Skip to main content

Ik voel me als klant niet serieus genomen door de Odido klantenservice, ik heb al weken geen glasvezel internet en de klantenservice bleef volhouden dat ze gewoon contact hebben met de modem. De mannelijke medewerker van 12 september ben ik zelfs zeer ontevreden over.

Hieronder mijn bevindingen met de medewerkers en mijn probleem: 

  • 24 augustus om 00:30 is voor het laatst een upload geweest van mijn P1 energiemeter. In de ochtend van 24 aug zie ik dat ik geen berichten op mijn telefoon binnen heb gehad omdat wifi geen internet heeft. Lampje internet modem is rood, FO link op converter uit.
  • 26 augustus maak ik melding omdat ik eerder geen mogelijkheid had om thuis bij de modem te blijven. De medewerker zegt dat ik nogal veel wifi apparaten heb en dat daar het probleem zit. Vreemd wat ik heb maar enkele aparaten er op, de rest zit via Netgear hotspots. Haar netwerk analyse blijft zeggen dat ik verbinding met internet heb en dat er niks is, ze ziet alleen niet dat ik een paar keer de modem van de stoom gehaald heb, dat vond ze wel vreemd. Haar leidinggevende wees haar hierop en uiteindelijk belooft ze een monteur te sturen.
  • 30 augustus nog niks gehoord, de medewerker geeft aan dat ik binnen 5 werkdagen wat moet horen, en dat die nog niet om zijn.
  • 5 september nog eens gebeld, bleek er helemaal geen monteur aangestuurd te zijn, beide medewerker hadden hierop dus verzuimd. Deze medewerker heeft gezorgd dat er de volgende dag een monteur komt.
  • 6 september, Guidion monteur constateert wat ik al zei: rood lampje op de modem, op de converter is de FO link uit, mijn meterkast is oke, de lijn van KPN is iets mis mee. Hij zet het door naar KPN en Odido inclusief foto’s.
  • 11 september krijg ik het "heugelijke" nieuws van Odido dat mijn probleem opgelost is. Ik zie mijn energie meter nog niet online dus heb er al een slecht gevoel bij, eenmaal thuis aangekomen, lampje rood, FO link uit. Ik stroom er af, gewacht, niks, lampje weer rood.
  • 12 september gebeld, deze jongeman nam me niet serieus, hij bleef zeggen dat de modem online was, dat hij die gewoon kon uitlezen. Mijn irritatie liep pas echt op toen ik hem vroeg: "zie jij dat ik afgelopen dagen meermaals de stekker er uit heb gehad?" en hij beweerde dat ik dat niet gedaan had want zijn analyse zei dat de modem al 3 weken gewoon online was. Toen ik vroeg of hij zei dat ik aan het liegen was hierover, bleef hij volhouden dat zijn data zei dat alles werkte. Lang verhaal kort, de irritatie liep zo op omdat deze medewerker niet geloofde dat ik netjes de stekker er uit getrokken had en ik vroeg of hij zei dat ik stond te liegen dat ik dat wel gewoon aan het doen was. Hij gaf aan dat al mijn apparaten internet hadden behalve mijn LG tv (ik had niks op de modem aangesloten, enkel even een laptop om te bewijzen dat zijn analyse niet klopte en ook bijzonder ik heb geen LG tv). Resultaat meneer hangt boos op na 50 minuten mijn tijd te verdoen.
    • Ik heb teruggebeld, kreeg een dame aan de lijn, bovenstaande helemaal uitgelegd inclusief dat ik geirriteerd was en zij er niks aan kan doen, ze luisterde en zei: "als een klant zegt dat het internet het niet doet, dan neem ik dat serieus, het lijkt erop dat je gekruist bent, dat wij denken dat we jouw lijn uitlezen, maar in werkelijkheid van iemand anders". Ze ging op mijn verzoek apparaten opnoemen die online waren die ik vervolgens helemaal niet herkende: een thermostaat, wifi lampen, de offline LG tv. Eindelijk een oplettende dame, die doorpakte en vanavond nog een Guidion monteur stuurt. 12 minuten had deze dame nodig, zij verdient een compliment!

