Skip to main content

Weken geleden is eindelijk na jaren door KPNnetwerk glasvezel aangelegd. Uiteraard wil je daar gebruik van gaan maken. Een week of 4 geleden een verzoek ingediend om per 21 okt een netwerkswitch uit te voeren van VDSL naar Glas. 

Gisteren was het dan zover. De Guidion monteur staat netjes om 8:30 op de stoep. Mediaconverter aangesloten. Helaas geen enkel licht op de glasvezel. Monteur vertrokken met de mededeling dat hij om 12:00 zou informeren of er dan wel licht op de glasvezel zou staan. KPN moest immers nog een patch uitvoeren. Het PON ledje zou dan structureel gaan branden. Van de monteur niets meer gehoord. Pas na aandringen bij Guidion rond 16:40 even contact gehad. Nog geen licht op de glasvezel. 

Klantenservice zegt van niets te weten want backoffice probleem. Vouchers heb ik inmiddels in bezit. Had toch al onbeperkt. Status onbekend. Waarschijnlijk gaat backoffice een monteur aansturen . Gaat 3 - 5 werkdagen duren.Maar ja, of dit daadwerkelijk in gang is gezet is onbekend. 

 

Waardeloos dat klantenservice geen benul heeft van wat voor status dan ook.

Ondertussen dien ik thuis te werken voor buitenlandse klanten.

 

Misschien is er hier een forum medewerker die meer kan vertellen hoe het nu wel zit bij backoffice?

Hallo @ac6693 

Heb je hierbij een Nokia of Huawei ONT ontvangen en brand het alarm/LOS lampje rood of knippert PON?


Het is een Nokia. Pon lampje knippert groen. 


@ac6693 

Het knipperen van het PON lampje betekent volgens mij dat er wel een signaal is maar de ONT kan geen verbinding tot stand brengen met de splitter.

Wellicht iets met de registratie van de ONT?


Geen idee. Vandaar m’n vraag hier in het forum of een forummedewerker kan meekijken. 


Kom er trouwens achter dat m’n vdsl verbinding nog gewoon actief is. 


Ik denk dat je abonnement nog niet is omgezet naar glasvezel.


Dat klinkt zeer aannemelijk. Dat zou T-Mobile de 21e ook doen. Dat was juist mijn aanvraag. 

Vond het al heel opmerkelijk dat het vdsl signaal nog actief was. Dat moeten ze toch ook patchen in die KPN centrale?


@ac6693

Ik denk dat ze achter de schermen je verbinding op glasvezel moeten zetten.

Het patchen van de glasvezel lijkt al gedaan omdat er wel licht op de kabel staat.


Hoi @ac6693 ,

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er wat meer duidelijkheid is gegeven. Tijdens het bezoek van de Guidion monteur is er geen licht/signaal aangetroffen tijdens de installatie. Om ervoor te zorgen dat dit weldra wél het geval is, is de situatie doorgezet naar de netwerkbeheerder. In dit geval is dat KPN. Op dit moment ligt het probleem daar in onderzoek. Ik begrijp dat er ook een voucher is geregeld om je in ieder geval van een bron van internet te voorzien. Weet dat we er alles aan doen je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien! 


@Boris als er geen licht door de kabel zou komen dan zou PON niet knipperen en alarm rood branden?


Het PON lampje knippert groen. Er is geen alarm ledje dat knippert. 


Even schopje. 
Het blijft aan alle kanten oorverdovend stil. 
Wat te doen?

 Voelt een beetje als tussen wal en schip momenteel. 


he, dat duurt inderdaad te lang. Ik ga een mod aan de jas trekken.

Edit: Zag dat ook een andere superuser een mod voor je heeft aangesproken. Mocht het niet helpen, laat het dan zeker even weten.

Edit 2: Ze hebben aangegeven het topic zo snel mogelijk op te pakken. Het is dus onder de aandacht. Zo niet, dan klimmen wij - als superusers - er weer in om je te ondersteunen.


Hi @ac6693, ik heb gelijk een collega voor je aan de mouw getrokken om te zien of ik dit proces voor je kan versnellen! Momenteel is het jammer genoeg echt afwachten tot de netwerkbeheerder contact met je opneemt. Houd er dus rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden en dit belletje niet mist. Zij doen hun best om dit zo snel mogelijk op te pakken, dus het is op dit moment echt afwachten tot je wat van hen hoort. Jij bent dus zeker niet tussen wal en schip beland. Ik hoop echt dat het contact heel snel plaatsvindt, excuses voor het ongemak! Ik zie dat je (gelukkig) wel bent voorzien van een Unlimited Data voucher om zo toch gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. Als je nog een code nodig hebt, geef het dan vooral aan. Dan verblijd ik je daar met alle liefde mee. Fingers crossed dat jouw verbinding heel snel weer up and running is! 🤞


Even een best leuke update… en een vraag:

Opeens zag ik vanmorgen dat het PON lampje stabiel ‘aan’ was. Heb meteen de WAN kabel ingeplugd en YESSS. Een glasvezel verbinding met een ping van 7 ms. Prachtig. 
het is wel zo dat de DSL verbinding ook nog bestaat. 

Van de KPN monteur verder geen anoniem telefoontje gehad. Wel een verzoek van Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Daar gaat m'n vraag dan ook over:

Wat komt die Guidion monteur nog doen bij mij in huis?

