Op dit moment heb ik Ziggo. Het Ziggo modem staat in Bridge modus. Mijn eigen Asus rt ac88u voert alle router taken uit binnen het netwerk. Bovendien draait op deze router 24/7 een OpenVPN cliënt.
Over twee weken ontvang ik mijn T-Mobile thuis pakket. Ik heb ALLEEN internet van t-mobile afgenomen (100/10 pakket) Nu weet ik al dat T-Mobile, de bridge modus niet ondersteund. Gezien het standaard T-mobile modem (Huawei) geen OpenVPN cliënt kan runnen zoek ik een alternatief...
Nu heb ik op dit forum al veel gelezen en volgens mij hebben sommige mensen het voor elkaar gekregen om hun eigen gekochte modem werkend te krijgen met T-Mobile DSL (Eigen modem rechtstreeks op ISRA punt). Graag zou ik horen met welke apparatuur en hoe zij dit werkend hebben gekregen (instellingen). Nog even voor de duidelijkheid: Ik neem dus enkel internet af en geen tv of telefoon.
Wie kan mij helpen, zodat ik toch
- mijn asus router kan inzetten zoals ik dat nu bij Ziggo heb.
- Mij adviseren welk modem (eventueel met ingebouwde router) ik moet aanschaffen om op mijn T-Mobile abonnement 24/7 een OpenVPN cliënt te draaien.
Vraag aan T-Mobile: wanneer gaan jullie de vrije modem keuze toepassen, welke wettelijk al lang ingeregeld dient te zijn?! Op het forum vond ik een topic van 1 jaar oud dat jullie aan het onderhandelen waren... die onderhandelingen moeten toch zo langzaam aan wel zijn afgerond? Ik hoor ook graag antwoord op deze vraag.
Alvast iedereen bedankt!