Nu hopen dat de monteur van Guidion het vanavond kan oplossen en eventueel ook in de kast van KPN kan.

Hallo @Jaimie_s 

 

Wat een rot ervaring zeg. Ik kan begrijpen dat men de lijn online ziet als deze is gekruist. dit komt vaak door een administratieve fout. Zou jij je profiel kunnen aanvullen met je klantnummer en adres gegevens zodat een medewerker direct aan de slag kan ?

Zou je in dit topic het serienummer van het modem en de ONT kunnen plaatsen ik vermoed dat hier iets niet in klopt. op deze manier kan een moderator de gegevens aanpassen zodat jou lijn weer klopt in het systeem en ze kunnen zien dat je geen internet heb.

 

Met vriendelijke groet,

Hidden


Hallo @Jaimie_s 

 

Wat een rot ervaring zeg. Ik kan begrijpen dat men de lijn online ziet als deze is gekruist. dit komt vaak door een administratieve fout. Zou jij je profiel kunnen aanvullen met je klantnummer en adres gegevens zodat een medewerker direct aan de slag kan ?

Zou je in dit topic het serienummer van het modem en de ONT kunnen plaatsen ik vermoed dat hier iets niet in klopt. op deze manier kan een moderator de gegevens aanpassen zodat jou lijn weer klopt in het systeem en ze kunnen zien dat je geen internet heb.

 

Met vriendelijke groet,

Hidden

 

Hi Hidden,

Mijn klantnummer stond al in mijn profiel, nu aangevuld met postcode + huisnummer.

Gisteren heeft jullie technische dienst mijn storing wederom afgemeld met de mededeling dat het weer moet werken, helaas is dit niet het geval.

Vandaag wederom met de klantenservice gebeld, de dame zag wederom een ander serienummer modem aan mijn adres/profiel gekoppeld en dat de Odido technische dienst de melding in 2 minuten afgemeld had. Een nieuwe Guidion monteur zag ze niet zitten, want de twee die al langs zijn geweest hadden rechten om de KPN kast in te gaan, maar de eerste heeft alleen in mijn meterkast gekeken en foto's gemaakt en de tweede zei dat het niet in zijn opdracht stond om in de KPN kast te gaan en heeft gekeken, gemeten en kabels vervangen…

Intussen heb ik van ellende mijn mobiele abonnement met een 4G modem op mijn thuisnetwerk verbonden en een multisim in mijn Iphone met traaaaaaaaaaaaag internet voor onderweg en om te bellen.

Als jij kan meekijken, heel graag :)

 

Serienummer modem S190Y47071289

ONT = converter? 0379208C0067654

 

gr Jaimie

 


@Jaimie_s Ik doe geen klantenservice bij Odido (heb een andere rol), maar had de laptop nog open staan omdat ik op de vrije zaterdag met mijn eigen verbinding heb zitten pielen. Kan normaal op de community hier ook geen klantgegevens zien, maar aangezien je modem serienummer hier openbaar staat ben ik net toch uit interesse even gaan zoeken ;)

Duidelijk een gekruiste verbinding op jouw adres inderdaad. Op de port van jouw verbinding komt een modem tevoorschijn van een andere klant in jouw straat. Op de port van die andere klant is momenteel niks actief, dus daar zitten duidelijk wat kabels verkeerd in de pop (zeg maar de wijkcentrale). Heb het verhaal voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, KPN netwerk. Hier heb je als het goed is ook een geautomatiseerde mail over ontvangen. 

 


Hoi @Jaimie_s, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct voor je nagekeken en  zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Inmiddels kun je ook al een afspraak maken met de netwerkbeheerder. Is dit gelukt? Zij zullen het namelijk zo snel mogelijk oplossen! 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana


@Jaimie_s Ik doe geen klantenservice bij Odido (heb een andere rol), maar had de laptop nog open staan omdat ik op de vrije zaterdag met mijn eigen verbinding heb zitten pielen. Kan normaal op de community hier ook geen klantgegevens zien, maar aangezien je modem serienummer hier openbaar staat ben ik net toch uit interesse even gaan zoeken ;)

Duidelijk een gekruiste verbinding op jouw adres inderdaad. Op de port van jouw verbinding komt een modem tevoorschijn van een andere klant in jouw straat. Op de port van die andere klant is momenteel niks actief, dus daar zitten duidelijk wat kabels verkeerd in de pop (zeg maar de wijkcentrale). Heb het verhaal voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, KPN netwerk. Hier heb je als het goed is ook een geautomatiseerde mail over ontvangen. 