Zoals het er nu uitziet werkt het. Glasvezel kabel was al aangesloten op de ONT. Ik denk ook al juist geactiveerd want ik tik dit bericht over de glasvezel aansluiting..

Alsnog braaf een afspraak maken of deze laten cancellen?


Even een best leuke update… en een vraag:

Opeens zag ik vanmorgen dat het PON lampje stabiel ‘aan’ was. Heb meteen de WAN kabel ingeplugd en YESSS. Een glasvezel verbinding met een ping van 7 ms. Prachtig. 
het is wel zo dat de DSL verbinding ook nog bestaat. 

Van de KPN monteur verder geen anoniem telefoontje gehad. Wel een verzoek van Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Daar gaat m'n vraag dan ook over:

Wat komt die Guidion monteur nog doen bij mij in huis?

Zoals het er nu uitziet werkt het. Glasvezel kabel was al aangesloten op de ONT. Ik denk ook al juist geactiveerd want ik tik dit bericht over de glasvezel aansluiting..

Alsnog braaf een afspraak maken of deze laten cancellen?

Guidion stelt nu een bezoekje voor op 18 nov a.s.. 
Blij dat ik zelf in staat ben om een (WAN) ethernet kabeltje in mijn modem te prikken….


@ac6693 

Ik denk niet dat Guidion nog iets te doen heeft bij jou 🙂

Over je bestaande VDSL verbinding heb ik een moderator geïnformeerd dus die zal hier nog reageren.


Hi @ac6693, wat een ontzettend fijn nieuws om te lezen! Ik ben gelijk in jouw profiel gaan kijken voor de zekerheid en ik zie dat KPN ook nog bij je is geweest. Helemaal top dat jouw verbinding weer up and running is. Klopt het dat jij nog steeds van een stabiele verbinding aan het genieten bent? Jij hoeft dan inderdaad niet meer Guidion langs te laten komen en kunt deze afspraak afzeggen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ik ben helemaal blij met je terugkoppeling, yay. 

Ik heb in ieder geval zojuist gelijk de vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat jij zonder internet zat. Want je betaalt uiteraard alleen voor de periode dat je gebruik hebt kunnen maken van deze dienst. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 😁


Mijn verbinding is nog steeds helemaal stabiel. Zeker blij mee. :slight_smile:
Ook blij met dit forum en de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren.. 

Dank aan allen!!

Top voor de vergoeding. Maar de hulp hier en voortgang vind ik eigenlijk belangrijker.. 

Heb inderdaad nog een afspraak staan met Guidion. Zal er voor zorgen dat deze netjes geannuleerd wordt.

Dit draadje kan afgesloten worden.


Yeah, super fijn om dit te horen @ac6693! Dankjewel voor je snelle terugkoppeling. Heel graag gedaan, weet dat je altijd met al je vragen hier terechtkan. Ik ben het helemaal met je eens dat de hulp en communicatie voorop staan, dus ik ben helemaal blij dat je hier tevreden over bent. Super dat je de afspraak gaat annuleren, topper. Geniet van de rest van deze week! 🎈


Nu weer het volgende:

Ik had internet via glasvezel. Helaas ben ik zo dom geweest om van de 100/100 een upgrade te vragen naar 1000/1000 toen dit mogelijk bleek te zijn. 

Eerst aantal keren moeten bellen waar de nieuwe media converter bleef die geleverd had moeten zijn. Toen ik gelukkig de nieuwe media converter geleverd kreeg bleek dat exact hetzelfde merk en type te zijn die ik al had. 

vanmorgen de monteur geweest. En ja hoor. een knipperend PON ledje. Geen internet. Monteur biedt weer eens zijn verontschuldigingen aan. De monteur heeft zelf geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen. Voorlopig geen internet meer. 

Begin T-Mobile aardig zat te worden. Sta nu op het punt m'n internet en al mijn mobiele abonnementen maar over te hevelen naar KPN. 

 

:Laatste vraag @Lisa, zou je nog wat kunnen betekenen voor me in het oplossen van het internet probleem?


Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit

 


Goedemorgen @ac6693, als het misgaat, gaat het meteen weer goed mis en daardoor ben jij wederom de pineut - sorry voor deze fout. Ik kan je in ieder geval op één vlak enigszins geruststellen: de netbeheerder heeft de afspraakdatum doorgegeven. Op 18 januari aanstaande is het probleem opgelost. Kom jij uit de voeten met de Unlimited voucher die je in gebruik hebt of kun jij er wellicht nog eentje gebruiken?


Goedemiddag Jason… De netwerkbeheerder heeft inderdaad inmiddels contact met me opgenomen. Dat stelt al weer gerust. Het is en blijft een KPN issue zo lijkt het. 
Ik denk dat ik nog vooruit kan met de vouchers. Mocht je er nog eentje hebben dan houd ik me aanbevolen…

Dank voor je reactie!! Zeer gewaardeerd. 


@ac6693 Heel graag gedaan en fijn te horen dat er ook al contact met je opgenomen was om de plandatum door te geven! Ik stuur je meteen een extra code toe per privébericht; houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de vouchers enkel werken wanneer je een T-Mobile of Tele2 simkaart gebruikt (mag prepaid of abonnement zijn)! 😊👍