Skip to main content

Beste,

Vandaag is mijn internet verbinding eindelijk omgezet na een week zonder (Er was verkeerd gepatched in de wijkcentrale).

Enige is nu dat ik gecapped zit op een upload van 500Mbit. Ik heb al wat andere topics gezien dat mensen hier last van hebben. En bij een aantal lag het aan de Glas converter. Aangezien ik net een nieuwe klant ben heb ik de nieuwe Huawai HN810Ts-20 XGS-PON.

Bij een aantal andere topics was het her registreren van de converter de oplossing.

Kan iemand van de backoffice hier antwoord op geven?

Aangezien ik al 30x aan de telefoon heb gehangen afgelopen 2 weken en al 2x moest thuis blijven voor een monteur zou het prettig zijn als dit gewoon even op afstand opgelost kan worden.

Speedtests op verschillende devices uitgevoerd (Met kabel).

Mijn hoofd pc zit direct op modem aangesloten.

@Tommie van Odido 

Heb in andere topics gelezen dat je bekend bent met dit probleem.

Kan jij wellicht iets voor mij betekenen.

Hey @Jamy Hollaar, welkom op de Community!

Ik vind het merkwaardig dat hier twee keer een monteur voor wordt aangestuurd. Dit is namelijk een bekend probleem en is op te lossen door het ONT opnieuw te registreren. Ik heb dit meteen voor je gedaan, als het goed is moet je, na een reboot van het ONT, meteen goede resultaten krijgen. Kan je dit voor mij nakijken en een terugkoppeling van geven? 

Hoi @Tommie van Odido 

Bedankt!

Ik ben niet thuis op dit moment.

Maakt het uit als dit later op de dag uitgevoerd wordt?

Nee hoor dat is geen probleem @Jamy Hollaar. Het kan ook zijn dat door mijn aanpassing het ONT uit zichzelf al gereboot is!

Hey @Jamy Hollaar, welkom op de Community!

Ik vind het merkwaardig dat hier twee keer een monteur voor wordt aangestuurd. Dit is namelijk een bekend probleem en is op te lossen door het ONT opnieuw te registreren. Ik heb dit meteen voor je gedaan, als het goed is moet je, na een reboot van het ONT, meteen goede resultaten krijgen. Kan je dit voor mij nakijken en een terugkoppeling van geven? 

@Tommie van Odido

Kijk dit is service waar we wat aan hebben!

Hoop dat jullie snel de bug in het systeem kunnen vinden. Dit zal wel vaker voorkomen

Bedankt in ieder geval Tommie.

Hey @Jamy Hollaar, dat ziet er stukken beter uit! Het is niet zozeer een bug maar dit komt omdat we de glasvezellijn op een nieuwe manier gaan reprovisionen, hierdoor krijgt het ONT niet altijd de eerste keer de volledige snelheid. Dit is te verhelpen door het ONT opnieuw te registreren. Ik wens je nog een prettige dag.

Ook aangesloten en zelfde ervaring helaas. Upload max 500 Mbps. Gezien meerdere topics over hetzelfde onderwerp en oplossing bekend

@Tommie van Odido zou je mijn ONT ook opnieuw willen registeren? 

bij voorbaat dank

Hey @mwillemsma, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik los dit graag voor je op alleen werkt ons systeem op dit moment niet mee. Hij stuurt de registratie niet goed uit. Kan je maandag opnieuw aan de bel trekken? Hopelijk is het systeem dan weer gemaakt. Als ik nu aanpassingen doe dan ligt de hele verbinding eruit en dat willen we natuurlijk niet! Alvast bedankt. 

Hey @mwillemsma, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik los dit graag voor je op alleen werkt ons systeem op dit moment niet mee. Hij stuurt de registratie niet goed uit. Kan je maandag opnieuw aan de bel trekken? Hopelijk is het systeem dan weer gemaakt. Als ik nu aanpassingen doe dan ligt de hele verbinding eruit en dat willen we natuurlijk niet! Alvast bedankt. 

Goedemorgen Tommie, 

Dank voor je reactie en Gefeliciteerd met 5000 reacties!

Vandaag is het maandag. Werkt jullie systeem vandaag alweer?  

Hey @mwillemsma, bedankt voor de felicitatie!

Het lijkt erop dat het systeem nog niet mee wilt werken… Hopelijk wordt dat deze week opgelost. Mag ik je opnieuw vragen om wat later aan de bel te trekken? Hopelijk is het dan gemaakt. 

Hoi @Tommie van Odido 

Is jullie systeem om de wijziging uit te voeren deze week functioneel? 

Fijn weekend!

Hey @mwillemsma, het werkt weer en ik heb meteen het ONT opnieuw geregistreerd! Kan je testen of je nu de juiste snelheid behaald? 

Bedankt voor het registeren. Ik was niet eerder in de gelegenheid om thuis te testen. 

Zojuist opnieuw getest. Goede nieuws is:

• dat er een verandering is van de status 
  • up en down nu wel symmetric zijn 

Slechte nieuws is de snelheid is slechts 95 Mbit. Op meerdere devices meerdere tests uitgevoerd, zelfde resultaat. 

Kun je hier nog iets aan wijzigen. Mijn backups maken gaat op deze snelheid wel erg lang duren :) 

Hi @mwillemsma

Kan je nog een keer testen. Ik zie trouwens op poort 2 iets aangesloten met 100Mbit. Niet toevallig daarmee getest ;) 

Hoi @Sven-Odido  

Ik heb nog een keer getest en zie wat ik verwacht met mooie cijfers! Aan poort 2 zat een switch op auto negotiate, deze heb ik ook even eruit en erin gedaan. Zowel boven als beneden bedraad in orde nu. 

Nu kan ik volgas. 

Bedankt voor je vlotte reactie en je hulp. Fijne avond gewenst! 

Reageer