Skip to main content

Sinds 3 dagen heb ik last van instabiel internet.

Vannacht was het te erg en internet is er mee opgehouden vanmiddag.

Het ligt niet aan het Wi-Fi signaal van mijn Netgear EAX15 want bekabeld internet (tv & chromecast) hebben ook geen signaal. Ik heb al verschillende UTP-kabels getest in pc en allen gaven instabiel internet weer..  

Wanneer de tv storing gaf via de Chromecast, testte ik gelijk Tweakers of ik deze kon openen en deze werd niet geopend op mijn Samsung Galaxy S24 Ultra.

Ik heb maar 3 wifi apparaten in huis (wasmachine, droger en telefoon), de rest is bekabeld omdat ik in het verleden gehackt ben door mijn buren.  

UTP-kabels heb ik in andere poorten gestoken van de T75 modem en eveneens in de netgear unmanaged 16-poort switch. De T75 modem krijgt maar geen signaal van de Nokia glasvezel ontvanger. Continu staat de Alarm licht op rood. Herstarten van alle netwerk apparaten bied geen soelaas.  Ook de T75 router via 192.168.1.1 resetten naar fabriekswaarden gaf geen oplossing.

Ik zou niet meer weten wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Mijn vermoeden is dat het ligt aan mijn wijkcentrale of aan het Nokia glasvezel kastje.

Kortom ik heb geen internet meer en kan geen tv kijken. Graag monteur laten komen. 

Extra informatie:

Ik ben een alleenstaande en dagelijks wanneer ik weg gaat of gaat slapen zet ik met een klik-aan-klik-uit schakelaar heel mijn netwerk uit om energie verspilling tegen te gaan.  De T75 is wel een betere modem dan de T56. De T56 was een drama qua opstarten. Ik moest altijd eerst in de modem zien te komen en dan pas daar resetten om internet te krijgen.  Dit euvel heeft de T75 gelukkig niet. 

Hallo ​@Aliberto 

Het rode alarm lampje betekent dat er geen glasvezel signaal is dus daar zal een monteur voor moeten komen. Staan je prové gegevens ingevuld in je community profiel?

Goede dag,  Bedankt voor jouw reactie. 

Ik heb alle gevraagde gegevens ingevuld. Deze stonden op privé. Dus het is nu een kwestie van afwachten eer het opgepakt wordt? 

Even voor de duidelijkheid : ik heb de Nokia ONT kastje niet gereset met een paperclip of iets dergelijks.  Ik las op Reddit dat de provider dan helemaal niet meer kan inloggen omdat dan belangrijk data gewist wordt. 

Modelnaam modem:
EX7501-B0
Firmware-versie:
V5.18(ACDA.0)T75C_b10

@Aliberto Fijn dat je alle gevraagde gegevens al hebt ingevuld. Sorry dat je op dit moment niet kan genieten van onze diensten. Ik help je uiteraard graag verder om de verbinding te herstellen! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten en zie inderdaad dat er buitenshuis iets niet goed gaat. Ik heb daarom meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit samen met de netwerkbeheerder voor je oplossen. 

In de tussentijd wil ik niet dat je geheel zonder Internet zit. Ik stuur je daarom graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt?

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij vooral weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Er zou vandaag een monteur komen maar deze is niet gekomen.  Morgen wederom een herkansing.  Wat ik wel hypocriet vind is dat ik een mail krijg met de text : " Afspraak is afspraak, kom je deze niet na dan wordt er €18,50 in rekening gebracht.".

Maar eenzijdig kan wel de afspraak kostenloos geannuleerd worden.  Vanmorgen ben ik express om 7 uur opgestaan omdat de monteur om 8 uur mogelijk aan mijn deur zou komen.  Daarna heb ik 4 uur gewacht en dan pas krijg ik een bericht dat de monteur niet kan komen. Hiervoor wil ik dan ook gecompenseerd worden. 

Kun je me wat meer vertellen over hotspots? Ik heb gisteren USB-tethering geprobeerd aan mijn pc maar dit in combinatie met YouTube was geen succes.  Erg traag. Het liefste wil ik via mijn telefoon casten naar de Chromecast Ultra van de televisie. 

@Aliberto Dankjewel voor je terugkoppeling. Oprecht sorry dat de monteur vandaag niet is geweest en vooral voor de manier waarop. Dit is niet de bedoeling. Ik ben blij om te lezen dat de afspraak voor morgen in ieder geval staat. Dat is fijn! 

Ik ben het met je eens dat het wel zo netjes is als beide partijen zich aan de afspraak houden. Ik kan mij voorstellen dat in jouw situatie deze tekst dan ook een nare nasmaak achterlaat. Ik heb hierover meteen intern een signaal afgegeven en naar de mogelijkheden geïnformeerd om dit wellicht aan te passen. Mijn collega’s zullen dit uitzoeken. 

