Skip to main content

Odido in gebreken stellen - internet problemen blijven bestaan zonder actie

  • 10 June 2024
  • 11 reacties
  • 221 Bekeken

Beste Odido,

Ik schrijf u om mijn ontevredenheid uit te drukken over de voortdurende problemen met mijn internetverbinding en het gebrek aan actie vanuit uw kant. Sinds wij in maart 2024 klant zijn geworden op ons nieuwe adres, hebben we voortdurend internetproblemen ervaren. Ondanks herhaaldelijk telefonisch contact is er nog steeds geen oplossing geboden. Ik heb sterk het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en het gebrek aan actie trekt de situatie alleen maar verder voort.

Ik ben genoodzaakt u formeel in gebreke te stellen. Er is herhaaldelijk beloofd dat er een afspraak met een technische medewerker zou worden ingepland, maar tot op heden is er geen actie ondernomen. Deze toezeggingen zijn gedaan op 17 april, 25 april en 22 mei, maar nu is het 10 juni en we hebben nog steeds geen monteur gezien of een verzoek ontvangen om een afspraak te maken.

Ik eis dat er binnen 14 dagen een deskundige langs komt om onze problemen serieus aan te pakken. Ons dossier is uitgebreid en alle details van de problemen zijn daarin opgenomen.

Samenvattend: ons internet valt vaak uit in de avonduren of is extreem traag. Dit is duidelijk terug te zien in de bestaande tickets. Sinds 10 juni heb ik bovendien een pingplotter draaien om de packet loss problemen met data te onderbouwen, als extra bewijs naast de eerdere tests die ik op uw verzoek heb uitgevoerd.

Met (inmiddels minder) vriendelijke groet,

Thomas

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thomas28 

Zou je in de avond eens een pingtest kunnen laten lopen via het opdrachtenprompt met de command ping -n 1000 8.8.8.8? Doe dit met een laptop bekabeld aangesloten op de router.

Je kan het resultaat hier delen en is de snelheid verder wel in orde?

Misschien kan je ook eens kijken of een fabrieksreset voor verbetering zorgt.

Reputatie 2

@Thomas28 ,

Dit is een bekend probleem, als je de standaard speed test van Odido doet zal je zien dat je jitter boven de 30 uitkomt in de avond. Dit zorgt voor traag internet niet laden webpagina's etc. 

 

Ik zeg welcome to the club.

Hallo @Thomas28 

Zou je in de avond eens een pingtest kunnen laten lopen via het opdrachtenprompt met de command ping -n 1000 8.8.8.8? Doe dit met een laptop bekabeld aangesloten op de router.

Je kan het resultaat hier delen en is de snelheid verder wel in orde?

Misschien kan je ook eens kijken of een fabrieksreset voor verbetering zorgt.

Hoi Waqqas,

Ik heb al meerdere keren een fabrieksreset uitgevoerd ook n.a.v. telefonisch contact. Dit lost het probleem niet op. Verder is de snelheid sporadisch goed tot niet beschikbaar. Het probleem is vooral dat de internet verbinding op willekeurige momenten extreem hapert. Er lijkt dan verbinding te zijn maar muziek, films, sites, enz. laden dan vervolgens niet voor een periode. Waarna een willekeurige poos het ineens wel weer werkt.

Het rare van alles is dat voor onze verhuizing (dus zeg tot eind februari) we dit probleem niet hadden toen we nog in Nieuwegein woonde met onze oude router (Ook glasvezel internet van Odido, maar toen hadden we 100 ipv 400 snelheid). Sinds wij verhuisd zijn naar Ede, en een nieuwe router hebben gekregen van Odidio, zijn deze problemen begonnen. Ik heb al getest of het aan de kabels lag etc. maar daar lag het niet aan. Het blijft een probleem met bekabelde internet van router naar mijn desktop. Dit werkte perfect en vlekkeloos in Nieuwegein, maar sinds de verhuizing naar Ede is het tijdens avonduren drama en erg irritant als zaken at random niet meer laden.

Nogmaals. Lees het dossier. Ik ben klaar met al deze zelfde stappen opnieuw door te lopen. Hier ben ik al maanden mee bezig met jullie klantenservice.

