Skip to main content
Beantwoord

Onrechtmatig gebruik

Net als vele ontving ik de volgende melding:

Onrechtmatig gebruik

Hallo,

We ontvingen meldingen in ons beveiligingssysteem, waaruit blijkt dat je internetaansluiting onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan vervelende gevolgen hebben voor jou en voor andere internetgebruikers.
Het is daarom belangrijk dat je direct maatregelen neemt.

Graag hoor ik wat de reden achter deze e-mail is. De oplossing die geboden wordt, het installeren van een virusscanner, is zo basic dat ik hier niets mee verder kom. Voordat ik dingen ga aanpassen hoor ik graag eerst dat de reden achter deze mail is en aanvullend zal ik kijken wat ik er mee kan doen.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@ReSpawN, daar kan ik je zeker bij helpen!

Wij krijgen hier namelijk een uitgebreide melding van binnen, ik stuur je die melding direct op via een privébericht. Hier kan gevoelige informatie in voorkomen namelijk. Hopelijk kun je de oorzaak dan vinden!

Bekijk origineel

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2025

Hey ​@ReSpawN, daar kan ik je zeker bij helpen!

Wij krijgen hier namelijk een uitgebreide melding van binnen, ik stuur je die melding direct op via een privébericht. Hier kan gevoelige informatie in voorkomen namelijk. Hopelijk kun je de oorzaak dan vinden!

• Auteur
  • 1 reactie
  • 25 april 2025

@Tommie van Odido, bedankt voor de terugkoppeling!

Voor derden, het betrof een open port van een DB server die extreem tijdelijk heeft open gestaan en precies op dat moment gescand is. Kortom, check even je NAT als je je afvraagt waar jouw melding vandaan zou kunnen komen, wellicht moet je het daar zoeken, zoals ik. ;-)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen