Skip to main content

Odido en de ONT

  • 19 July 2024
  • 6 reacties
  • 79 Bekeken

Geachte,

 

Ik overweeg over te stappen naar Odido.

Allereerst mijn huidige situatie met ISP X:

Van onder naar boven:

Glasvezelkabel naar het modem (foto2) en van daar een ethernetkabel naar de router, foto3)

 

Nu heb ik begrepen dat je een eigen router kan verbinden met de mediaconverter:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/bridge%2Dmode%2Dkan%2Dniet%2Dzyxel%2Dt%2D56%2Dhoe%2Dsluit%2Dik%2Dde%2Ddeco%2Dx50%2Drechtstreeks%2Dop%2Dde%2Dmediaconvertor%2D359272

 

Allereerst, hoe ziet die mediaconverter eruit?

Die komt in het linker gedeelte van foto1?

Heeft die stroom nodig?

 

Wat ik dus wil/bergijp is dat het modem in foto2 komt te vervallen, en dat ik de router verbind met de mediaconverter

 

Alvast bedankt.

 

6 reacties

Reputatie 4

Hoi @Darkman 

Als ik zo naar je foto’s kijk en het goed begrijp gaat de glasvezel direct vanuit het kastje aan de muur naar die Fritzbox toe. In deze setup zou je de Fritzbox als een mediaconverter kunnen beschouwen. Hij lijkt bij jou wat meer te doen want ik zie er o.a. een wifi lampje op branden maar dat terzijde.

Welke mediaconverter je krijgt durf ik niet te zeggen want dit is afhankelijk van waar je woont of meer wie het glasvezel netwerk daar beheert. Wel is het zo dat ze altijd stroom nodig hebben gezien het actieve componenten zijn.

Vanuit een netwerk perspectief komt hij dus op de plek waar je nu die Fritzbox hebt. Waar die uiteindelijk fysiek komt is aan jou natuurlijk ;-)

Reputatie 2

Hoi @Darkman 

Als ik zo naar je foto’s kijk en het goed begrijp gaat de glasvezel direct vanuit het kastje aan de muur naar die Fritzbox toe. In deze setup zou je de Fritzbox als een mediaconverter kunnen beschouwen. Hij lijkt bij jou wat meer te doen want ik zie er o.a. een wifi lampje op branden maar dat terzijde.

Welke mediaconverter je krijgt durf ik niet te zeggen want dit is afhankelijk van waar je woont of meer wie het glasvezel netwerk daar beheert. Wel is het zo dat ze altijd stroom nodig hebben gezien het actieve componenten zijn.

Vanuit een netwerk perspectief komt hij dus op de plek waar je nu die Fritzbox hebt. Waar die uiteindelijk fysiek komt is aan jou natuurlijk ;-)

Ja, klopt, de WiFi op de Fritzbox 5530 is geactiveerd, maar die gebruik ik niet.

 

Dank voor uw reactie. Het een en ander is mij wel duidelijk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Darkman 

De Asus moet wel VLAN ondersteuning hebben dus als je in de Asus web interface inlogt klik je links op LAN > IPTV > ISP manual eventueel en dan kun je 300 invullen bij internet VID en toepassen.

Reputatie 2

Hallo @Darkman 

De Asus moet wel VLAN ondersteuning hebben dus als je in de Asus web interface inlogt klik je links op LAN > IPTV > ISP manual eventueel en dan kun je 300 invullen bij internet VID en toepassen.

Het is een TP-link AX11000.

 

Heeft die optie, zoals u omschrijft.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Darkman 

Dan moet het geen probleem zijn, na het toepassen even de mediaconverter herstarten en het moet werken.

Reputatie 2

@Darkman

Dan moet het geen probleem zijn, na het toepassen even de mediaconverter herstarten en het moet werken.

Dank u wel.😀

Reageer