Bladzijde 3 / 3
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..
FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..
FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:
Hmm, ik heb het ook even bij mij gecheckt. Lijkt in dit geval geen issue voor alle klanten van T-Mobile thuis in ieder geval. Misschien een specifieke FTTH lokatie?
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.
Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂
Nog even aan 't zoeken wat
Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂
Something big broke very briefly op internet lijkt t :)
Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft..
Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.
Misschien heeft iemand dit al gemaakt. Waarschijnlijk niet publiek.
Zijn er gewoon, google maar op bgplay
Sprak net een Cogent engineer, die gaf aan routes tussen AS50266 en AS174 kwijt te zijn tussen 16:52 en 17:07. Het ging kortstondig via Level3, toen 4 minuten nergens heen en toen stabiliseerde 't weer..
Research continues 😉
Research continues 😉
Wow @Wunk en @Phantium ,
Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.