ik naar de wijkcentrale kon rijden om een kijkje te nemen had ik dat graag gedaan. Ik hoop natuurlijk dat het eerder is dan maart maar dat is wat het systeem op dit moment aangeeft. 

Reputatie 6
Badge

Ik ga wel een kijkje nemen 

Reputatie 6
Badge

Ik ben het een met @Dave670 eens dat de informatie voorziening niet optimaal is en zelfs misleidend. Op de website staat bij mij zelfs november december en binnen enkele weken. Het enige wat wij vragen is dat iemand het uitzoek. Jullie wijzen naar ODF dat jullie nog geen toegang hebben. 
 

Dus ik heb even met ODF gebeld en zij zeggen het volgende en ik parafraseer:

Alle providers hebben al een aantal weken toegang tot deze specifieke Glasvezelcentrale in Numansdorp. Er zijn ook al een aantal providers die apparatuur hebben opgehangen in de centrale, waaronder stipte, kliksafe en freedom (fiber-operator). Odido heeft aangegeven dat zij pas 15 maart de PoP gaan voorzien van hun apparatuur. Daarnaast is de andere centrale in Numansdorp al wel voorzien van de apparatuur van Odido en zijn klanten dan ook al aangesloten. 
 

Dit betekent dus dat het initiatief nu bij Odido ligt en dus niet bij ODF. Daarmee klopt wat @Cheyenne van Odido hierboven aangeeft, dat Odido ons zo snel mogelijk wil aansluiten, ook niet. Het netwerk en de PoP zijn technisch in orde en klaar om diensten over te leveren. Odido zou dus zelf de apparatuur op kunnen hangen, maar om onbekende reden doen zij dit niet en daar willen ze ook geen duidelijkheid over geven.

Ik ga toch maar eens nadenken of ik misschien niet een andere provider kies die wel al kan leveren.

 

 

@Tommie van Odido,

Het is toch apart dat je nu nogmaals de vraag negeert waarom de klantenservice (sales) en de website van Odido aangeeft dat het in december / januari wordt aangesloten bij ons terwijl daar geen spraken van is volgens dit topic. 
 

@stefan.1997,

Dat is een goede vraag waarom we bij Odido glasvezel zouden afsluiten als ze de moeite niet eens nemen om mensen snel aan te sluiten! 😅 Ook raar dat ze dus centrale 1 wel snel aansluiten en dan drie maanden wachten voor centrale 2. Toch maar eens nadenken om het elders te bestellen. 

Reputatie 6
Badge

@Dave670, Ja het is inderdaad gek dat de andere centrale, aan de Beukenlaan, al wel is voorzien. Misschien komt dat omdat dat een veel kleiner gebied is waardoor ze minder of minder grote apparatuur konden plaatsen. Ik krijg echt het idee dat Odido de toestroom aan nieuwe klanten nu niet aan kan en dat ze de aansluiting van nieuwe klanten proberen te spreiden. 

@stefan.1997,

Wacht eens even. Waar staat die centrale waar jij het over hebt? 😀 Ik denk namelijk dat wij worden aangesloten aan die in de beukenlaan. Dus dan zal het wel mogelijk januari voor ons worden 😂 Moet wel zeggen dat die in de beukenlaan er al maanden staat. Wellicht is die andere pas later geplaatst ook?

Reputatie 6
Badge

@Dave670

Ik weet niet precies in welk gebied jij woont maar ik woon in het oostelijk gebied van Numansdorp. Op het onderstaande kaartje heb ik de PoPs met nummers aangegeven. De Beukenlaan was de 1ste PoP. Die bij de Middelsluisedijk (‘mijn’ PoP) de was de2e PoP. De Pop in de Beukenlaan staat er inderdaad langer maar ze zijn niet zolang na elkaar opgeleverd. PoP 1 was maar een maandje eerder. 
 

Als je in het gebied van PoP 1 woont dan moet je inderdaad snel gebruik kunnen maken van Odido glasvezel, aangezien die al voorzien is van apparatuur. Waarschijnlijk moet je dan even contact opnemen met Circet. Zij kunnen een afspraak maken voor een huisaansluiting. 
 

 

Reageer