Skip to main content

Beste Odido,

Sinds een paar dagen heb ik last van traag internet en latency problemen. Dit speelt de hele dag door,  Ook is mijn snelheid gehalveerd.

Ik merk het vooral tijdens het gamen 

1-2 weken geleden had ik geen problemen, dus ik vermoed dat er iets in de regio gebeurd is m.b.t. Odido? Of op jullie netwerk?

Ik heb de ONT(Huawei) en de Zyxcel T-56 al een powercycle gegeven.

Hieronder stuur ik je de pingtest (Bekabeld direct op de modem)

Ben al 2 jaar klant en heb dit niet eerder meegemaakt, dus er is zeker wel iets aan de hand.. Misschien vervanging van de ONT kastje als oplossing?

Graag hulp!!!

Goed dat je dit gelijk bij ons aangeeft. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is. Ik wil graag dat je weer kan genieten van jouw games. Ik help je dan ook graag verder bij het stabiliseren van jouw verbinding! @Aleyna1996 

De download snelheid ziet er inderdaad niet uit zoals het hoort. Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten. Gelukkig ziet deze er goed uit. 

Wil je eens proberen om de UTP-kabel tussen het modem en het ONT (glasvezelkastje) en de UTP-kabel tussen het modem en je laptop/PC te vervangen? Indien je geen andere kabel hebt, stuur ik deze uiteraard graag kosteloos naar je toe! 

Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Mocht dit niet zo zijn, wil je dan nogmaals een ping test uitvoeren. Je kunt de volgende stappen gebruiken: 

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
  • Ping 8.8.8.8
    • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
    • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.

• Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
    •  Start een traceroute naar 8.8.8.8
      • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
    • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
    • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

Beste ik heb alle kabels vervangen en het probleem is niet verholpen!

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Zycel T-56 Modem
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Hele dag door.
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Ja

Hieronder de nieuwe testresultaten:

Hieronder tracert

Ping naar gevonden ip via tracert:

@Teresa van Odido Graag hullp!! Ik waxht nu inmiddels al 23 uur voor een antwoord

Hey ​@Aleyna1996, deze testen zien er goed uit, ze zijn echter niet allemaal uitgevoerd zoals het gevraagd werd maar dat geeft niet. Hier is niks fouts op te zien.

Kan je mij vertellen met welk apparaat je dit ervaart en op welk spel? Graag het MAC-address van het apparaat delen, dan kan ik wat beter zoeken. 

@Tommie van Odido 

Sinds gisteren een nieuwe T-56 Modem aangesloten en het probleem speelt nog steeds..

Ik ervaar dit o.a. op mijn gamepc(Mac adres van mijn gamepc: 00-24-9B-6E-F8-71) en in World of Warcraft bijvoorbeeld. Ook bij andere spelletjes heb ik hier last van.

Tevens is mijn downloadspeed veel lager dan mijn uploadspeed.Dit probleem speelt sinds 2 weken, daarvoor was alles nog goed(ook tijdens het gamen).

Ik heb een vermoeden dat het aan de ONT kastje ligt of iets inde wijk gebeurd of jullie netwerk?

PS: Mac adres van mijn gamepc: 00-24-9B-6E-F8-71

Op dit moment zie ik de pc niet bedraad aangesloten of hij staat uit ​@Aleyna1996, erg vreemd dat de download in 1 keer aan het droppen is. Ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? 

@Tommie van Odido  idd de pc staat nu uit. Donderdag komt een monteur langs. Daarna zal ik je een terugkoppeling geven

Dankjewel ​@Aleyna1996! Ik zie je reactie graag tegemoet. 

Reageer