Ontevreden over Zyxel T50

  • 10 January 2023
  • 13 reacties
  • 416 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Ik ben al een hele lange tijd klant, en ben zelf ook lang op dit forum actief geweest om klanten te helpen. Helaas constateer ik dat de servicegerichtheid van de telefonische klantenservice fors achteruit is gegaan het afgelopen jaar.

Het geval wil dat ik zowel Unlimited heb als een T-Mobile Thuis abonnement. Ik ben alleen niet tevreden over mijn Zyxel T50 modem. Dit modem klapt er regelmatig uit als er veel van wordt gevraagd door meerdere apparaten. De processor kan de simultaneous vraag naar data gewoon niet aan. Nu las ik op de Community dat er tegenwoordig ook het T54 modem beschikbaar is. Deze zou ik graag willen hebben, omdat deze een betere processor heeft + wifi6. Hiermee zouden mijn problemen denk ik opgelost zijn.

De telefonische klantenservice weigert om het modem om te ruilen. Als ik blijf aandringen gaat het gesprek zo;

 

TM: “Een moment, ik ga het even voor je navragen wat we kunnen doen”

Even later

TM: “Goedenavond, met *** van T-Mobile Thuis, waarmee kan ik u helpen?”

Ik: “Uhm, er zou iets voor mij worden nagevraagd, maar zo te horen ben ik gewoon doorverbonden”.

TM: “Ja, dat denk ik ook. Ik weet van niks.”

Ik: “Waar spreek ik nu mee dan?”

TM: “Ja, met de technische dienst”

Ik leg het hele verhaal opnieuw uit

TM: “Ah oke, ik ga het even overleggen, ik kom zo bij u terug”

Even later

TM: “Goedenavond met *** van T-Mobile Thuis, waarmee kan ik u helpen?”

Ik: “Dat meent u niet, ben ik gewoon weer doorverbonden”

TM: “Weet ik niet, waarmee kan ik u helpen?”

Ik leg het hele verhaal nogmaals uit

TM: “Ja, ik kan een nieuwe aanvraag doen, maar zo te zien is de vorige geweigerd door de backoffice, dus dan wordt deze ook waarschijnlijk geweigerd”.

 

Kortom, de telefonische klantenservice is echt belabberd geworden. Als ze het niet weten, verbinden je ze onder de noemer “ik vraag het even na” gewoon door, waarna het volgende personeelslid het verhaal mag aanhoren en door mag verbinden. Het is ronduit slecht en enorm klantonvriendelijk.

Zoals ik al zei, ik ben jaren actief geweest op dit forum, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wellicht dat jullie me kunnen helpen met een nieuw modem, de T-54.

 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @rlsikosek12, momenteel wordt de Zyxel T54 enkel nog geleverd bij nieuwe glasvezelaanvragen. We zijn bezig om de supply te vergroten zodat we een grotere voorraad hebben en ook bij bestaande klanten de switch kunnen maken op zowel Glas als DSL. Jammer genoeg heb ik nog niet de mogelijkheid in te zien wanneer dit gebeurt. Overigens wil ik wel graag benadrukken dat de T50 zeker geen problemen zou moeten opleveren zoals hierboven omschreven is. Dit probleem klinkt meer als een defect in ofwel de apparatuur, het netwerk of een extern probleem - bijvoorbeeld in de wijkcentrale. 

Om alles uit te sluiten, zou ik graag een uitvoerige lijnanalyse willen draaien. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan controleer ik meteen waar de oorzaak ligt en of het switchen naar een vervanging zinvol is.

Wat betreft jouw ervaring met betrekking tot de telefonische Klantenservice: het lijkt me stug dat de technische dienst een oproep beantwoordt aangaande een modemswap; zij hebben enkel klantcontact wanneer hier absolute urgentie in vereist is en dat zal altijd vanuit hen naar de klant zijn. Dat wil niet zeggen dat ik jouw verhaal betwist, eerder dat ik dan vermoed dat een collega met een technische achtergrond/skill de telefoon beantwoord heeft. Afijn, hoe het ook zij: sorry voor de ervaring, dit is zeker niet hoe wij met klanten willen omgaan. Ik ontferm me graag over jouw case en zal je hierin persoonlijke begeleiding bieden. 

Mocht straks de overgang naar de T54 wel mogelijk zijn, dan zal je één van de eersten zijn die ik op mijn lijstje zet. Daar komen we dan uiteraard later nog op terug. 

Eerst graag de analyse, dan pak ik het meteen op voor je!

Reputatie 6
Badge

@rlsikosek12 een vraag voor jou: wat zegt het modem over de uptime als je daar inlogt? Het is niet echt duidelijk wat je bedoelt met de opmerking dat het modem er uitklapt

Reputatie 3

Goedemiddag @rlsikosek12, momenteel wordt de Zyxel T54 enkel nog geleverd bij nieuwe glasvezelaanvragen. We zijn bezig om de supply te vergroten zodat we een grotere voorraad hebben en ook bij bestaande klanten de switch kunnen maken op zowel Glas als DSL. Jammer genoeg heb ik nog niet de mogelijkheid in te zien wanneer dit gebeurt. Overigens wil ik wel graag benadrukken dat de T50 zeker geen problemen zou moeten opleveren zoals hierboven omschreven is. Dit probleem klinkt meer als een defect in ofwel de apparatuur, het netwerk of een extern probleem - bijvoorbeeld in de wijkcentrale. 

Om alles uit te sluiten, zou ik graag een uitvoerige lijnanalyse willen draaien. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan controleer ik meteen waar de oorzaak ligt en of het switchen naar een vervanging zinvol is.

Wat betreft jouw ervaring met betrekking tot de telefonische Klantenservice: het lijkt me stug dat de technische dienst een oproep beantwoordt aangaande een modemswap; zij hebben enkel klantcontact wanneer hier absolute urgentie in vereist is en dat zal altijd vanuit hen naar de klant zijn. Dat wil niet zeggen dat ik jouw verhaal betwist, eerder dat ik dan vermoed dat een collega met een technische achtergrond/skill de telefoon beantwoord heeft. Afijn, hoe het ook zij: sorry voor de ervaring, dit is zeker niet hoe wij met klanten willen omgaan. Ik ontferm me graag over jouw case en zal je hierin persoonlijke begeleiding bieden. 

Mocht straks de overgang naar de T54 wel mogelijk zijn, dan zal je één van de eersten zijn die ik op mijn lijstje zet. Daar komen we dan uiteraard later nog op terug. 

Eerst graag de analyse, dan pak ik het meteen op voor je!

@rlsikosek12een vraag voor jou: wat zegt het modem over de uptime als je daar inlogt? Het is niet echt duidelijk wat je bedoelt met de opmerking dat het modem er uitklapt

Hier ook het zelfde probleem.  De uptime geeft aan dat het modem opnieuw is opgestart.  Al factory reset gedaan en de andere tip maar niks heeft geholpen 

Reputatie 3

En btw ik heb wel een nieuwe glasvezel aansluiting en ook de T-50 gekregen. Nog gebeld er over met de klanten service en aangegeven dat ik liever T-54 had ook ivm wifi6. 

Maar het was niet mogelijk om de T-54 te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +14

De z54 is gewoon nog heel beperkt leverbaar.  De verschillen met de z50 zijn heel beperkt en eigenlijk hebben de meeste t-mobile klantenservice gewoon zo'n z50 in gebruik, dus niks mis mee.

Reputatie 3

De z54 is gewoon nog heel beperkt leverbaar.  De verschillen met de z50 zijn heel beperkt en eigenlijk hebben de meeste t-mobile klantenservice gewoon zo'n z50 in gebruik, dus niks mis mee.

Beperkt leverbaar begrijp ik. Maar als je een beetje rond kijkt op de community dan zie je dat best aardig wat mensen problemen heb en met de T-50. 

En dan vooral het uit zichzelf opnieuw opstarten meerdere keren per dag. Want ook veel problemen die in andere topics staan zijn te verklaren door het opnieuw opstarten. 

Ik dacht eerst ook dat ik problemen met de Omnio box had. En dacht ook dat elke keer mijn wifi weg viel. Maar dat blijkt nu allemaal te komen door het elke keer opnieuw opstarten van de T-50. 

Reputatie 7
Badge +5

Beperkt leverbaar begrijp ik. Maar als je een beetje rond kijkt op de community dan zie je dat best aardig wat mensen problemen heb en met de T-50. 

Hier lezen over de vele problemen met de T50. Dat klopt, maar let ook op de datums. De nog heel veel grotere groep die de T50 probleemloos gebruiken vinden het niet nodig omdat hier te komen vermelden 😀 (Hoera mijn T50 viert vandaag zijn 499e werkdag zonder problemen, morgen ☕ met 🍕)

 

En dan vooral het uit zichzelf opnieuw opstarten meerdere keren per dag. Want ook veel problemen die in andere topics staan zijn te verklaren door het opnieuw opstarten. 

Ik dacht eerst ook dat ik problemen met de Omnio box had. En dacht ook dat elke keer mijn wifi weg viel. Maar dat blijkt nu allemaal te komen door het elke keer opnieuw opstarten van de T-50. 

