Ha allen. Na een vorig topic waarin ik een UniFi Acces point heb toegevoegd in mijn netwerk en daarmee volledige wifi dekking thuis heb, wil ik dit nog verder gaan uitbreiden.
Momenteel heb ik een 1000mbps abbonement maar haal, logischerwijs, maximaal 300mbps connectie. Dit is wat de Draytek namelijk maximaal doorlaat. Op zich wel lekker dat ik het maximale uit de 2,4Ghz haal ;-)
Nu wil ik daarom een nieuwe router achter mijn Draytek modem plaatsen. Ik heb hier veel gelezen hoe dat moet wat betreft VLAN, DHCP, etc. dus dat komt wellicht wel goed en anders kan ik het altijd vragen.
Nu is mijn noob vraag (kon het antwoord echt nergens vinden): als mijn Draytek routertje van tmobile max 300mbps aankan, wordt de router die ik erachter zet dan niet beperkt door de beperkte doorvoer van Draytek? Stel ik zet er een 5Ghz router met minimaal 1000mbps snelheid achter, gaat dit dan uberhaupt wel werken? Ongetwijfeld een domme vraag voor velen hier, maar nergens kan ik echt uitsluitsel vinden hierover.
Alternatief is om de Draytek helemaal te vervangen met de hier beschreven oplossing van een TPLink SPF mediaconverter, maar ik kies voor nu liever even voor de makkelijke weg… ja ik zeg het maar eerlijk.
Alvast dank!