Hallo,
Hoort bij het ONT kastje ook verbindingskabel en wordt deze met het kastje meegeleverd?
B.v.d. mijn dank!
Ome Joop
Hallo,
Hoort bij het ONT kastje ook verbindingskabel en wordt deze met het kastje meegeleverd?
B.v.d. mijn dank!
Ome Joop
Bij de ONT hoort geen kabel in de verpakking. Er is natuurlijk wel een glasvezel kabel nodig naar de FTU en een ethernet kabel naar de router. Deze laatste zit in de verpakking van de router.
Hallo
Bij de zwarte Genexis/Nokia ONT hoort geen kabel die je verbindt met het glasvezelaansluitpunt want deze worden over het glasvezelaansluitpunt geschoven
Bij de ONT hoort geen kabel in de verpakking. Er is natuurlijk wel een glasvezel kabel nodig naar de FTU en een ethernet kabel naar de router. Deze laatste zit in de verpakking van de router.
Bedankt Eric,
Heb ik het juiste beeld van de glasvezelaansluiting:
1) De monteur van de aannemer sluit het UTP kastje aan op de huiskamer (ONT kastje?);
2) De monteur van Guidion maakt de verbindingen verder met de glasvezelkabel naar het ONT kastje en dit kastje met door door de monteur zelf meegenomen kabel (Ik heb deze niet!) naar de modem.
Werkt de nodige administratie af (Aansluitdatuim, klant- en tv-nummer), controleer of alles naar behoren werkt en werkt verder zijn programma af.
Nogmaals bedankt.
Ome Joop
hoi
De FTU (waar de glasvezel de woning binnenkomt) wordt gekoppeld aan de ONT. Dat zit dus naast elkaar. De router, die met een korte ethernetkabel aan de ONT wordt gekoppeld komt daar weer naast te hangen. Dus als de fiber in de woonkamer binnenkomt, dan komen ONT en de router daar ook. Als het in de meterkast zit, dan daar. Vanaf de router kun je zelf je LAN netwerk (in je huis) gaan maken. Of eventueel via Wifi / wifi plus.
hoi
De FTU (waar de glasvezel de woning binnenkomt) wordt gekoppeld aan de ONT. Dat zit dus naast elkaar. De router, die met een korte ethernetkabel aan de ONT wordt gekoppeld komt daar weer naast te hangen. Dus als de fiber in de woonkamer binnenkomt, dan komen ONT en de router daar ook. Als het in de meterkast zit, dan daar. Vanaf de router kun je zelf je LAN netwerk (in je huis) gaan maken. Of eventueel via Wifi / wifi plus.
Wat is dan de waarde van de tekst hier als het gaat om een LAN inrichten? -->
https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/installatie-door-monteur
Is het aan de monteur om te beslissen of h/zij WiFi instelt of een bedrade verbinding aanlegt? Als dat zo is lijkt me redelijk voorspelbaar waar de monteur voor kiest. Zelf ben ik erg blij met mijn bekabelde verbindingen.
(Overigens hoefde de monteur dit allemaal bij mij niet te doen omdat ik alles zelf al had voorbereid, maar nog was hij te beroerd om kastjes vast te maken en hangen deze er los bij.)
De internetkabel tussen ONT en router kan je vervangen door een langere internetkabel om zo de router op een andere plaats in huis aan te sluiten als dat makkelijker is voor je mbt alle andere apparaten aansluiten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.