Ik voel me als klant niet serieus genomen door de Odido klantenservice, ik heb al weken geen glasvezel internet en de klantenservice bleef volhouden dat ze gewoon contact hebben met de modem. De mannelijke medewerker van 12 september ben ik zelfs zeer ontevreden over.
Hieronder mijn bevindingen met de medewerkers en mijn probleem:
- 24 augustus om 00:30 is voor het laatst een upload geweest van mijn P1 energiemeter. In de ochtend van 24 aug zie ik dat ik geen berichten op mijn telefoon binnen heb gehad omdat wifi geen internet heeft. Lampje internet modem is rood, FO link op converter uit.
- 26 augustus maak ik melding omdat ik eerder geen mogelijkheid had om thuis bij de modem te blijven. De medewerker zegt dat ik nogal veel wifi apparaten heb en dat daar het probleem zit. Vreemd wat ik heb maar enkele aparaten er op, de rest zit via Netgear hotspots. Haar netwerk analyse blijft zeggen dat ik verbinding met internet heb en dat er niks is, ze ziet alleen niet dat ik een paar keer de modem van de stoom gehaald heb, dat vond ze wel vreemd. Haar leidinggevende wees haar hierop en uiteindelijk belooft ze een monteur te sturen.
- 30 augustus nog niks gehoord, de medewerker geeft aan dat ik binnen 5 werkdagen wat moet horen, en dat die nog niet om zijn.
- 5 september nog eens gebeld, bleek er helemaal geen monteur aangestuurd te zijn, beide medewerker hadden hierop dus verzuimd. Deze medewerker heeft gezorgd dat er de volgende dag een monteur komt.
- 6 september, Guidion monteur constateert wat ik al zei: rood lampje op de modem, op de converter is de FO link uit, mijn meterkast is oke, de lijn van KPN is iets mis mee. Hij zet het door naar KPN en Odido inclusief foto’s.
- 11 september krijg ik het "heugelijke" nieuws van Odido dat mijn probleem opgelost is. Ik zie mijn energie meter nog niet online dus heb er al een slecht gevoel bij, eenmaal thuis aangekomen, lampje rood, FO link uit. Ik stroom er af, gewacht, niks, lampje weer rood.
- 12 september gebeld, deze jongeman nam me niet serieus, hij bleef zeggen dat de modem online was, dat hij die gewoon kon uitlezen. Mijn irritatie liep pas echt op toen ik hem vroeg: "zie jij dat ik afgelopen dagen meermaals de stekker er uit heb gehad?" en hij beweerde dat ik dat niet gedaan had want zijn analyse zei dat de modem al 3 weken gewoon online was. Toen ik vroeg of hij zei dat ik aan het liegen was hierover, bleef hij volhouden dat zijn data zei dat alles werkte. Lang verhaal kort, de irritatie liep zo op omdat deze medewerker niet geloofde dat ik netjes de stekker er uit getrokken had en ik vroeg of hij zei dat ik stond te liegen dat ik dat wel gewoon aan het doen was. Hij gaf aan dat al mijn apparaten internet hadden behalve mijn LG tv (ik had niks op de modem aangesloten, enkel even een laptop om te bewijzen dat zijn analyse niet klopte en ook bijzonder ik heb geen LG tv). Resultaat meneer hangt boos op na 50 minuten mijn tijd te verdoen.
- Ik heb teruggebeld, kreeg een dame aan de lijn, bovenstaande helemaal uitgelegd inclusief dat ik geirriteerd was en zij er niks aan kan doen, ze luisterde en zei: "als een klant zegt dat het internet het niet doet, dan neem ik dat serieus, het lijkt erop dat je gekruist bent, dat wij denken dat we jouw lijn uitlezen, maar in werkelijkheid van iemand anders". Ze ging op mijn verzoek apparaten opnoemen die online waren die ik vervolgens helemaal niet herkende: een thermostaat, wifi lampen, de offline LG tv. Eindelijk een oplettende dame, die doorpakte en vanavond nog een Guidion monteur stuurt. 12 minuten had deze dame nodig, zij verdient een compliment!
Nu hopen dat de monteur van Guidion het vanavond kan oplossen en eventueel ook in de kast van KPN kan.