Beantwoord

Nieuwe Zyxel t-50 modem start regelmatig opnieuw op

  • 1 January 2023
  • 77 reacties
  • 1673 Bekeken


Toon eerste reactie

77 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik kwam dit topic tegen, dus ben er maar niet zelf een gestart.

Wij hebben hetzelfde modem en exact hetzelfde probleem. Meerdere malen per dag reset het modem zich, waardoor ook het tv kastje opnieuw moet worden opgestart. Er is wel beeld, maar over het beeld heen komt er een melding dat er geen netwerk verbinding is. Met het thuiswerken merk ik ook dat het internet een paar keer per dag er uit ligt door die reset. 

Hoe dit op te lossen?

Groet Liane

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag,

Ik kwam dit topic tegen, dus ben er maar niet zelf een gestart.

Wij hebben hetzelfde modem en exact hetzelfde probleem. Meerdere malen per dag reset het modem zich, waardoor ook het tv kastje opnieuw moet worden opgestart. Er is wel beeld, maar over het beeld heen komt er een melding dat er geen netwerk verbinding is. Met het thuiswerken merk ik ook dat het internet een paar keer per dag er uit ligt door die reset. 

Hoe dit op te lossen?

Groet Liane

@liane: als je de webinterface van de router opent wat zie je daar onder systeeminformatie voor uptime (aangenomen dat het een Zyxel is)? Dit klinkt als een brakke router, maar aan de uptime na problemen kun je zien of de router zich spontaan heeft herstart

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik kwam dit topic tegen, dus ben er maar niet zelf een gestart.

Wij hebben hetzelfde modem en exact hetzelfde probleem. Meerdere malen per dag reset het modem zich, waardoor ook het tv kastje opnieuw moet worden opgestart. Er is wel beeld, maar over het beeld heen komt er een melding dat er geen netwerk verbinding is. Met het thuiswerken merk ik ook dat het internet een paar keer per dag er uit ligt door die reset. 

Hoe dit op te lossen?

Groet Liane

@liane: als je de webinterface van de router opent wat zie je daar onder systeeminformatie voor uptime (aangenomen dat het een Zyxel is)? Dit klinkt als een brakke router, maar aan de uptime na problemen kun je zien of de router zich spontaan heeft herstart

Goedemorgen LouisL, op dit moment geeft hij aan 0 dagen 0 uren 13 minuten en dan de seconden. Kwartiertje terug had ik inderdaad wederom geen internet. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LiBu, ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Kan je het modem een factory reset geven en vervolgens drie dagen lang bijhouden? Graag de tijdstippen en de dag noteren wanneer het modem uitvalt. Schakel het modem ook niet uit in deze drie dagen, dan kan ik namelijk zien of hij is uitgevallen in de periode. Kan je na de drie dagen, hier, een bericht plaatsen met alle informatie? Dan kan ik met de gegeven informatie een verder onderzoek beginnen. Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 6
Badge

Hi @LiBu, ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Kan je het modem een factory reset geven en vervolgens drie dagen lang bijhouden? Graag de tijdstippen en de dag noteren wanneer het modem uitvalt. Schakel het modem ook niet uit in deze drie dagen, dan kan ik namelijk zien of hij is uitgevallen in de periode. Kan je na de drie dagen, hier, een bericht plaatsen met alle informatie? Dan kan ik met de gegeven informatie een verder onderzoek beginnen. Alvast bedankt voor de moeite!

check ook even of of het helpt om de voeding op een ander stopcontact te steken. Het kan zijn dat er iets met je stopcontact mis is

Reputatie 1

Hi @LiBu, ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Kan je het modem een factory reset geven en vervolgens drie dagen lang bijhouden? Graag de tijdstippen en de dag noteren wanneer het modem uitvalt. Schakel het modem ook niet uit in deze drie dagen, dan kan ik namelijk zien of hij is uitgevallen in de periode. Kan je na de drie dagen, hier, een bericht plaatsen met alle informatie? Dan kan ik met de gegeven informatie een verder onderzoek beginnen. Alvast bedankt voor de moeite!

Hoi Tommie,

Maandag einde van de middag heb ik het modem een factory reset gegeven. Om 17:50 was alles opgestart en waren we online. Dinsdag alles goed gegaan.

Woensdag een reset om ongeveer 7:50 en ongeveer 9:25. 

Donderdag om ongeveer 0:30 een reset gehad, op tijdstip van dit reageren loopt het al 1 dag en ruim 14 uur door zonder reset.

Groetjes 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LiBu, bedankt voor het bijhouden! Ik zie dit allemaal terug in de lijnmeting. Dit lijkt inderdaad aan het modem te liggen. Ik heb gelijk een modem swap in gang gezet. Er komt een nieuw moden jouw kant op! 