Indien het aantoonbaar is dat de T50 meerdere keren per dag opnieuw opstart kan de oorzaak een defecte voeding of een defecte modem/router zijn. In beide gevallen is een omwisseling van de T50 of het verkrijgen van een andere voedings module een oplossing.

---

Sommigen staren zich blind op de “nieuwe” Zyxel T54. Echter geeft de T in het typenummer al aan dat het een voor/door Tmobiel aangepaste versie is van de firmware in deze modem/router.
In de begin periode van de T50 waren er ook veel problemen met de gewijzigde T-firmware. Inmiddels zijn bijna alle groeistuipjes voorbij en is de T50 een goed werkend apparaat met beperkingen.

Waarom Tmobiel in de veronderstelling blijft dat een “eigen” firmware beter is en door gaat met het aanbieden van kreupel gemaakte apparatuur bevreemd mij ook. Maar gelukkig hebben we inmiddels de vrije apparatuur keuze. En heeft dat veel problemen opgeleverd? Niet echt.

Reputatie 3

Beperkt leverbaar begrijp ik. Maar als je een beetje rond kijkt op de community dan zie je dat best aardig wat mensen problemen heb en met de T-50. 

Hier lezen over de vele problemen met de T50. Dat klopt, maar let ook op de datums. De nog heel veel grotere groep die de T50 probleemloos gebruiken vinden het niet nodig omdat hier te komen vermelden 😀 (Hoera mijn T50 viert vandaag zijn 499e werkdag zonder problemen, morgen ☕️ met 🍕)

 

En dan vooral het uit zichzelf opnieuw opstarten meerdere keren per dag. Want ook veel problemen die in andere topics staan zijn te verklaren door het opnieuw opstarten. 

Ik dacht eerst ook dat ik problemen met de Omnio box had. En dacht ook dat elke keer mijn wifi weg viel. Maar dat blijkt nu allemaal te komen door het elke keer opnieuw opstarten van de T-50. 

Indien het aantoonbaar is dat de T50 meerdere keren per dag opnieuw opstart kan de oorzaak een defecte voeding of een defecte modem/router zijn. In beide gevallen is een omwisseling van de T50 of het verkrijgen van een andere voedings module een oplossing.

---

Sommigen staren zich blind op de “nieuwe” Zyxel T54. Echter geeft de T in het typenummer al aan dat het een voor/door Tmobiel aangepaste versie is van de firmware in deze modem/router.
In de begin periode van de T50 waren er ook veel problemen met de gewijzigde T-firmware. Inmiddels zijn bijna alle groeistuipjes voorbij en is de T50 een goed werkend apparaat met beperkingen.

Waarom Tmobiel in de veronderstelling blijft dat een “eigen” firmware beter is en door gaat met het aanbieden van kreupel gemaakte apparatuur bevreemd mij ook. Maar gelukkig hebben we inmiddels de vrije apparatuur keuze. En heeft dat veel problemen opgeleverd? Niet echt.

 

Waar ik nu op doelde zijn toch de recentere topics.

Het is niet zo dat ik perse de T-54 wil hebben. Ik had onder andere hier op de community en op een aantal sites gelezen dat de nieuwe glasvezel aansluiten het nieuwe model kregen. Dus heb ik geïnformeerd waarom ik het oudere model kreeg en aangegeven dat ik graag het nieuwe model wilde ook in verband de wifi6

 

Maar over het opnieuw opstarten kan als het terug gezien worden in het systeem. Ik heb een paar tijden en datums genoteerd.

10/1 tussen 11:00 en 11:30 is hij opnieuw opgestart.

Afgelopen nacht 11/1 rond 2:00

En 11/1 rond 14:00

Dat zijn in ieder geval tijden wanneer het modem uit zich zelf opnieuw opstart.

Vanmorgen vroeg zag ik dat het modem al best een lange tijd niet opnieuw was opgestart. 

Weet niet wat er inmiddels gebeurd is. Aangezien ik vanmorgen vroeg al van huis ben gegaan. 

Reputatie 6
Badge

 

En dan vooral het uit zichzelf opnieuw opstarten meerdere keren per dag. Want ook veel problemen die in andere topics staan zijn te verklaren door het opnieuw opstarten. 

Ik dacht eerst ook dat ik problemen met de Omnio box had. En dacht ook dat elke keer mijn wifi weg viel. Maar dat blijkt nu allemaal te komen door het elke keer opnieuw opstarten van de T-50. 

Indien het aantoonbaar is dat de T50 meerdere keren per dag opnieuw opstart kan de oorzaak een defecte voeding of een defecte modem/router zijn. In beide gevallen is een omwisseling van de T50 of het verkrijgen van een andere voedings module een oplossing.

