Sinds 3 dagen heb ik last van instabiel internet.
Vannacht was het te erg en internet is er mee opgehouden vanmiddag.
Het ligt niet aan het Wi-Fi signaal van mijn Netgear EAX15 want bekabeld internet (tv & chromecast) hebben ook geen signaal. Ik heb al verschillende UTP-kabels getest in pc en allen gaven instabiel internet weer..
Wanneer de tv storing gaf via de Chromecast, testte ik gelijk Tweakers of ik deze kon openen en deze werd niet geopend op mijn Samsung Galaxy S24 Ultra.
Ik heb maar 3 wifi apparaten in huis (wasmachine, droger en telefoon), de rest is bekabeld omdat ik in het verleden gehackt ben door mijn buren.
UTP-kabels heb ik in andere poorten gestoken van de T75 modem en eveneens in de netgear unmanaged 16-poort switch. De T75 modem krijgt maar geen signaal van de Nokia glasvezel ontvanger. Continu staat de Alarm licht op rood. Herstarten van alle netwerk apparaten bied geen soelaas. Ook de T75 router via 192.168.1.1 resetten naar fabriekswaarden gaf geen oplossing.
Ik zou niet meer weten wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Mijn vermoeden is dat het ligt aan mijn wijkcentrale of aan het Nokia glasvezel kastje.
Kortom ik heb geen internet meer en kan geen tv kijken. Graag monteur laten komen.
Extra informatie:
Ik ben een alleenstaande en dagelijks wanneer ik weg gaat of gaat slapen zet ik met een klik-aan-klik-uit schakelaar heel mijn netwerk uit om energie verspilling tegen te gaan. De T75 is wel een betere modem dan de T56. De T56 was een drama qua opstarten. Ik moest altijd eerst in de modem zien te komen en dan pas daar resetten om internet te krijgen. Dit euvel heeft de T75 gelukkig niet.