Tuurlijk geef ik je graag meer uitleg over de hotspots! Als je de Unlimited code activeert, heb je onbeperkt toegang tot ons mobiele netwerk via jouw toestel. Je kan dan op je telefoon een hotspot aanzetten en deze verbinden met andere apparaten. Zo kunnen de apparaten toch verbonden worden met het internet en gaat dit niet van jouw eigen data af. Zal ik je de vouchercode sturen? 

Als ik nog ergens bij kan helpen, verneem ik het graag. Ik sta voor je klaar! 

Ik heb net 1,5 uur geprobeert een hotspot aan te maken of te activeren.  Ik heb de Google Home App verwijderd en geïnstalleerd. Google Chromecast dongel naar fabriekswaarden gezet, maar via een hotspot verbinding maken lukte niet. Ik heb de handleiding geraadpleegd van Samsung en wederom geen succes.  Ik heb het opgegeven en hopelijk dat de monteur morgen wel zijn afspraak nakomt. 

Ik heb gisteren 2x Unlimited data codes gekregen van van 1 week geldigheidsduur  van een Odido support medewerker. Maar tv kijken op een klein scherm blijft jezelf behelpen van gemak. 

Mag ik vragen naar welke mogelijkheden intern voorgesteld zijn?  Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ik door de storing korting op de internet factuur zou moeten krijgen plus de monteur is vandaag niet komen opdagen dus ik zou volgens de Afspraak is Afspraak regeling dan ook nog eens €18,50 van Guidion of Odido ontvangen. 

Wel potverdorie, ik krijg nu net 2e dag op rij dit te lezen:

Door uitval van de monteur kan je afspraak helaas niet doorgaan. Onze excuses. Plan een nieuwe afspraak via: https://afspraak.guidion.com/xxxxxxxxxx

Wat is dit voor een amateuristische bedoeling. Dus blijkbaar is de uitspraak: "Afspraak is afspraak" een waardeloze belofte.  Ik hoor nu al €37 te krijgen vanwege het 2x afzeggen van de afspraak en dan heb ik nog steeds geen internet thuis. 

Update: Nu net weer gebeld en de monteur zou tussen 12:00 en 16:00 uur komen. We gaan het zien

Het is niet te geloven , ik heb net een afspraak gemaakt en nu krijg ik om 10:34 uur de 3e annulering. Kortom niet professioneel.  Ik krijg vanwege het Afspraak is afspraak principe nu dus 3x€18,50 van Guidion of Odido.

Conclusie ik kan geen betrouwbare afspraken maken  met Guidion want deze worden geannuleerd maar ik heb nog steeds geen internet. Hoe nu verder?

Update: Net wederom gebeld naar Odido en er is een nieuwe afspraak gemaakt op 06-03-2025 tussen 12:00 & 16:00 uur. Inmiddels ben ik erg wantrouwend geworden en anders zou ik 4x€18,50 gecompenseerd moeten krijgen.

Ik krijg nu net een mail van Odido met een reactie waar ik absoluut niet op zit te wachten. Of ik nog een paar dagen het wil aankijken. Het antwoord is NEE. Ik voel me niet serieus genomen als Odido klant zijnde. Ik heb al alles getest qua mogelijkheden.  Ik wil een monteur (als deze ooit gaat komen)  want ik zit al bijna 1 week zonder internet en televisie.  Ik wil geen loze woorden zien met het spijt ons of het betreurt ons want daar heb ik momenteel niets aan. Ik wil alleen maar echte positieve daden zien zodat ik weer een stabiele internet verbinding heb waar ik maandelijks dan ook voor betaal. 

Zie hier de Odido mail reactie:

Bericht van Odido:

Aan:

Aliberto

Wo 5-3-2025 14:19

Kenmerk: 76466572

Bericht van Odido

Hallo,

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Check onze Community voor het stappenplan bij een wegvallende verbinding: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/ik-heb-een-wegvallende-verbinding-331361.

Graag verzoek ik je de verbinding drie dagen te testen nadat je de stappen op onze Community hebt gevolgd. Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.

Daarnaast is het zo dat er een algemene storing is wat betreft het internet bij klanten die het netwerk hebben via KPN. Deze klanten staan op een lijst om het FTU/glasvezelkastje te laten vervangen. Wanneer het zo ver is krijg je van ons een bericht. Dankjewel voor je geduld!