 

Waarom Tmobiel in de veronderstelling blijft dat een “eigen” firmware beter is en door gaat met het aanbieden van kreupel gemaakte apparatuur bevreemd mij ook. Maar gelukkig hebben we inmiddels de vrije apparatuur keuze. En heeft dat veel problemen opgeleverd? Niet echt.

Dat testen met een andere netvoedings adapter is een hele goede tip. De kans dat problemen door de voeding worden veroorzaakt zijn best groot. Ook andere fabrikanten hebben daar problemen mee. En check zeker ook even of de juiste voeding is aangesloten. Er is altijd de kans dat de voeding van de ONT/media converter en de router zijn verwisseld.

Ik ben ook niet blij met de T-mobile kreupele firmware. Maar die hebben ze om de bediening simpeler en fool proof te maken. Onder water worden een aantal zaken (routering) ingesteld voor het oude TV platform, waarvan je niet wilt dat de gebruiker die kan verprutsen. Maar dat maakt de router minder bruikbaar voor andere klanten. Ik denk ook dat erg veel klanten foutmeldingen in router krijgen omdat ze geen ip-adres krijgen op VLAN640. Maar helaas is de firmware gemaakt vanuit een one size fits all benadering. Vrije apparatuur keuze maakt het een stuk dragelijker zoals jij ook al aangeeft.

Reputatie 3

 

En dan vooral het uit zichzelf opnieuw opstarten meerdere keren per dag. Want ook veel problemen die in andere topics staan zijn te verklaren door het opnieuw opstarten. 

Ik dacht eerst ook dat ik problemen met de Omnio box had. En dacht ook dat elke keer mijn wifi weg viel. Maar dat blijkt nu allemaal te komen door het elke keer opnieuw opstarten van de T-50. 

Indien het aantoonbaar is dat de T50 meerdere keren per dag opnieuw opstart kan de oorzaak een defecte voeding of een defecte modem/router zijn. In beide gevallen is een omwisseling van de T50 of het verkrijgen van een andere voedings module een oplossing.

 

Waarom Tmobiel in de veronderstelling blijft dat een “eigen” firmware beter is en door gaat met het aanbieden van kreupel gemaakte apparatuur bevreemd mij ook. Maar gelukkig hebben we inmiddels de vrije apparatuur keuze. En heeft dat veel problemen opgeleverd? Niet echt.

Dat testen met een andere netvoedings adapter is een hele goede tip. De kans dat problemen door de voeding worden veroorzaakt zijn best groot. Ook andere fabrikanten hebben daar problemen mee. En check zeker ook even of de juiste voeding is aangesloten. Er is altijd de kans dat de voeding van de ONT/media converter en de router zijn verwisseld.

 

 

De voeding zal ik controleren zodra ik thuis ben. Ik denk dat het enigste is wat ik nog niet gedaan heb.

 

Reputatie 7

Hi @BjornK78, ik wil je graag laten weten dat ik jou ook van een reactie heb voorzien in het onderstaande topic: 

Spreek ik je daar verder? 😁

Reputatie 3

Hi @BjornK78, ik wil je graag laten weten dat ik jou ook van een reactie heb voorzien in het onderstaande topic: 

Spreek ik je daar verder? 😁

Ik had het gezien. Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jouw privébericht @rlsikosek12. Omdat jij niet als contactpersoon geregistreerd staat, kan ik geen aanpassingen uitvoeren op het abonnement of het modem. Graag wil ik een reprovisie uitvoeren zodat de diensten opnieuw naar het modem verstuurd worden, daarmee wordt een nieuw signaal aangemaakt en zou uitval voorkomen kunnen worden - afhankelijk van waar het euvel zit.

Wat betreft trouwe/nieuwe klanten: de reden dat de T54 alleen nog op nieuwe glasaanvragen geleverd wordt, is omdat we daarmee gestart zijn, niet om vaste klanten iets te misgunnen. Dit gaat in principe altijd zo bij nieuwe producten. Na verloop van tijd, zodra de voorraad volledig geleverd is, kunnen we ook aan vaste klanten de T54 gaan leveren. Zodra dit het geval is, wissel ik het modem met alle liefde voor jullie om.

Zou je de contractant naar onze Klantenservice kunnen laten bellen (0800-0092), samen met jou? Dan kun jij als contactpersoon worden toegevoegd aan het profiel en mag jij voortaan ook beslissingen nemen en uit naam van de contractant bellen. Ik kan natuurlijk wel een lijnmeting uitvoeren en heb dit ook meteen gedaan: ik zie niets dat afwijkt van de norm; de demping is ruimschoots in orde, er zijn geen lease time errors en de WAN-uptime ligt op 17 dagen, evenals de device uptime. Tenzij je het over wifi hebt, zie ik geen uitvalmomenten in de voorbije drie weken.

Reageer