Ik heb sinds het installeren van drie Odido Wifi Plus AP last van een hardnekkige netwerkloop / IP-loop. Ik gebruikte eerst de TP-Link Deco’s maar die haalde de snelheid niet. Echter, hadden de deco’s geen last van de loop. Ik heb van alles geprobeerd er is zelfs een monteur langs geweest om te kijken, dat is ook letterlijk wat hij gedaan heeft, kijken.
Wat is het probleem?
Apparaten blijven verbonden met het netwerk maar vooral wifi apparaten, zoals iPads verliezen na verloop van tijd de verbinding met het internet, de wifi-verbinding blijft echter in stand. Websites/apps blijven oneindig laden, er worden geen foutmeldingen getoond. Als ik het betreffende apparaat kort van de Wifi haal en opnieuw verbind is het probleem tijdelijk opgelost, echter komt het probleem op een random tijdstip weer op. Op internet worden deze problemen gekoppeld aan een networkloop, IP-loop of netwerklus. Ik gebruik ook switches van TP-Link, die gaven eerder geen probleem, ,aar nu misschien wel Ik weet nu wel wat het probleem is maar hoe los ik het op?
Situatie met Deco’s (Nooit problemen gehad)
Zyxel Router T-56 / Deco X20 / TP-link Switch 1Gigabits, 8 poort / Deco M4 / TP-link Switch 1Gigabits, 5 poort / 2x Deco M4.
*Aan de Switches waren o.a. 2x de Odido mediaboxen en wat apparaten zoals XBOX en PC gekoppeld.
1e Situatie met Wifi Plus Zyxel WX5600 (Hier ging het mis)
Zyxel Router T-56 / WX5600 / TP-link Switch 1Gigabits, 8 poort / WX5600 / TP-link Switch 1Gigabits, 5 poort / WX5600.
*Aan de Switches waren o.a. 2x de Odido mediaboxen en wat apparaten zoals XBOX en PC gekoppeld.
2e Situatie met Wifi Plus Zyxel WX5600 (toen was ik het zat alles eraf gegooid)
Zyxel Router T-56 / WX5600 / WX5600 / / WX5600.
Na het opzetten van de hierboven beschreven laatste situatie doet het probleem zich nog steeds voor. Wat kan ik doen, als niks werkt ga ik toch gewoon weer de deco’s installeren. Ookal haal ik dan nog geen 600mbits. Iets wat de Zyxels WX5600 ver overtreffen.
Iemand tips en Hulp?