Zojuist kreeg ik een annulerings update van de monteur om 09:45

k had het gisteren al voorspelt dat de 4e annulering op een rij zou gaan plaatsvinden.  Te triest voor woorden dit. Odido hoe nu verder?  Ik heb geen internet maar een reparatie afspraak maken lukt ook niet.  Rechtstreeks contact met Guidion heeft geen resultaat gehad. 

Op 6 maart 2025 kreeg ik een mail met dat ik op zaterdag 8 maart tussen 12 & 16 uur een Guidion monteur zou kunnen ontvangen,  echter moest ik alleen de afspraak bevestigen.  Wanneer ik wilde bevestigen krijg ik te zien dat de afspraak al bezet is en een ander tijdslot kiezen is niet mogelijk.  Wederom heb ik gebeld naar Odido klantenservice. Er werd mij verteld dat er een storing was met het inboeken van afspraken.  De (5e) afspraak van zaterdag 8 maart zou zoals de Odido klantenservice medewerker het kon zien toch doorgaan ondanks dat ik per mail nog geen definitieve bevestigingsmail heb mogen ontvangen. 

Ik heb er weinig vertrouwen in. Een afspraak maken met Guidion en dat deze zich er aan houden is hetzelfde als een lot in de loterij kopen en dan deze zien te winnen.

Telefonisch vroeg ik aan Guidion of de monteur Mohammed uit Oost-Souburg ziek was en dat hij zowat de enige in mijn buurt is om Odido/KPN netwerken te onderhouden?  Na een omweg kwam het er op neer dat Guidion last had van zieke personeelsleden en tekort aan personeel. 

Een Odido klantenservice medewerker bevestigde het volgende:

Bericht van Odido

OS

Odido Service

Aan:

Aliberto

Do 06-03-25 11:44

Kenmerk: 76553487

Bericht van Odido

Hallo Alex,

Wij hebben elkaar net gesproken over het meerdere keren afzeggen van jouw afspraak met Guidion, door Guidion.

Ik heb contact opgenomen met Guidion. Ze geven aan weinig monteurs in jouw regio te hebben (naar mijn mening een slap excuus, maar oke) en hebben geprobeerd een monteur vanuit een andere regio te regelen.

Dit is jammer genoeg nog niet gelukt, de meeste monteurs zijn ZZPer en hebben andere verplichtingen naar werkgevers.

Ik heb je op een prio-lijst laten zetten. Dit betekent dat er een monteur voor je ingepland wordt zodra deze vrij komt of aanmeldt voor extra werk. Er wordt van tevoren natuurlijk contact met je opgenomen om te bevestigen of de afspraak uitkomt.
Ze hebben mij beloofd om op zoek te gaan naar een monteur voor vandaag en zodra deze gevonden is, er direct contact opgenomen wordt.

Ik hoop dat je snel bericht krijgt en dat je probleem opgelost kan worden!

Nogmaals een fijne dag toegewenst!

Zojuist Guidion gebeld omdat de 5e afspraak van zaterdag 8 maart 2025 tussen 12:00 & 16:00 uur niet door gaat. Dit werd mij medegedeeld.  Eerstvolgende afspraak zou zijn woensdag 12 maart 2025 tussen 8:00 & 12:00 uur. Terwijl ik het gesprek aan het voeren was met feiten en het werd de callcenter medewerkster te moeilijk om met oplossingen te komen verbrak ze abrupt asociaal de verbinding. Ik deed niet vloeken naar desbetreffende persoon. Alleen haar met met feiten doen laten constateren en gaat voor het blok zetten omdat er een oplossing moest komen. 

Even later bel ik Odido en leg de situatie uit. De verbinding werd weer verbroken bij deze dame.  

Ik bel nogmaals Odido en kreeg een goede meedenkende Odido personeelslid die voor oplossingen probeerde te zorgen. Ook deed hij praten met zijn leidinggevende. Andere medewerkers deden dit niet bij mijn weten. 

Uiteindelijk is er nog een 6e afspraak bij Guidion gemaakt op dinsdag 11 maart 2025 tussen 8:00 & 12:00 uur.

Mocht de 11 maart komen te vervallen wat meer regel dan uitzondering is dan heb ik een backup voor de zevende gemaakte afspraak met Guidion op 12 maart tussen 8:00 & 12:00 staan. 

Te triest voor woorden dat het allemaal zo moet lopen. Het internet probleem had allang verholpen kunnen zijn maar de Odido klant moet maar "lijden" in de Guidion gecreëerde rotzooi en hopen dat deze ooit misschien een keer als Guidion zin heeft en wil heeft om de klant dan uiteindelijk te doen besluiten om deze te gaan helpen. 

