Beantwoord

Om de dag ligt internet eruit


Sinds een aantal weken heb ik regelmatig problemen met m’n T-Mobile Thuis internet. 

Ja, ik kan m’n Huawei HG659 10 seconden van de stroom halen en dan werkt het weer. Maar wanneer je dit om de dag moet doen, of zoals vandaag twee keer op een avond, dan krijg je er zo langzamerhand wel genoeg van.

Graag zou ik dan ook van een T-Mobile Thuis medewerker een oplossing voor dit probleem aangedragen krijgen. Door de huidige situatie (Corona) werk ik ook nog eens vanuit huis als IT-er, dus stabiel internet is echt essentieel.

Op de HG659 brand geen lamp bij noch Internet, noch bij WiFi wanneer het probleem zich weer voordoet. Misschien dat dat helpt in achterhalen van de oorzaak.

icon

Beste antwoord door robmeer 2 June 2020, 21:57

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @robmeer 

Heb je glasvezel of DSL?

Bij DSL zorg dat je modem direct is aangesloten op het ISRA punt en controleer de aansluiting op storingsbronnen zoals aftakkingen of andere draadjes aangesloten, elektra kabels met de telefoonkabel door de muur kan ook storingen veroorzaken.

Heb je ook al uitgesloten dat eventueel ander apparatuur geen storing veroorzaakt door het zonder te proberen?

Misschien de netwerkkabel van mediaconverter naar de modem eens vervangen?

Glasvezel. Geen veranderingen in apparatuur, geen mediaconverter. Een kabel werkt of werkt niet. Heeft maandenlang zonder problemen gewerkt.

Reageren hier ook medewerkers van T-Mobile of kan ik beter andere wegen zoeken om een reactie van ze te krijgen?

Reputatie 7
Badge +15

Natuurlijk reageren ze. Even geduld hebben.

Reputatie 7

Hi @robmeer, het idee achter de Community is klant-helpt-klant maar uiteraard krijg je ook altijd antwoord van ons. Ik heb meteen met je meegekeken en je binnenkomende verbinding ziet er gelukkig perfect uit. Ik zie inderdaad wel een enkele ‘hiccup’ tussen 22:00 en 23:00 op 27, 28 en 29 april maar gister dan weer niet. We hebben vorige week kort een storing gehad in Groningen, mogelijk heeft het ier nog mee van doen. Excuses voor het ongemak!

Brian, bedankt voor het controleren op hiccups op mijn lijn. Om iets nauwkeuriger te kunnen zijn in de informatie die ik kan geven van de storingen die ik ondervind, ga ik elke dag+tijdstip hier doorgeven waarop ik mijn internet kwijt raak.

Zondag 3 mei, 13:28 uur: Internet lamp uit op HG659. Herstart van modem/router was nodig.

Zondag 3 mei, 13:38 uur: internet lamp brand wel, maar internet werkt opnieuw niet. Ping naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 slaagt ook niet. Tijdje gewacht, maar uiteindelijk weer modem/router herstart. Werkt nu weer.

Reputatie 7

Hey @robmeer, wanneer ik nu je verbinding op afstand bekijk dan zie ik gelukkig geen problemen. Je verbinding is momenteel stabiel en je modem al een geruime tijd onafgebroken online. Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen en top dat je de tijdstippen noteert, zo kunnen we dit euvel sneller oplossen!

Ik heb wel nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen:

-Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of je Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen?

-Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

-Hoe lang duurt het wegvallen en moet je je modem eerst van het stopcontact halen om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

Als laatste ben ik benieuwd of je je modem ook al van een fabrieksreset hebt voorzien? Zo niet, dan wil ik je adviseren om dit in gang te zetten. Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing. :relaxed:

Sinds zondag 3 mei geen problemen gehad… tot vandaag.

Zaterdag 9 mei (10:00 uur): bedraad en draadloos internet werken beide niet meer. Op de HG659 is alleen de internet-lamp uit, die van WiFi brandt nog. Meer dan 10 seconden HG659 van stroom gehaald, alles werkt nu weer.

@Piotr: 

Vraag:

  • Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of je Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen?
    Antwoord: Bij deze gedaan.
  • Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
    Antwoord: Het gaat altijd om het hebben van geen verbinding.
  • Hoe lang duurt het wegvallen en moet je je modem eerst van het stopcontact halen om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
    Antwoord: Ik moet het modem altijd eerst uit stopcontact halen.
  • Als laatste ben ik benieuwd of je je modem ook al van een fabrieksreset hebt voorzien? Zo niet, dan wil ik je adviseren om dit in gang te zetten. Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing.
    Antwoord: Aangezien ik ook (noodgedwongen) vanuit huis werk, is een fabrieksreset mijn last-resort-oplossing. Even geen internet en m’n modem opnieuw moeten starten is in mijn huidige situatie minder erg als langere tijd geen internet door fabrieksreset.
    Alleen als jullie (lees: T-Mobile) geen andere oorzaak kunnen vinden, zou ik het willen overwegen.

Update:

Zaterdag 9 mei (10:15): Tijdens het schrijven van deze reactie ligt bedraad en draadloos internet er weer uit. Deze keer branden wel alle lampen op het modem. Modem weer lang genoeg van stroom gehaald. Dit fixte het probleem niet direct, na 5-10 minuten wachten werkte bedraad en draadloos internet weer.