 

Hi Okidokidough,

 

Bedankt voor het meekijken en meedenken, het heeft helaas niks opgeleverd, ik ben door KPN gebeld maar was op mijn werk, ik heb gepoogd terug te bellen, maar kreeg een bandje "bedankt voor het terugbellen blabla...".

enkele dagen daarna heb ik een mail van Odido ontvangen of ik contact op wilde nemen, maar voordat ik daar tijd voor had, is mijn storing wederom (3de keer) met goed nieuws afgemeld. Ik ben een paar dagen niet thuis geweest, ik kom zojuist thuis en nog steeds geen internet. 

Morgen opnieuw bellen…

 

gr Jaimie


Hoi @Jaimie_s, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct voor je nagekeken en  zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Inmiddels kun je ook al een afspraak maken met de netwerkbeheerder. Is dit gelukt? Zij zullen het namelijk zo snel mogelijk oplossen! 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

 

Bedankt voor je reactie, helaas ben ik nog niks verder, zie ook mijn reactie aan Okidokidough. Ma belt KPN, ik heb gepoogd terug te bellen, dat kan niet met hun bandje. Woe vraagt Odido me te bellen, dat lukte me niet en op do sluiten jullie de case alweer...

Ik snap niet waarom Odido telkens mijn case afmeldt, nu voor de 3de keer is het geen 'foutje' meer.

 

Ik heb al het onbeperkt internet van Odido op mijn mobiel in een 4G router gedaan, want een hotspot op mobiel is niet te doen om je huis online te houden. Een tegemoetkoming in de multi sim kosten zou wel gewaardeerd worden, want die heb ik nu zodat ik ook kan bellen. En ik mis in elke communicatie de restitutie van kosten die ik voor glasvezel maak zonder dat ik verbinding heb.

 

gr Jaimie


@Jaimie_s Ik doe geen klantenservice bij Odido (heb een andere rol), maar had de laptop nog open staan omdat ik op de vrije zaterdag met mijn eigen verbinding heb zitten pielen. Kan normaal op de community hier ook geen klantgegevens zien, maar aangezien je modem serienummer hier openbaar staat ben ik net toch uit interesse even gaan zoeken ;)

Duidelijk een gekruiste verbinding op jouw adres inderdaad. Op de port van jouw verbinding komt een modem tevoorschijn van een andere klant in jouw straat. Op de port van die andere klant is momenteel niks actief, dus daar zitten duidelijk wat kabels verkeerd in de pop (zeg maar de wijkcentrale). Heb het verhaal voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, KPN netwerk. Hier heb je als het goed is ook een geautomatiseerde mail over ontvangen. 

 

Hi Okidokidough,

 

Bedankt voor het meekijken en meedenken, het heeft helaas niks opgeleverd, ik ben door KPN gebeld maar was op mijn werk, ik heb gepoogd terug te bellen, maar kreeg een bandje "bedankt voor het terugbellen blabla...".

enkele dagen daarna heb ik een mail van Odido ontvangen of ik contact op wilde nemen, maar voordat ik daar tijd voor had, is mijn storing wederom (3de keer) met goed nieuws afgemeld. Ik ben een paar dagen niet thuis geweest, ik kom zojuist thuis en nog steeds geen internet. 

Morgen opnieuw bellen…

 

gr Jaimie

 

Goedemorgen, vervelend dat het zo gaat. Ik ben even wat systemen ingedoken en zie dat jouw ticket zowel aan odido kant als aan de kpn kant nog loopt. Eventuele mails over gesloten cases komen zo te zien omdat er het 1 en ander per ongeluk dubbel is aangemaakt. Ik heb je een DM gestuurd, laten we daar even verder praten. 


Reageer