Skip to main content

Hi,

sinds oplevering is internet erg onstabiel.
Ik had ook problemen met mijn upload, deze bleeft hangen op 500mb op mn 1gb abo. 

na verschillende tickets en bezoekers van monteurs is het gelukt via deze forum om mn ntu opnieuw te registeren waardoor mijn upload wel 1gb is, maar  mijn connectie blijft blug.

met het vooral met teams etc, mensen klinken even als een robot etc of disconnected helemaal.

ik heb wel wat data, maar deze sample maar elke uur

je ziet precies wanneer mn ntu kastje gereset is, wat kan ik hier aan doen ? 

Hoi @Catmurdock, goed dat je om hulp vraagt! Ik zie wat meer jitter dan gebruikelijk, maar ping en down- en upload zijn gewoon prima zo te zien, daar kun je vrij weinig aan doen. Heb je het topic van @Cal van Odido al eens bekeken: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | Odido community. Ik zou niet zo snel kunnen achterhalen hoe je dit precies vanuit ons kunt aanvliegen, maar ik snap dat je je enige zorgen maakt qua jitter.

heeehee, Ik maak me ook niet zo druk om de jitter of soms hoge pings, maar je ziet wel heel goed dat de lijn paar keer per dag onbereikbaar is. Ik host zelf ook een site via cloudflare en heb ondertussen ook al die notificaties uitgezet. de lijn disconned regelmatig en dat zie je ook goed in de bovenste grafiek. wat zou dat kunnen zijn ? 

heeft iemand tips of advies ? ik heb straks al 2 maanden problemen met mijn verbinding en krijgt niet het gevoel dat iemand dit wilt oplossen, mijn vorige probleem heeft ook ruim een maand geduurd terwijl het blijkbaar paar tellen werkt was voor iemand het forum 

Hey @Catmurdock, ik ben voor je gaan kijken of ik iets opvallends zou zien, echter ziet je lijnmeting er goed uit. Zou je de test kunnen uitvoeren als je al je randapparatuur hebt losgekoppeld? Ik zie namelijk dat je een eigen router/switch met een NAS hebt aangesloten. Daarnaast wil ik je vragen om een volledige speedtest te doen, wellicht komen we hier nog iets tegen! Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi,

dit is een snapshop van kpn naar odido, je ziet precies wanneer de overgang was.

dit is bijvoorbeeld een ping test elke 5 minuten van de laatste dag. lijkt me sterk dat google dns er zovaak uit lig.

hebben jullie soms een betere tool om zoiets te testen ? een speedtest verteld weinig over stabilteit van de lijn.

Thanks,

een reminder met een nieuwe graph :)

Ik was ook aan het kijken of ipv6 misschien zou helpen, maar dat ondersteunen jullie ook niet of wel ? 

IPv6 wordt nog niet vanuit Odido ondersteund inderdaad. Er zijn natuurlijk omwegen die naar Rome leiden, maar die benoem ik hier niet en zijn voor de echte kenner! 😉 Afijn, het belangrijkste is dat er iets opgelost wordt. Kun je de NAS op jouw eigen apparatuur uitschakelen en eventjes direct vanuit het modem meten? 

Hi,

wat wil je precies getest zien ?

een speedtest zegt natuurlijk niks over disconnects.

thansk,

Hi @Catmurdock, de speedtest heeft Tommie vermoedelijk gevraagd voor je uploadsnelheid. De externe apparatuur loskoppelen zodat wij de verbinding kunnen checken en jij kunt testen of je verbinding nog even onstabiel of juist stabieler is wanneer je alleen van onze apparatuur gebruik maakt. Thanks!

Heehee, Jullie willen iets testen terwijl alles hier disconnected is? Begrijp ik dat correct? 

Wat willen we precies testen of uitsluiten?

Thanks 

Ha iedereen, 

al een update of is terug gaan naar kpn of een andere ISP de enige oplossing ? 

thanks

vanmorgen bijvoorbeeld weer, van 7.20 tot 7.55 ongeveer, geen connectie, gisteravond viel ie paar tellen uit,  is mijn patch gewoon niet lekker of wat kan er aan de hand zijn ? 

Hi @Catmurdock, ik ben nog een keer voor je gaan kijken maar ik zie niks raar omhoog komen. Ook zie ik geen verstoring omhoog komen gister ochtend om 07:00. Op welk device merk je dit toevallig? Heb je een MAC-adres voor mij? Dan kan ik het wat grondiger onderzoeken!

Reageer