Ik heb sinds het schrijven van de in gebreke stellen post een PingPlotter laten draaien. Ik voeg de 24h afbeeldingen toe van een aantal sites. Hierbij zijn de volgende details goed om erbij te benoemen:

  • 10 juni 21:27: Router opnieuw opgestart d.m.v. stroom helemaal er van af halen en opnieuw op te starten
  • 10 juni 21:58 internet kabel eruit gehaald, en om 21:58/21:59 een gloednieuwe internet kabel ingestoken. De desktop zit dus rechtstreeks via een ethernet kabel (cat5e) ingestoken in het modem
  • 10 juni 22:01, ethernet kabel van LAN poort 1 naar LAN poort 2 verplaatst.
  • 10 juni 22:06: Ethernet kabel terug geplaatst in LAN poort 1 nadat dit geen verschil maakte.
  • 11 juni 11:20, router gereset naar fabrieksinstellingen dmv het kleine gat aan de achterkant.. Om 11:21 doet het internet het weer
  • 11 juni 12:20: DOS bescherming uitgezet in de router, mogelijk dat dit invloed heeft op de tests. Om 12:22 weer internet verbinding
  • 11 juni 22:10, het internet is opnieuw extreem traag en bepaalde 4k video’s laden niet meer op Youtube. Ik heb hier een video van gemaakt met mijn mobiele telefoon.

Als jullie een deskundige laten langskomen kan ik alle details van de Pingplotter data laten zien. Voor nu heb ik voor een paar sites de data van 6h, 24h en enkele 48H gepost. Kom eens jullie afspraak na en stuur een monteur/deskundige zoals al meerdere keren via de telefoon is beloofd.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Thomas28

Als klant kan ik alleen met je meedenken maar het heeft niet veel nut om iemand langs te sturen aangezien het blijkbaar een capaciteitsprobleem is.

Er loopt een onderzoek voor nog meer klanten met hetzelfde probleem.

@Thomas28

Als klant kan ik alleen met je meedenken maar het heeft niet veel nut om iemand langs te sturen aangezien het blijkbaar een capaciteitsprobleem is.

Er loopt een onderzoek voor nog meer klanten met hetzelfde probleem.

Dat is inderdaad logisch, excuses dat ik even verkeerd had begrepen dat je ook klant bent i.p.v. een medewerker. Dit Odido community platform is nieuw voor mij.


Wel erg vervelend dat dit probleem al langere tijd aanwezig is en breder speelt. Weet je toevallig of dit specifiek gebonden is aan Odido? En of het bijvoorbeeld bij de competitie (KPN) beter is?

Reputatie 7
Badge +15

@Thomas28 

Wat ik wil heb gelezen is dat een aantal klanten toch besloten over te stappen naar KPN, bijna iedereen gaf hier een terugkoppeling dat alle problemen verdwenen waren.

Reputatie 2

@Thomas28

Wat ik wil heb gelezen is dat een aantal klanten toch besloten over te stappen naar KPN, bijna iedereen gaf hier een terugkoppeling dat alle problemen verdwenen waren.

Als dat zo is is een probleem tussen Odido en Kpn en niet zoals Odido zegt bij kpnnl

Over 29 kan ik bovenstaande controleren dan ben ik ook naar kpn overgestapt (wel jammer dat de overstap 30 dagen moet duren)

@Thomas28

Wat ik wil heb gelezen is dat een aantal klanten toch besloten over te stappen naar KPN, bijna iedereen gaf hier een terugkoppeling dat alle problemen verdwenen waren.

Dankjewel dat is goed om te weten. Overstappen naar KPN wordt een reële oplossing als er geen verbetering op korte termijn in zicht komt.

Reputatie 7
Badge +15

@Thomas28 

Het vervelende is dat het bij mij eerst alleen in de avond wegviel maar nu ook overdag af en toe:

De downgrade van 400 Mbps naar 100 Mbps heeft wel wat geholpen.

Reputatie 3

Even over de juridische kant van de zaak: een rechtspersoon in gebreke stellen doe je niet door een bericht op een forum te posten. Niet dat het überhaupt veel zin heeft om dit te doen - waartoe internetproviders verplicht zijn is wettelijk vastgelegd en valt behoorlijk tegen. Wel kun je op een gegeven moment je abonnement opzeggen. 

Maar bewandel dan wel de juiste weg, bijvoorbeeld door een aangetekende brief te versturen. Mogelijk kan het ook via een andere weg, maar een publiek forum lijkt me niet het juiste kanaal.

Reputatie 3

Je bent niet alleen. Heel veel mensen ervaren vergelijkbare problemen. Ik zie niet dat odido dit ooit nog kan oplossen.

 

Wij zijn overgestapt naar kpn. Nu draait alles gewoon stabiel. Ook in de avonduren! 

Reageer