Skip to main content

Net aangesloten voor 1gb/s en ik zie dat dit een bekend probleem is hier, Kan iemand mij ook helpen met de ONT registratie?

Hi @ShineKey, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb het ONT direct voor je opnieuw geregistreerd. Als het goed is herstart het ONT automatisch en moet je meteen verschil zien in de snelheid. Zou je dit kunnen testen en mij een terugkoppeling willen geven of het nu goed is? Alvast bedankt. 

Hi @ShineKey, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb het ONT direct voor je opnieuw geregistreerd. Als het goed is herstart het ONT automatisch en moet je meteen verschil zien in de snelheid. Zou je dit kunnen testen en mij een terugkoppeling willen geven of het nu goed is? Alvast bedankt. 

Hi @Tommie van Odido ,
Ik heb het handmatig moeten restarten omdat de verbinding niet terug kwam, na restart zie ik wel verbetering maar helaas zijn er zware schommelingen van de uploadsnelheid en kom ik zelden boven de 800, laat staan 900. de downloadsnelheid blijft wel netjes boven de 900 altijd.
Ik doe de speedtest via deze link: https://www.odido.nl/internet/speedtest en ook via speedtest.net.
Kan hier nog wat aan gedaan worden? ik verwacht wel dat de upload snelheid iig rond de 900 is.

Zou je een volledige speedtest willen uitvoeren @ShineKey?

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

@Tommie van Odido 

Ik heb met een rare situatie te maken die ik eerst met jou wil bespreken, het lijkt erop dat er vanuit jullie kant sommige verkeer word geknepen? Via de speedtest app krijg ik lage resultaten, maar als ik de speedtest in de edge browser doe is de snelheid wel in orde. heel raar want dat is dan ook de enige plek waar de snelheid in orde is, met alle andere browsers (ook nieuw geinstalleerd) is de snelheid heel inconsistent zoals in de app screenshot hieronder. dit gebeurt ook met 2 andere laptops. 1 die net nieuw is.

Screenshot Speedtest app

Screenshot Edge Browser

Screenshot Edge browser

opvallend hierbij is dat het met wifi wel gewoon stabiel en naar behoren werkt.

Het is echt alleen bekabeld upload snelheid die niet stabiel is (behalve in edge browser),

Screenshot voor WIFI

Hey @ShineKey, dat is inderdaad wel vreemd. Zou je eens een andere UTP-kabel kunnen gebruiken en de test opnieuw willen doen? 

Hey @ShineKey, dat is inderdaad wel vreemd. Zou je eens een andere UTP-kabel kunnen gebruiken en de test opnieuw willen doen? 

@Tommie van Odido

Helaas bied een andere UTP kabel ook geen uitkomst, wat me niet verbaasd gezien de snelheid wel gehaald word met edge browser, en ik geen probleem had met mijn huidige kabel bij mijn vorige ISP.
Nooit problemen gehad bij mijn vorige isp (Tweak glasvezel 1GB/s) dus ik ben ervan overtuigd dat er vanuit jullie kant iets fout gaat.

@Tommie van Odido 

Ik merk ook dat als ik een bestand upload naar de cloud (google drive) ik weer blijf hangen bij de 500 mb limiet dus volgens mij is het probleem van 500 cap er nog steeds.

Zou je een volledige screenshot kunnen maken van je scherm als je de testen doet? Graag drie verschillende testen met de gevraagde informatie in het document @ShineKey. Ik vind dit namelijk erg bijzonder dat je alleen via Edge de juiste snelheid ontvangt.

Zou je een volledige screenshot kunnen maken van je scherm als je de testen doet? Graag drie verschillende testen met de gevraagde informatie in het document @ShineKey. Ik vind dit namelijk erg bijzonder dat je alleen via Edge de juiste snelheid ontvangt.

@Tommie van Odido 

Ik ga dat allemaal niet doen, ik heb al uitgelegd dat dit met verschillende computers gebeurt en met verschillende browsers dus het heeft geen nut, ik weet wat ik aan het doen ben gezien ik ict heb gestudeerd, er hangt niks anders aan het router of mediaconverter, er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van jullie apparatuur dus er gaat iets verkeerd bij jullie, als jullie het niet geloven dan stuur je maar een monteur om het zelf te meten. Ik snap ook niet waarom het bij edge wel de snelheid haalt, maar ookal zegt de speedtest van edge dat de snelheid in orde is, als ik een bestand upload via cloud in de edge browser dan blijft de snelheid hangen bij 500, dus wellicht is de ONT registratie niet goed verlopen? zoniet dan zoals ik al eerder heb gezegd vermoed ik dat er bij sommige verkeer gewoon gecapped word.

Hi @ShineKey, de registratie is goed gelukt en je haalt de snelheid wel. Een andere browser kan er niet voor zorgen dat je een andere snelheid haalt. Het verkeer is ook niet gecapped, dat heb ik voor je nagekeken met een collega. Als je de testen doet en de screenshots hier plaats dan kan ik een monteur laten komen om alles uit te meten. 

Hi @ShineKey, de registratie is goed gelukt en je haalt de snelheid wel. Een andere browser kan er niet voor zorgen dat je een andere snelheid haalt. Het verkeer is ook niet gecapped, dat heb ik voor je nagekeken met een collega. Als je de testen doet en de screenshots hier plaats dan kan ik een monteur laten komen om alles uit te meten. 

@Tommie van Odido 

Nee ik haal de snelheid toch echt niet, en het is niet alleen de browser maar ook de gedownloade app die lage snelheiden geeft zoals ik bij de screenshot heb laten zien! Jullie vragen allerlei info die ik openbaar hier neer moet zetten omdat jullie niet willen geloven dat het probleem bij jullie ligt. De service die aangeboden word is hooguit slecht, ik moet 1 dag wachten voor een reply, wat vervolgens geen oplossingen bied en de schuld bij mijzelf neerzet, nou als dit de service is die jullie leveren dan weet ik welke provider ik moet afraden als men mij vraagt welke isp ze moeten nemen!

Edit: Ik heb net maar weer eens een powerflip gedaan van de mediaconverter en de router en rara nou werkt de snelheid wel naar behoren bij alles. eens kijken of dit zo blijft de komende dagen.

@Tommie van Odido 

en nog geen uur later is het weer raak hoor, upload snelheid zakt vrolijk weer onder de 500. Als dit niet snel word opgelost ga ik maar eens kijken naar het ontbinden van het contract en verder kijken naar een fatsoenlijk provider.

@ShineKey Ik help je graag verder, maar dan heb ik wel de speedtesten, waar @Tommie van Odido om vroeg, nodig. Wil je deze hier posten? Dan stuur ik de monteur direct jouw kant op!

@ShineKey Ik help je graag verder, maar dan heb ik wel de speedtesten, waar @Tommie van Odido om vroeg, nodig. Wil je deze hier posten? Dan stuur ik de monteur direct jouw kant op!

@Tommie van Odido@Teresa van Odido  hierbij de screenshots van alle speed tests. Ik zie graag de monteur zo spoedig mogelijk tegemoet.

Hey @ShineKey, bedankt voor de screenshots, ik mis alleen nog een screenshot van je ipconfig en taakbeheer. Dan kan ik het voor je doorzetten, alvast bedankt! 

Reageer