Hi @LiBu, bedankt voor het bijhouden! Ik zie dit allemaal terug in de lijnmeting. Dit lijkt inderdaad aan het modem te liggen. Ik heb gelijk een modem swap in gang gezet. Er komt een nieuw moden jouw kant op! 

 

I am experiencing (and have been) the same error. I need a replacement T-50 model sent ASAP. @Tommie, please let me know what information you need to send me replacement hardware as clearly there is an issue with the T-50 model that seemingly can only be fixed with new hardware.

Reputatie 7
Badge +15

Hello @SendMeAReplacementRouter 

Does the Zyxel restart itself a few times per day?

Do you have a DSL or Fiber connection and have you performed a factory reset of the Zyxel by pressing the reset button on the back of the Zyxel for about 10 seconds using a small needle for example?

Hello @SendMeAReplacementRouter 

Does the Zyxel restart itself a few times per day?

Do you have a DSL or Fiber connection and have you performed a factory reset of the Zyxel by pressing the reset button on the back of the Zyxel for about 10 seconds using a small needle for example?

The Zyxel was previously rebooting about four times a day. Then, in the last week, it increased to about eight-to-twelve times a day. Now it is nonfunctional and is stalled in a constant 1:54 (one minute and fifty four second) reboot loop that can’t be terminated, interrupted, or progress.
 

It appears that not resolving this issue, when it occurs, will lead to a progressively deteriorating condition. 
 

Factory reset has no effect. We currently have a  DSL connection. 
 

I’m beyond looking for in-place solutions as this is just a terrible router. The only solution, based on this and other posts, is to replace the defective hardware.

Reputatie 3

Ik heb vergelijkbare problemen, het modem herstart zichzelf vaak meerdere keren per dag, vooral tussen 00:00 en 07: 00 uur soms nog tot 12:00 uur vrijwel nooit tussen 12:00 en 24:00 uur heb ik tenminste pas 1 keer meegemaakt, soms gaat het 1 week goed en soms blijft het modem zich vrijwel de hele morgen herstarten. Ik heb al een nieuw modem ontvangen maar dat heeft niet mogen helpen, de monteur is langsgeweest, de glasvezel verbinding is gecheckt.

Voor t-mobile hadden we 3 jaar glasvezel internet via tweak en nooit problemen al zou ik het voor niks krijgen dit internet is echt waardeloos.

We worden hier gierend gek van ik schat dat ik ondertussen minstens 15 keer met de helpdesk gebeld heb, vriendelijke mensen maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Piet Basten 

Welke mediaconverter heb je en is deze ook al eens vervangen of de internetkabel tussen mediaconverter en router?

Reputatie 3

Geen mediaconvertor, gebruik chromecast met de app we kijken niet veel tv. Heb wel powerline stekkers, wat wifi aan/uit schakelaars, raspberry pi, nas, ip-cameras alles werkt normaal behalve dan dat het modem zichzelf erg vaak herstart, alles was reeds aanwezig voor de overstap naar t-mobile en heeft voorheen gewoon gefunctioneerd zonder herstart. Ook nu gaat het soms dagen goed, maar het kan ook net als vandaag zo zijn dat het modem tientallen keren zichzelf herstart.

Reputatie 7
Badge +15

@Piet Basten 

Welke router heb je? De mediaconverter is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router die zou misschien ook defect kunnen zijn.

Of heb je een Draytek zonder mediaconverter?

Reputatie 3

Router Zyxel T-54 mediaconvertor Huawei

Reputatie 3

De router inclusief de adapter en kabel naar de Huawei is al vervangen, heb sinds 1 maart t-mobile de snelheid is ok maar het voortdurende herstarten en daarmee wegvallen van de verbinding maakt dit een teleurstellende overstap.

Reputatie 6
Badge

De router inclusief de adapter en kabel naar de Huawei is al vervangen, heb sinds 1 maart t-mobile de snelheid is ok maar het voortdurende herstarten en daarmee wegvallen van de verbinding maakt dit een teleurstellende overstap.

wat zie je als uptime (onder systeem informatie) op de web pagina van de router? Als de uptime terug gaat naar 0 dan ligt het probleem bij modem of voeding. Kun je een ander stopkontakt proberen voor de voeding in dat geval? Als uptime naar 0 gaat zou ik normaal de router of adapter verdenken, maar als beide al vervangen zijn (is de netvoeding echt vervangen?) lijkt dat weer minder aannemelijk. Maar check eerst de uptime check s.v.p.

Reputatie 3

Vanmiddag was het weer triest modem bleef herstarten uptime is 0, vanavond een ander stopcontact voor het modem gebruikt, op dit moment is het ok maar dat is s'avonds vrijwel altijd zo, lijkt me gek dat dit het is, maar we gaan zien of het helpt.