Reputatie 7
Badge +15

@robmeer

Je geeft aan geen fabrieksreset te willen uitvoeren omdat je dan mogelijk langere tijd zonder internet zal zitten.

Nadat je de reset knop achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt hebt met een dun voorwerp is het maar max een aantal minuten wachten ongeveer, bedraad internet zal meteen werken. De wifi wachtwoord en andere instellingen zijn dan weer terug naar standaard.

Zaterdag 9 mei, 21:25 uur: bedraad en draadloos internet ligt eruit. Ben vergeten welke lampen wel/niet branden. Modem van de stroom gehaald. Alles werkt (even) weer.

Zaterdag 9 mei, 21:33 uur: Ligt er weer uit. Modem van de stroom gehaald. Werkt weer.

Maandag 11 mei, vlak voor half vier ‘s middags: Internet lamp brand, maar geen activiteit (knippert niet), WiFi lamp is uit. Zowel bedraad als draadloos internet werkt niet meer. Modem van stroom gehaald, alles werkt eerst haperend weer. Nu weer normaal.

Na al deze ellende ga ik dan maar een factory reset uitvoeren. Al was het maar om uit te kunnen sluiten dat het aan de configuratie op de modem ligt.

Reputatie 7

Hey @robmeer,

We blijven speuren naar een oplossing. Met de fabrieksreset kunnen we inderdaad het één en ander uitsluiten. Zoals @Waqqas al terecht aangeeft hoef je je geen zorgen te maken dat je door de reset lang zonder internet komt te zitten. Binnen enkele minuten start je modem op en ben je weer online. Ik hoor graag van je of de verbinding na de reset nog steeds blijft wegvallen. Zo ja, dan breng ik onze techneuten op de hoogte. :relaxed:

Factory-reset maandag 11 mei uitgevoerd en tot vandaag (zaterdag 16 mei) leek alles in orde.

Zaterdag 16 mei, 15:00 uur: Bedraad en draadloos internet weer eens uitgevallen. Internet lamp is uit op het modem en WiFi lamp aan, maar knippert niet. Modem van stroom gehaald, internet werkt weer, valt weer uit, bedraad en draadloos werken beide niet. Nu knipperen bij lampen traag en precies tegelijk. Opnieuw modem meer dan 10 sec van stroom gehaald, lang gewacht…. en nu werkt het weer.

Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer er nu serieus naar gekeken zou kunnen worden, anders voel ik me toch echt genoodzaakt terug te keren naar Tweak... 

Zondag 17 mei, 11:29 uur: Zelfde verhaal als voorgaande keren...

Zondag 17 mei, 11:29 uur: Zelfde verhaal als voorgaande keren...

Ja hier ook, erg langzame verbinding op het moment. pings geven time out en tracerts lopen ook niet goed. 

 

Zondag 17 mei, 11:29 uur: Zelfde verhaal als voorgaande keren...

Ja hier ook, erg langzame verbinding op het moment. pings geven time out en tracerts lopen ook niet goed. 

 

Nu is alles weer OK… vreemd…..

Reputatie 7

Hey @robmeer,

Jammer dat de fabrieksreset het euvel niet heeft weten te verhelpen. Aangezien dit probleem blijft terugkeren, wil ik dit graag door onze monteur laten onderzoeken. Je zult binnen enkele ogenblikken een sms'je ontvangen waarmee je een afspraak kunt inplannen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen.:relaxed:

Hey @lex333,

Ervaar je vaker dat je verbinding wegvalt? Of was het eenmalig dit weekend? Ook hoor ik graag welke stappen je al hebt doorlopen. Dan gaan we hiermee aan de slag!



Hey @lex333,

Ervaar je vaker dat je verbinding wegvalt? Of was het eenmalig dit weekend? Ook hoor ik graag welke stappen je al hebt doorlopen. Dan gaan we hiermee aan de slag!

Hi,

Nou ik heb de afgelopen dagen gehad, dat ineens pagina's niet meer op te vragen dns erg traag en toen kwam helemaal het rare, de download kakte in tot 2 a 3 Mbit (heb 1gbit abo) en de upload ging gewoon vrolijk door op 200 a 300 Mbit (wifi). Ik heb “gelukkig” een zoon die fanatiek games speelt en die begon gelijk ook te schreeuwen dat alles hapert e.d. racerts naar google.nl of tmobile gaven allemaal time outs op de weg naar de server.

Verder was het ook niet zo snel weer verholpen als dat het was. Heel vreemd nog niet eerder meegemaakt. Ik moet zeggen gisteren en vandaag weer prima kunnen werken, verbinding is weer stabiel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lex333, dat is inderdaad vreemd. Het lijkt wel alsof er een tijdelijke obstructie in de DNS of op de verbinding zat die de snelheid gelimiteerd heeft. Gelukkig is alles weer stabiel! 😁

Mocht ik je ergens anders mee kunnen helpen, geef een seintje. Dan zoeken we samen naar een oplossing. De Community staat altijd paraat om zo goed mogelijk te helpen.

Stay safe! 💪😎

Monteur is vorige week maandag langs geweest en heeft het modem vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad, dus ik kan voorzichtig zeggen, dat de internet-problemen zijn opgelost.

Iedereen bedankt voor de geboden hulp!

Reageer