Ik vind het jammer dat ik hier zoveel updates heb achter gelaten en tussentijds geen respons heb ontvangen van Odido op het forum. ​@Teresa van Odido 

Op 11 maart is er eindelijk een Guidion monteur komen opdagen.  Hij heeft de Nokia ONT glasvezel kastje vervangen en nu heb ik weer internet na 2 weken. Nu moet het nog komende weken blijken dat de verbinding ook stabiel zal blijven.  Ik blijf erg sceptisch. 

Ik had de monteur gevraagd of er ook modems bestonden met de ONT geïntegreerd en hij vertelde mij dat Delta dit al wel heeft. Dan resteren mij de vragen: Waarom Delta wel en Odido niet? Of komt dit binnen een korte termijn?  Dit scheelt weer een extra (energieverslindende) kastje en zodoende een stopcontact minder in gebruik. Plus als er een storing is heb je maar 1 apparaat na te gaan. 

De backup afspraak van 12 maart 2025 met Guidion heb ik geannuleerd en de kapotte Nokia ONT kastje heb ik bij Odido in Vlissingen Walstraat achtergelaten. 

Nu resteert Odido alleen het volgende om voor mij nog op te lossen:

Ik heb 5x geannuleerde Guidion afspraken gehad (te bizar voor woorden). Ik ben vroeg op gestaan en heb meerdere malen vrij moeten nemen van mijn werkgever. Denk je dat mijn werkgever en ik dit leuk vinden? Deze onzin van Guidion met hun geannuleerde afspraken kost mij ook geld. 

Ook heb ik 2 weken geen gebruik van internet kunnen maken door kapotte Nokia ONT kastje terwijl mijn abonnement doorliep. 

Telefonisch werd door Odido medewerkers geschuild achter: " Ja maar dat is een overeenkomst KPN & Guidion en niet met Odido. Dus dan zul je bij deze partijen jouw schade vergoeding moeten claimen"

Daar heb ik geen boodschap aan want ik ben een contract aangegaan met Odido voor een stabiele internet thuis 100MB lijn. Welke partijen Odido mee werkt is hun pakkie aan, maar de klant moet daar geen hinder van ondervinden. 

Dus mijn vraag nu is: Hoe nu verder?  Graag alle punten in acht nemen. Onzin vergoedingen / tegemoetkomingen van 1 of 2 maanden gratis abonnement vanuit Odido ga ik niet mee akkoord want 5x vrij nemen van werk is duurder.   

Zojuist heeft Odido klantenservice mij terug gebeld.  Na wat overleg krijg ik binnenkort €150 schadevergoeding op mijn rekening. Mede ook omdat ik 2 weken geen internet heb gehad en omdat eindelijk de 6e keer afspreken met een Guidion monteur bingo was.

Ik had de monteur gevraagd of er ook modems bestonden met de ONT geïntegreerd en hij vertelde mij dat Delta dit al wel heeft. Dan resteren mij de vragen: Waarom Delta wel en Odido niet? Of komt dit binnen een korte termijn?  Dit scheelt weer een extra (energieverslindende) kastje en zodoende een stopcontact minder in gebruik. Plus als er een storing is heb je maar 1 apparaat na te gaan. 

Maar dat is precies waarom ik niet voor Delta gekozen heb. Daar heb je die restrictie van Nokia (ONT+Router ineen) en kun je dus niet je eigen router aansluiten zonder ook een aparte ONT of SFP module te kopen. En die Nokia is behoorlijk beperkt. Nee, dan heb ik, ondanks het beetje meer stroom, toch liever een aparte ONT en router en dat ik zelf in geval van problemen mijn eigen vertrouwde Asus routertje nog in kan prikken 😁

Zojuist heeft Odido klantenservice mij terug gebeld.  Na wat overleg krijg ik binnenkort €150 schadevergoeding op mijn rekening. Mede ook omdat ik 2 weken geen internet heb gehad en omdat eindelijk de 6e keer afspreken met een Guidion monteur bingo was.

Nou… na 5 mislukte niet nagekomen afspraken is dat uiteindelijk toch redelijk geregeld, want dit was inderdaad echt treurig.

Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators.

Ik wordt hier ook zo moe van… (ik heb toch geen linkjes gebruikt).

Je zou toch verwachten dat je met bijna 800 posts hier niet meer in een spambox terecht komt.

Vanmorgen (13 maart 2025)  belde Guidion medewerker met de mededeling of hij een nieuwere ONT kastje mocht plaatsen want de huidige Nokia glasvezel kastje had de reputatie om defect te raken. 

De Nokia ONT kastje is nu inmiddels nu vervangen. Hij ziet er anders uit maar welk merk het is weet ik niet.  Zolang deze blijft werken vind ik het belangrijkste. 

Reageer