Skip to main content

De afgelopen weken heb ik in het spel League of Legends last van non-stop ping spikes waardoor het spel bijna onmogelijk is om te spelen. Ik heb contact gehad met Riot support en zowat elke mogelijke potentiele oplossing geprobeerd die ik tot mijn beschikking had.

Uiteindelijk vertellen zij mij dat, na alle mogelijke fixes te hebben geprobeerd en het bekijken van alle door mij geleverde logs en pingplotter screenshots, dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij T-Mobile ligt en de routing naar hun servers. Zo werd mij verteld dat ik om een re-routing moest vragen. Mocht T-Mobile meer details nodig hebben, dan heb ik de link naar hun PeeringDB pagina, en anders moeten ze contact op nemen met Riot.

 

Dit probleem doet zich niet voor in andere spellen of waar dan ook.

Hi @ThatMozes,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik denk graag met je mee. Als het om een fout in de routing gaat, zal dit aangetoond kunnen worden via een traceroute. Je kan deze uitvoeren naar een IP-adres van het spel of van Riot zelf. Op deze website lees je precies hoe dat moet: Traceroute uitvoeren, hoe doe ik dat? — Hosting2GO. Wil je deze uitvoeren en de uitkomst met ons delen? Ik ben erg benieuwd.


Hey @Boris

Hier heb je de resultaten van de traceroute. Voor extra informatie voeg ik ook de Pingplotter screenshots toe die op de zelfde IP adressen zijn gebruikt.

 

 

 

 

 

Met vriendelijke groet, 

Mozes


Hi @ThatMozes, thanks voor je vliegensvlugge reactie! De traceroutes laten inderdaad duidelijk zien dat er een time out optreed in de verbinding, waardoor de toegankelijk van de server is verminderd. Ik wil dit graag voor je aankaarten bij onze technische dienst zodat we een onderzoek kunnen starten naar de verbinding. Daarbij ben ik wel erg benieuwd of dit bijvoorbeeld in de avonduren eerder het geval is, of dat de verbinding gedurende de dag een time out ontvangt wanneer je de server wilt bereiken.

Wil je mij deze bevindingen samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ik zie je bericht graag tegemoet.


Hallo @Boris, excuses voor de late reactie.

De pingspikes worden gelukkig niet meer, maar helaas ook niet minder op welk moment van de dag dan ook. Ook heb ik weer een setje traceroutes voor je waar je kan zien dat dit ook het geval is.
 

's Ochtends

 

Vroeg in de avond

 

's Nachts

 

 

Hierbij ook de persoonlijke informatie waar je om vroeg:

sverwijderd door moderator - privacy gevoelige gegevens]

 


Hi @ThatMozes, dank voor de update. Ik heb de situatie direct voorgelegd aan één van onze netwerkspecialisten, zodat we kunnen bepalen waar het eventueel fout gaat en een oplossing bieden. We houden je op de hoogte hiervan.


RiotGames of één van haar peering/transit partners maakt gebruik van filtering waardoor je nooit een reactie zal krijgen en dit maakt het best moeilijk om exact te zien waar het precies verkeerd gaat.

Voor wat betreft die replies op 87.209.88.1, persoonlijk vind ik deze best hoog in de ochtend. Instabiliteit al meteen op de gateway bepaald vaak al hoe de rest van de verbinding verloopt. Zolang dit zo wisselend blijft zal een re-routing ook nog niet veel zin hebben (lijkt mij?!).


Ik weet niet of mensen hier nog naar zullen kijken, maar ik zou toch graag een update willen geven.

Het probleem is er nog steeds, en naarmate ik meer multiplayer spellen ben gaan spelen meer ik dat dit probleem zich eigenlijk overal voordoet. Bij sommige spellen is het minder opvallend en bij sommige een heel stuk meer.

Mij is nu ook verteld dat wij een nieuwe modem hebben gekregen vlak voordat ik deze problemen kreeg, omdat we met de oude modem last hadden van haperend en blokkerig beeld. Het ene probleem is zo dus opgelost alleen is hiervoor dus een nieuw probleem op zijn plaats gekomen.

Wat zou hier nou een oplossing voor kunnen zijn?


Hi @ThatMozes, hartstikke goed dat je hier opnieuw de aandacht voor vraagt! Ik wil heel graag @Gerrit078 en @TechRacing93 optrommelen met de vraag of jullie nog een tip/advies in petto hebben? Fingers crossed! 🤞


Dus, na 7 maanden nog geen reactie. Nou heb ik het geluk gehad dat het na een tijdje wel beter ging, en ik er enkele maanden geen last meer van heb gehad (de laatste 4 / 5 maanden ongeveer). Wat nou het rotte is, is dat ik er sinds de laatste paar dagen wel ineens weer last van begin te krijgen. Irritante ping spikes waardoor online spellen spelen niet te doen is en over het algemeen last van vrij traag internet. Bij een speedtest lijkt alles te kloppen, maar in de praktijk verschilt het heel erg.


Hi @ThatMozes, sorry dat je eerder geen reactie hebt ontvangen. We pakken dit zeker verder op! Zou je jouw klantnummer in je Community profiel willen zetten? Op je e-mailadres kan ik namelijk geen abonnement vinden. Een andere moderator komt dan zo snel mogelijk bij je terug!


Hi @ThatMozes, sorry dat je eerder geen reactie hebt ontvangen. We pakken dit zeker verder op! Zou je jouw klantnummer in je Community profiel willen zetten? Op je e-mailadres kan ik namelijk geen abonnement vinden. Een andere moderator komt dan zo snel mogelijk bij je terug!

@ThatMozes kun je nog eens de resultaten van de ping plot posten. Er vallen me in de oude plot een paar dingen op. Ik neem aan de dat je een T-mobile router hebt (192.168.1.1). Maar voor je daar uitkomt ga je via een eigen router neem ik aan (192.168.2.1). Wat opvalt is dat die eigen router al een packet loss van 4% laat zien, de T-mobile  router 22%. Pingtijd naar 192.168.1.1 is gemiddeld 153ms.

Alles wat daarna komt is nog slechter. Ik zou dus eerst naar je netwerk thuis kijken als mogelijke oorzaak. Als die resultaten in je eigen netwerk nu veel beter zijn moeten we nog eens goed naar de ping plotter resultaten moeten kijken


Reageer