Reputatie 6
Badge

Vanmiddag was het weer triest modem bleef herstarten uptime is 0, vanavond een ander stopcontact voor het modem gebruikt, op dit moment is het ok maar dat is s'avonds vrijwel altijd zo, lijkt me gek dat dit het is, maar we gaan zien of het helpt.

Als het probleem zich nu ook blijft voordoen op een ander stopcontact lijkt een modemswap de juidste oplossing. De reden dat ik vroeg een ander stopcontact te proberen is dat ik eens van een monteur hoorde van een stopcontact dat via een dimmer is aangesloten. Ook  andere apparatuur op dezelfde groep zou kunnen storen (een magnetron of niet goed ontstoorde electro motor bijv., een slechte solar inverter etc). Als het5 probleem zich ook op een ander stopcontact optreed wil ik @Tommie vragen een modemswap te doen Vervang dan ook zeker de adapter.

Reputatie 3

Ander stopcontact is niet de oplossing uptime is nu 02:37:24 is er iets in het logboek waar ik op moet letten zodat ik erachter kom waardoor deze herstart veroorzaakt wordt, ik neem aan dat er iets in de log geschreven wordt bij een herstart.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Piet Basten, ik ben meteen voor je gaan kijken of ik een stoorzender kon vinden.

Ik zie dat je net een nieuw modem ontvangen hebt, het lijkt er op dat het niet aan het modem ligt. Ik zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op het modem, ik zie daar heel veel lease time errors in terug. Zou je je eigen router/switch kunnen loskoppelen en het modem drie dagen lang testen? Wil je dan, als het modem uitvalt, de datum en tijdstip noteren? Schakel in die periode het modem niet uit en voer geen reset uit. Dan kunnen we kijken of het inderdaad aan een apparaat ligt wat aan het modem verbonden zit, of dat het toch het modem is.

Reputatie 3

uitschakelen van de eigen router is niet zo handig, mijn vrouw werkt als zelfstandige in het atelier op zo'n 40 meter van het woonhuis, de verbinding naar het access point wordt met powerline adapters gemaakt (via de stroomkabel), dit werkt al meer dan 5 jaar op deze manier, wanneer ik de stekker eruit haal hebben we geen internet in deze werkruimte (desktop, laptop met printer) wat ik wel kan doen is de stekker er s’nachts uithalen, (het herstarten gebeurt meestal tussen 01:00 en 08:00).

Vanmiddag rond 13:04 is het modem ook uitgevallen, ik zie echter niks vreemds in de log, wel zie ik een internet connection ready message in de log. 

Waarom staan er enkel log messages van 19 juni en 5 februari in de log ik heb dit modem sinds begin juni, het vorige modem is op 1 maart geinstalleert.

 

Reputatie 6
Badge

uitschakelen van de eigen router is niet zo handig, mijn vrouw werkt als zelfstandige in het atelier op zo'n 40 meter van het woonhuis, de verbinding naar het access point wordt met powerline adapters gemaakt (via de stroomkabel), dit werkt al meer dan 5 jaar op deze manier, wanneer ik de stekker eruit haal hebben we geen internet in deze werkruimte (desktop, laptop met printer) wat ik wel kan doen is de stekker er s’nachts uithalen, (het herstarten gebeurt meestal tussen 01:00 en 08:00).

Vanmiddag rond 13:04 is het modem ook uitgevallen, ik zie echter niks vreemds in de log, wel zie ik een internet connection ready message in de log. 

Waarom staan er enkel log messages van 19 juni en 5 februari in de log ik heb dit modem sinds begin juni, het vorige modem is op 1 maart geinstalleert.

 

@Tommie Als de uptime bij problemen naar 0 gaat herstart de hele router. Ik mag toch aannemen dat de software van de router robuust genoeg ik om bij DHCP problemen niet te herstarten.

Nu zou het wel kunnen dat er 2 problemen zijn: @Piet Basten weet je zeker dat je powerline adapter of een router geen DHCP server hebben draaien die ook IP-addressen uitgeven?

Reputatie 3

De router in het atelier staat in access point mode en deelt geen ip-addressen uit.

De powerline adapter geeft enkel het Ethernet signaal door over de stroomkabel.

Kun je in de log zien waarom de Zyxel herstart soms herstart hij meerdere malen achtereen.

Reputatie 6
Badge

De router in het atelier staat in access point mode en deelt geen ip-addressen uit.

De powerline adapter geeft enkel het Ethernet signaal door over de stroomkabel.

Kun je in de log zien waarom de Zyxel herstart soms herstart hij meerdere malen achtereen.

Ik dacht het niet: bij een crash zal de router echt niet meer in de log schrijven, ik zie zelfs de manual herstart die ik net probeerde niet terug in de log. Ik zie de herstart alleen maar aan het feit dat logging na een herstart eerst begint met een oude daum/tijd (Feb 5 01:00:12) tot de tijd weer correct gezet wordt (na het ophalen van de configuratie met TR69).

Reageer