Skip to main content

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.

4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!

23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.

22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.

20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend

16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!

15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..

Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.

Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:

Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..

Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.

Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:

Hmm, ik heb het ook even bij mij gecheckt. Lijkt in dit geval geen issue voor alle klanten van T-Mobile thuis in ieder geval. Misschien een specifieke FTTH lokatie?

't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂

Nog even aan 't zoeken wat
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t :)

Nog even aan 't zoeken wat

Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft.. 😁

Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.

Misschien heeft iemand dit al gemaakt. đŸ€” Waarschijnlijk niet publiek.
Zijn er gewoon, google maar op bgplay
Sprak net een Cogent engineer, die gaf aan routes tussen AS50266 en AS174 kwijt te zijn tussen 16:52 en 17:07. Het ging kortstondig via Level3, toen 4 minuten nergens heen en toen stabiliseerde 't weer..

Research continues 😉
Wow @Wunk en @Phantium,

Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.

Reageer